Vraag: graaf op dit moment in al je oud en nieuw momenten; waar denk je dan als 1e aan?

Breeze2005

Registered User
Het eerste wat bij me naar boven komt, mede doordat ik daar elk jaar door me familie aan herinnert wordt, het in de fik steken van me haar met een sterretje.

Als klein jochie (jaar of 5) ging ik met de familie naar buiten om bij het vuur te staan, wat gebruikelijk was toen der tijd in Den Haag, om iedereen uit de buurt de beste wensen te doen. Op het moment dat ik met me sterretje stond werd er naast mij een rol aangestoken. Aangezien mijn jeugdige oren dit geweld niet gewend waren deed ik als gebruikelijke reactie mijn handen op mijn oren, echter was ik vergeten dat ik nog wat in me handen had. Eind resultaat, een leuke groeiplek wat er een tijdje gezeten heeft.

Niet de meest leuke reactie wat je kan hebben, maar het was het eerste wat bij me boven kwam borrelen…

jermaine8

Registered User
Vorig jaar. Een mini cake die omviel, ging draaien en op mij richtte terwijl ik genoeg afstand nam. Toen de cake op mijn gericht stond stopte hij gelukkig! Een half uur daarna was een grote pot die uit elkaar barstte en een pijl, in een pijlen houder omhoog ging en weer terug in de pijlen houder. Het zat niet mee en ik snap de oorzaak niet. Verder was het wel een leuke jaar wisseling!

GMP82

Zilveren Member
hehe dat vergeet je niet inderdaad....

gevaar/ongelukken onthoud je doorgaans toch beter dan "leuke dingen". Zo kan ik me nog een wat onhandig 1-januari-moment herinneren, als kind, toen ik nog niet beter wist en blindgangers aan het rapen was... *schietlont*

sprinkhaan

Registered User
Met een video camera achterover in de planten bak vallen. Het moet nog ergens op staan. Als ik hem eens boven water heb plaats ik hem.

Firecrack-R

Registered User
Er schieten allemaal dingen door m'n hoofd.

De eerste keer dat ik met m'n vader rotjes stond af te steken tijdens de jaarwisseling van 1999/2000(gouden herinnering)

Eerste keer vuurwerk van alpeco, een monda assortiment(19 shots potten) gekocht van de buurman, dat was genieten zeg. Ik en papa wisten niet dat zulk mooi vuurwerk bestond.

Jaarwisseling 2007-2008; even een 5.000 rolletje op een paar meter voor de deur gelegd en moeders erbij gehaald.. Schreeuwen dat ze deed en daarna keihard lachen allebij, die staat nog op film.

De tijden dat ik heel de dag babypijltjes afstak. 1, nog 1 en zo maar door. Het bleef gaaf. Kan het zo voor me halen.

Echt mooie herinneringen! Kijk er met veel plezier op terug.

Verder nog vele momenten waar ik met veel plezier en goed gevoel op terug kijk, dat gevoel, dat maakt je naar mijn mening liefhebber.

piet03

Registered User
Eerste herrinnering .. toen ik daar als 12 jarig mannetje helemaal trots met een doos vol vuurwerk aan kwam lopen en mijn buurjongen wat lomp met astronauten aan het gooien was en er dus 1 in mijn doos kwam..
Hele doos in een keer de fik erin ..
Al mijn vuurwerk weg.. en de buren gingen vrolijk verder al vonden ze het wel sneu ....
Sneu .. :S

Cadman

Registered User
mijn leukste herrinering was,

mijn papa met zijn dronken hoofd steekt een rotje aan gooit de aansteker weg en stopt het rotje in zn broekzak!
wat hebben wij gelachen haha!

sprinkhaan

Registered User
Ik las iets over het oprapen van rotjes :sad:

Heb ooit eens een dikke knaller gevonden van een rol , ik was 12 jaar, en natuurlijk aansteken.
Schietlont ,oorverdovende knal, dikke vette snee in mijn middelvinger door de druk van de knal.
Ik kan je verzekeren dat dit echt 1 van de meest pijnlijke zaken was die ik met vuurwerk mee heb gemaakt.

Thuur

Registered User
Samen met mijn opa vuurwerk afsteken <helaas al een tijdje overleden> dit is 1 van mijn mooiste momenten.
Inmiddels zitten wij op 4 generaties vuurwerk de 5 de generatie mijn zoon is in opkomst.
Al heeft mijn vrouw het liever niet.

