Vraag over VuurwerkWinkel!

Roykuh25*

Registered User
Beste Freaks , Weet niet als ik in dit topic hem goed plaats , maar heb een vraag over een zaak.

Ik zie net via de FPM , dat er ook een vuurwerk winkel is genaamd " Haokan Vuurwerk " .

Ik heb hier een paar vragen over.

1. Wie heeft ervaringen met deze zaak?
2. Je kan nu al bestellen maar je moet al betalen , loopt dat goed af? ( Stel ze gaan failliet )
3. Is het betrouwbaar?

Etc ,

Ik zou hier graag inkopen willen doen omdat nu alles goedkoper enzo is , maar dalijk gaat die zaak failliet endan?

Graag zou ik jullie meningen horen over dit!

Alvast bedankt allemaal!

Groetjes Roy

kingmokum

Banned
Als ze failliet gaan ben je je centen kwijt.

Zo simpel is het.

Paar jaar geleden is er hier een winkel met de centen van alle bestellingen vandoor gegaan.

elmo

FPM Moderator
Haokan Vuurwerk is voor zover ik weet een betrouwbare winkel,en er zijn al meerdere mensen die daar besteld hebben.

Een zaak kan altijd failliet,en dan ben je,je centen kwijt dat risico is er altijd ook als je in Nov./december besteld.

Alles wat Haokan Vuurwerk nu te koop aanbied heeft hij ook in de bunkers liggen.

Stefan Tetteroo

Registered User
Ondanks dat Haokan nog niet heel lang bestaat heb ik vertrouwen in dit bedrijf. Alleen al het feit dat Haokan veel op de forums actief is laat blijken dat ze erg klantgericht zijn. Als jij het te riskant vindt kan je altijd nog in de losse verkoop een mooie bult vuurwerk scoren.

Moontan

Moderator
Medewerker
Wettelijk is een aanbetaling bij faillssement als volgt geregeld:

""Een aanbetaling kan nare gevolgen met zich meebrengen indien een winkelier in staat van faillissement wordt verklaard. In het geval u een aanbetaling heeft gedaan en het product is nog niet aan u geleverd, bent u na het uitspreken van het faillissement de aanbetaling kwijt en krijgt u het product niet geleverd, zelfs indien het product al in het magazijn van de winkelier staat. Indien u het product alsnog wenst te kopen, kan de curator van de gefailleerde winkelier u verzoeken de gehele koopprijs nogmaals aan hem te voldoen. Het staat de curator overigens ook vrij het product aan een derde te verkopen indien deze meer voor het door u bestelde product biedt dan dat u wenst te betalen""

Een winkel als Hoakan is een zeer betrouwbare winkel, ik denk dat je je absoluut geen zorgen hoeft te maken.
Maar feitelijk gaat het niet alleen daarom: Haokan kan ook volledig buiten haar schuld om failliet gaan.

rodepo

Registered User
Wettelijk is een aanbetaling bij faillssement als volgt geregeld:

""Een aanbetaling kan nare gevolgen met zich meebrengen indien een winkelier in staat van faillissement wordt verklaard. In het geval u een aanbetaling heeft gedaan en het product is nog niet aan u geleverd, bent u na het uitspreken van het faillissement de aanbetaling kwijt en krijgt u het product niet geleverd, zelfs indien het product al in het magazijn van de winkelier staat. Indien u het product alsnog wenst te kopen, kan de curator van de gefailleerde winkelier u verzoeken de gehele koopprijs nogmaals aan hem te voldoen. Het staat de curator overigens ook vrij het product aan een derde te verkopen indien deze meer voor het door u bestelde product biedt dan dat u wenst te betalen""

Een winkel als Hoakan is een zeer betrouwbare winkel, ik denk dat je je absoluut geen zorgen hoeft te maken.
Maar feitelijk gaat het niet alleen daarom: Haokan kan ook volledig buiten haar schuld om failliet gaan.

Is het geen aankoop ? i.p.v. een aanbetaling.
in principe ga je een koopovereenkomst aan als je iets aanschaft in een web winkel.

Pyromaniac 1975

Registered User
Dit risico loop je bij alle winkels.
Echter is de kans niet echt groot.
Wil je helemaal geen risico lopen wacht je tot het tijd is.
Of je zoekt winkels met korting die je kunt betalen bij afhalen.
Die zijn er niet veel maar ze bestaan wel.
Echter denk ik dat Haokan wel een betrouwbaar adres is.

Veel succes.

Bovenaan