VR Magazine?

dmenrapstar

Registered User
Omdat ik wat tijd over heb wil ik graag een Magazine opzetten omdat dit er nog niet was. De inhoud hiervan zal bestaan uit verslagen van shows, vooruitblik van shows, interviews, het laatste nieuws, foto verslagen van evenementen met vuurwerk en nog wat enkele dingen.

Nu is mijn vraag aan jullie:

Wat vinden jullie hiervan?
Wat moet er bij in volgens jou?

Natuurlijk kan ik dit niet alleen! Daarom zou ik graag enkele mensen willen hebben die artikelen kunnen schrijven en foto's kunnen maken. Waar je heen gaat en of wanneer ben je vrij in. Je bent tot niets verplicht wanneer je nergens naar toe gaat! Iets voor jou? stuur dan je gegevens en een paar van je foto's naar info@vuurwerkrapport.nl

Laat horen wat jullie van het idee vinden en misschien kan er in september al de 1e editie verschijnen!

Voorbeeld cover model
maganzine1.jpg

jaspertjuh

Registered User
Ik ben zelf al druk bezig met een online vuurwerkmagazine (pyroplaza), maar een gedrukt magazine gaat echt gigantisch veel geld kosten. Mede omdat de afname naar verwachting niet gigantisch hoog zal zijn zullen de drukkosten fors zijn.

Bovendien moet zo'n magazine wel in één keer heel goed zijn, en je zult heel erg afhankelijk zijn van de goede wil van bedrijven en andere instelling om succes te boeken.
Dat merk ik met mijn website ook heel erg, als je niet backstage reportages kan schrijven wordt een website vaak redelijk snel saai.

dmenrapstar

Registered User
Ik ben zelf al druk bezig met een online vuurwerkmagazine (pyroplaza), maar een gedrukt magazine gaat echt gigantisch veel geld kosten. Mede omdat de afname naar verwachting niet gigantisch hoog zal zijn zullen de drukkosten fors zijn.

Bovendien moet zo'n magazine wel in één keer heel goed zijn, en je zult heel erg afhankelijk zijn van de goede wil van bedrijven en andere instelling om succes te boeken.
Dat merk ik met mijn website ook heel erg, als je niet backstage reportages kan schrijven wordt een website vaak redelijk snel saai.

Ik heb enig contact met bedrijven/importeurs vanuit het verleden. Dat zal geen probleem zijn. Het is idd wel zo dat je wel echt nieuws in het blad zet en niet het nieuws wat al elders gepost/geschreven staat.

Papieren versie!
Ik ben in onderhandeling gekomen met een plaatse drukker. Enige wat er nog ontbreekt zijn de aantal mensen die belang hebben aan een maandelijke papieren magazine.

Meldt hier in het topic of jij geintresseerd bent in een papieren versie! Hoemeer mensen dit willen hebben hoe goedkoper het blad zal worden!

Laatst bewerkt door een moderator:

KoenL

Registered User
De inhoud hiervan zal bestaan uit verslagen van shows, vooruitblik van shows, interviews, het laatste nieuws, foto verslagen van evenementen met vuurwerk en nog wat enkele dingen.

Nu is mijn vraag aan jullie:

Wat vinden jullie hiervan?
Wat moet er bij in volgens jou?

Meldt hier in het topic of jij geintresseerd bent in een papieren versie! Hoemeer mensen dit willen hebben hoe goedkoper het blad zal worden!

Ik denk dat veel mensen dit zullen overslaan. De dingen die je noemt voor de inhoud, dat kan je ook lezen en zien op forums die gratis zijn.

Interviews? Waar denk je dan aan.

Ook zal de prijs van het magazine niet bepaald laag zijn, ik denk dan als snel aan rond de 10 euro. Dat is best kostbaar als je nagaat dat je veel van dezelfde informatie gewoon op forums leest.

Om interesse te krijgen moet je er wat mij betreft wat meer in verwerken wat er nog niet iets, niet op een forum en niet op een site.

Tip; blader het Pyro Magazine eens door als je het hebt.

fireworkaddict

Registered User
Een zeer leuk initiatief, maar zoals gemeldt denk ik dat het erg lastig is om hier een groot publiek voor te vinden. Met name omdat het moeilijk is om exclusieve informatie te geven, gezien iedereen toegang heeft tot Internet.

Eerlijk gezegd denk ik dat je het een beetje onderschat om een tijdschrift/magazine te vullen met info. Werking van vuurwerk, opbouwen van shows het behandelen van diverse technieken... de meeste info hierover is op het www te vinden.
Wanneer dit gepubliceerd gaat worden moet het tegelijkertijd informatief zijn, maar ook begrijpelijk en interessant blijven. Je hebt hier de juiste mensen voor nodig, die hier enorm veel verstand van hebben en veel tijd in willen steken, maar die ook interessant moeten kunnen schrijven. Dat laatste is al een vak op zich.
Het editten hiervan, en het (interessant, overzichtelijk en mooi) vormgeven en indelen van een magazine is een tijdrovende klus. En eerlijk gezegd vindt ik de voorbeeldcover niet professioneel genoeg ogen... Het lettertype, de verschillende kleuren, indeling en de gekozen achtergrond kunnen een stuk beter.
Blader anders even een al bestaand vuurwerkmagazine door. Op internet (volgens mij zelfs hier op FPM) heeft een gedeelte van een Amerikaans pyromagazine gestaan...

