Voorschoten: Geen centrale vuurwerkshow door bezuinigingen

Plum Bloom

Registered User
VOORSCHOTEN - De centrale vuurwerkshow in Voorschoten is geen lang leven beschoren. De gemeente trekt er na twee edities alweer de stekker uit. De gemeenteraad vind het niet verstandig geld uit te geven aan een vuurwerkshow nu de gemeente in financiele problemen zit.

Twee jaar geleden werd de show gestart door toemalig burgemeester Jeroen Staatsen. Vorig jaar zette waarnemend burgemeester Pauline Bouvy-Koene de traditie voort. Maar nu moet de gemeente toch de stekker uit het evenement trekken

Overlast
De show werd georganiseerd om overlast tegen te gaan. Meetbare resultaten waren er vorig jaar nog niet volgens de burgemeester. Afgelopen jaarwisseling was een stijging te zien in het aantal incidenten. Maar, zo zegt de burgemeester, "mensen die de politie bellen om te klagen over vuurwerk afstekende jongeren ook als incident gezien worden."

Vorig jaar
In Voorschoten is de afgelopen twee jaar een professionele vuurwerkshow georganiseerd. Op oudejaarsdag waren inwoners welkom in sporthal de Vliethorst. De hoop is dat mensen in het dorp zelf minder vuurwerk gaan afsteken en er zo minder vernielingen zijn.

http://www.unity.nu/Artikelen/voorschoten/geen-centrale-vuurwerkshow-door-bezuiniginge#

ifeelfine

Registered User
tja dat is dus waar liefhebbers voor waarschuwen, als het consumenten verboden gaat worden is het een oudjaar zonder vuurwerk

Plum Bloom

Registered User
Uit aanbeveling 7 van het rapport van de Onderzoeksraad voor veiligheid: Gemeenten kunnen een belangrijke bijdrage leveren aan het ombuigen van de huidige risicovolle viering van de jaarwisseling naar een veilig feest voor iedereen, zoals door het organiseren van professionele vuurwerkshows.

shinji

Moderator
Medewerker
Die laatste zin in de eerste post laat zien hoe groot de missmatch tussen de gemanipuleerde en de echte werkelijkheid is.

Plum Bloom

Registered User
Ik zou het zo mooi vinden als de verzamelde schieters in Nederland die gemeentelijke show in Hilversum zouden boycotten.

Schuim

Moderator
Medewerker
Dit is nou precies een discussie die ik met een collega had van de week.
Die vond het een geweldig idee dat het maar verboden moest worden met als tegenprestatie dat er door de gemeente vuurwerkshows werden georganiseerd.

Ik ben er dan ook gelijk met 2 benen in gesprongen met de vraag of die wel wist in welke gemeente we beide wonen?
De gemeente die vind dat alles geregeld moet worden voor een stuiver, er dan achter komt dat het dan niet werkt, en dan de boel maar weer wegbezuinigd.
De gemeente die je waarschijnlijk gaat vertellen dat er budget is voor 1 show, zonder bijbehorend feest, en dat de rest van de dorpen dan maar daar moeten komen kijken.
De gemeente die als ze het dan toch al overal gaan organiseren, vind dat er professioneel spul moet staan, maar aan gaat komen met een budget van ongeveer 500 euro, want 5 dorpen, is toch weer 2500 euro.

Nee mensen, dat word hier niet 10x maar 100x niks.

Niet dat mijn gemeente anti vuurwerk is hoor!
In tegendeel zelfs! Ze zijn zelfs aardig pro zelf afsteken.
Maar het moet ze vooral niks kosten.

Overigens werd ik daarna weer uitgemaakt als 30er als jeugd (volgens mij toch niet meer dan he?) en dat de jeugd vooral wil stoken, dus ben er maar even verder niet op in gegaan :yum:
Jong van geest, das wat anders natuurlijk :grin:

ifeelfine

Registered User
Dit is nou precies een discussie die ik met een collega had van de week.
Die vond het een geweldig idee dat het maar verboden moest worden met als tegenprestatie dat er door de gemeente vuurwerkshows werden georganiseerd.

Ik ben er dan ook gelijk met 2 benen in gesprongen met de vraag of die wel wist in welke gemeente we beide wonen?
De gemeente die vind dat alles geregeld moet worden voor een stuiver, er dan achter komt dat het dan niet werkt, en dan de boel maar weer wegbezuinigd.
De gemeente die je waarschijnlijk gaat vertellen dat er budget is voor 1 show, zonder bijbehorend feest, en dat de rest van de dorpen dan maar daar moeten komen kijken.
De gemeente die als ze het dan toch al overal gaan organiseren, vind dat er professioneel spul moet staan, maar aan gaat komen met een budget van ongeveer 500 euro, want 5 dorpen, is toch weer 2500 euro.

Nee mensen, dat word hier niet 10x maar 100x niks.

Niet dat mijn gemeente anti vuurwerk is hoor!
In tegendeel zelfs! Ze zijn zelfs aardig pro zelf afsteken.
Maar het moet ze vooral niks kosten.

Overigens werd ik daarna weer uitgemaakt als 30er als jeugd (volgens mij toch niet meer dan he?) en dat de jeugd vooral wil stoken, dus ben er maar even verder niet op in gegaan :yum:
Jong van geest, das wat anders natuurlijk :grin:

zoals oh het is weer de hobby van de heer ifeelfine maar ja we zijn nu eenmaal op bezoek dus dan stoken we wel mee.....:mah (chilling):

Bovenaan