Damn! Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen.
1. Ik liep enorm achter op school en dreigde geen 5 maar 6 jaar over de MAVO te doen. In de kerstvakantie had ik dus 2 weken huisarrest en was ik verplicht om iedere avond non-stop huiswerk te maken op mijn zolderkamer. Maar in plaats van huiswerken zat ik in een donkere kamer uren lang uit mijn raam te staren en te genieten van elke knal die zo nu en dan voorbij kwam. Hoe dichter we bij oud en nieuw kwamen, hoe vaker je knallen hoorde en pijlen de lucht in zag gaan. De laatste 3 dagen van het jaar was het een waar gekenhuis. Om de minuut leek er wel iets de lucht in te gaan. Het was mijn eigen privé show!
2. Ik heb nog een heel helder beeld voor me van oudjaarsdag. Ik zag een klein jongetje in de verte angstig wegrennen voor al die harde knallen etc. De stakker had helaas niet in de gaten dat zijn eigen rugzak (welke hij mee trok tijdens het rennen) vol vuurwerk in de fik stond. Babypijlen, romeinse kaarsen, wondertollen, kanonslagen. Alles ging af!! Pas na een sprint van 150 meter leek hij te snappen dat het vuurwerk hem achtervolgde omdat hij het zelf mee trok hahaha!!
3. Oudjaarsavond zelf... minimaal 20 man visite over de vloer. Muziek aan, T.V. aan, 100 verschillende hapjes en drankjes op tafel. De volwassenen lekker aan het kletsen en zuipen, de jeugd heel de avond buiten aan het stoken, behalve het laatste uurtje. Van 23:00 tot 24:00 bleef iedereen uit zichzelf binnen om een soort 'moment supreme' op te bouwen. Om 12 uur zo snel mogelijk iedereen een kus geven en zorgen dat je als allereerste buiten was om niets te hoeven missen van het spectacel!!
Ik heb nog 100 andere herinneringen, heb 2 jaar geleden ook een compilatie gemaakt van heel veel vuurwerkfilmpjes en sfeermomenten en kijk deze nog elk jaar een paar keer terug!