Drukwerk kost klauwen met geld, nog niet wetende of dit terugverdient gaat worden neem je een groot risico. Je zou eventueel een digitale versie beschikbaar kunnen stellen voor geinteresseerden.. tegen een kleine vergoeding.

Al het bovenstaande zeg ik niet om je idee af te kraken, in tegendeel, het is een goed idee. Maar er zijn meerdere mensen met ideeen hierover geweest, die na nader onderzoek toch niet tot realisatie zijn overgegaan.

Daarom denk ik dat je, als hobbyist, eventueel een digitale 'preview'-magazine zou kunnen maken. Deze kan dan compacter zijn dan hetgeen je in gedachte hebt.. maar op die manier leer je snel kennen wat er allemaal bij komt kijken. En mocht het bevallen, en mochten de kritieken goed zijn, kan je altijd nog verdergaan ;)

Heel veel succes ermee in ieder geval!

Gr. Fireworkaddict

dmenrapstar

Registered User
'76 pyor magazine cover:
76Pyro7.jpg

VR magazine cover:
maganzine1.jpg

Het enige verschil: wij gebruiken effecten in het lettertype, logo is anders en opmaak....
Wat heeft pyro magazine beter dan onze? Kritiek is leuk en aardig... maar geef dan ook voorbeelden hoe en wat er beter kan!

GMP82

Zilveren Member
Nu heb je het enkel over vormgeving. Ook belangrijk, maar voor veel mensen nou niet echt de reden om een blad te kopen.

Zoals eerder gezegd, zo veel info is gratis te verkrijgen, dat het bijna onmogelijk is om met info te BLIJVEN komen die nieuw/uniek is en/of reden is om het blad te kopen. Een magazine is geen eenmalig iets. Denk je maandelijks of per kwartaal honderden/duizenden lezers te kunnen boeien?

Ik denk het niet...

dmenrapstar

Registered User
we kijken het eerst even aan! we bieden hem de komende maanden gratis aan en we zullen kijken naar een leuke actie.

Mensen die nog vragen hebben aan importeurs en die antwoord willen hebben op die vragen kunnen die mailen naar info@vuurwerkrapport.nl

Tony

Administrator
Medewerker
'76 pyor magazine cover:
76Pyro7.jpg

VR magazine cover:
maganzine1.jpg

Het enige verschil: wij gebruiken effecten in het lettertype, logo is anders en opmaak....
Wat heeft pyro magazine beter dan onze? Kritiek is leuk en aardig... maar geef dan ook voorbeelden hoe en wat er beter kan!

Wat heeft Pyromagazine anders ?
uhhhh Tony van FPM schrijft erin haha. Het is wel waar maar effe zonder dollen. Zelfs dat blad is heel moeilijk te vullen en vergeet niet dat hier mensen in schrijven die het vuurwerk bijna zelf hebben uitgevonden. Mensen die zich Dr. mogen noemen, mensen die de grootste shows ter wereld hebben geschoten etc.

Ik schrijf weleens artikelen voor dit magazine en 1 artikel is al verdomd moeilijk laat staan een heel magazine vullen.

Ik snap dat je het wilt doen maar ik geef je weinig kans van slagen.

dmenrapstar

Registered User
:push: nou ik zou zeggen join the crew :p

Het zal idd niet makkelijk worden maar nooit geschoten is altijd....
Wat heeft Pyromagazine anders ?
uhhhh Tony van FPM schrijft erin haha. Het is wel waar maar effe zonder dollen. Zelfs dat blad is heel moeilijk te vullen en vergeet niet dat hier mensen in schrijven die het vuurwerk bijna zelf hebben uitgevonden. Mensen die zich Dr. mogen noemen, mensen die de grootste shows ter wereld hebben geschoten etc.

Ik schrijf weleens artikelen voor dit magazine en 1 artikel is al verdomd moeilijk laat staan een heel magazine vullen.

Ik snap dat je het wilt doen maar ik geef je weinig kans van slagen.

Tony

Administrator
Medewerker
Nee, ik ga er niet aan mee doen. Het is al moeilijk genoeg om voor de amerikanen te schrijven en het vervelende is dan ook nog dat ik die stukken niet eens kan publiseren op het forum, terwijl dat toch voor ons de hoofdzaak is.

Ik wens je in ieder geval veel succes.,

Bovenaan