En het jaar dat ik samen met mijn vader en mijn 2 broers helemaal waren doorgeslagen op het gebied van vuurwerk.
Het leek toen wel een trein lading, dit is helaas ook maar 1 keer gebeurd in mijn leven.
In mijn familie is vuurwerk een traditie wat in ere word gehouden van generatie op generatie.
Ook heb ik in mijn familie een aantal freaks zitten, die liever in januari op water en brood zitten als dat ze zonder vuurwerk zitten.

GMP82

Zilveren Member
Ik las iets over het oprapen van rotjes :sad:

Heb ooit eens een dikke knaller gevonden van een rol , ik was 12 jaar, en natuurlijk aansteken.
Schietlont ,oorverdovende knal, dikke vette snee in mijn middelvinger door de druk van de knal.
Ik kan je verzekeren dat dit echt 1 van de meest pijnlijke zaken was die ik met vuurwerk mee heb gemaakt.

Hehe, dat had ik dus ook, zo'n dikke knaller. Werd toen op straat (in Den Haag) een berelul genoemd, geen idee waarom. Ik was gelukkig nog zo wijs om em neer te leggen, dus geen schade aan de vingers, maar wel een stevige piep in de oren (en de schrik in de benen). Is tevens voor het laatst geweest dat ik ooit blindgangers heb opgeraapt (om af te steken). Nu raap ik ze enkel nog op om op te ruimen, voor iemand anders dezelfde fout begaat.

James Lont

Registered User
Damn! Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen.

1. Ik liep enorm achter op school en dreigde geen 5 maar 6 jaar over de MAVO te doen. In de kerstvakantie had ik dus 2 weken huisarrest en was ik verplicht om iedere avond non-stop huiswerk te maken op mijn zolderkamer. Maar in plaats van huiswerken zat ik in een donkere kamer uren lang uit mijn raam te staren en te genieten van elke knal die zo nu en dan voorbij kwam. Hoe dichter we bij oud en nieuw kwamen, hoe vaker je knallen hoorde en pijlen de lucht in zag gaan. De laatste 3 dagen van het jaar was het een waar gekenhuis. Om de minuut leek er wel iets de lucht in te gaan. Het was mijn eigen privé show!

2. Ik heb nog een heel helder beeld voor me van oudjaarsdag. Ik zag een klein jongetje in de verte angstig wegrennen voor al die harde knallen etc. De stakker had helaas niet in de gaten dat zijn eigen rugzak (welke hij mee trok tijdens het rennen) vol vuurwerk in de fik stond. Babypijlen, romeinse kaarsen, wondertollen, kanonslagen. Alles ging af!! Pas na een sprint van 150 meter leek hij te snappen dat het vuurwerk hem achtervolgde omdat hij het zelf mee trok hahaha!!

3. Oudjaarsavond zelf... minimaal 20 man visite over de vloer. Muziek aan, T.V. aan, 100 verschillende hapjes en drankjes op tafel. De volwassenen lekker aan het kletsen en zuipen, de jeugd heel de avond buiten aan het stoken, behalve het laatste uurtje. Van 23:00 tot 24:00 bleef iedereen uit zichzelf binnen om een soort 'moment supreme' op te bouwen. Om 12 uur zo snel mogelijk iedereen een kus geven en zorgen dat je als allereerste buiten was om niets te hoeven missen van het spectacel!!

Ik heb nog 100 andere herinneringen, heb 2 jaar geleden ook een compilatie gemaakt van heel veel vuurwerkfilmpjes en sfeermomenten en kijk deze nog elk jaar een paar keer terug!

nlvuurwerk

Registered User
Ik heb al zoveel producten afgestoken en flinke collecties hebben er al klaar gestaan elk oud en nieuw weer.
Maar als je mij vraagt wat er als eerste naar boven komt dan is 't dat ik als 6 jarig mannetje bij de halfords een dikke pot ging halen en die mijn vader om 12 uur afstak.
Die dikke pot was uiteindelijk een miezerig fonteintje maar god wat was ik er blij mee.

bjorn2202

Registered User
11/12 jaar geleden toen een vriend van me het blilliante idee kreeg om een
nitraat een paradize te doen bij hem voor de deur....
de klei wat in de pot zit vloog door de voorruit heen waar zijn vader
die ziek was op een bed in de woonkamer lag.

gat in de deur ruit en een flink gat in de voorruit. voor hem was toen de avond voorbij

Pyromaantje1994

Registered User
Oud en nieuw 2011-2012 tegen 9 uur savonds had ik nog zoveel

Dat ik het zat was :p alles los in een doos beetje terpertine er op en fik er in

Geloof dat er toen voor 30 euro vuurwerk zo wegging

lars

Registered User
eerste herinnering is ongeveer toen ik 6 was, van mijn vader die strijkers uit het slaapkamerraam in de tuin gooit. en voor s, avonds een meterpakket.

Bovenaan