**Voorproefje** Doorlont Project Dim

Dim

Product Beheer
Medewerker
Even een kleine voorproefje voor het eind van het jaar. Ik hoop dat jullie er iets aan vinden.

In 2008 had ik het idee om het jaar 2009 in te luiden met een letterbord. Via marktplaats werden
toen kleine fonteintjes verkocht voor een euro of 6 per doos van 100 of 200 stuks.

Besteld en binnengekregen. Niet wetende in die tijd dat het verzenden illigaal was.

Op een regenachtige avond aan het knutselen gegaan, een doos gescoort bij de AH,
plakband gekocht, ty-raps gekocht, letters uitgetekend en beginnen maar.

1375522031_5_LVo8.jpeg

Op bovenstaande foto zijn de fonteintjes voor de eerste 2 letters geplakt. De eerste letter is al voorzien van het welbekende roze lont van Zena. Dit lont is bevestigd met kleine ty-raps.

1375521694_5_sZCB.jpeg

Close - up van de getyrapte lontjes.

1375521804_5_6-4q.jpeg

Nog een paar te gaan! Was een aardig klusje.

1375522106_5_n36b.jpeg

Tweede letter ook voorzien van ty-raps en het roze lont.

1375521932_5_F3cM.jpeg

Close Up. Monnikenwerk

1375522689_5_7fll.jpeg

1375522935_5_VAMN.jpeg
Letters klaar voor het afsteken. De ty-raps afgeknipt.

1375522523_5_xeUj.jpeg

Eerste 2 letters klaar, nog 2 te gaan.

Het resultaat was niet wat ik ervan had gehoopt, de fonteintjes spuiten hun vuur redelijk ver, waardoor de letters niet echt goed te zien waren. Er kwam wel een enorme hitte vanaf.

Geen film! ;)

Roeland FPM

FPM Filmer
Bedankt voor je post Dim, ziet er uit als een leuk project. Ik had zelf persoonlijk eerder voor ijsfonteintjes gekozen maar die zijn helaas wel een stuk duurder. Het lijkt ook dat je letters vrij klein zijn, die zou ik een volgende keer ook wat groter maken.

Hoe brand dat (Original?) lont trouwens? Snel genoeg voor een letterbord?

Dim

Product Beheer
Medewerker
Wist ik veel in die tijd, lont brand redelijk snel, zeker niet snel genoeg voor een proffesioneel letterboord.
Vond het wel leuk om te maken, lontjes zo perfect mogelijk ty-rappen enzo!

smilli

FPM Filmer
Leuk gedaan hoor, starkids fonteintjes zijn inderdaad niet ideaal voor letterborden maar wel een stuk goedkoper dan ijsfonteinen.
Zal denk ik een behoorlijke knetterzee en rookwolk geweest zijn:tounge: Je zegt voorproefje dus wil je al iets loslaten over je project voor dit jaar?

Dim

Product Beheer
Medewerker
Heb de afgelopen weken al mn foto's en films uit zitten zoeken, die ga ik later dit jaar allemaal hier op de site knallen. Vandaar voorproefje...

Heb het dan over verschillende collectie foto's vanaf het jaar 1990 tot op heden en verschillende projecten, shows, china en ga zo maar door.

Vandaar voorproefje

smilli

FPM Filmer
Ok op die manier, had iets anders in gedachten maar collectie fotos vanaf 1990, projecten en China klinkt als muziek in de oren.

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Toevoeging aan Dim zijn post(en).

In 2008 en 2009 heb ik ook een soort van doorlont project gemaakt van Starkids.
Ik had allemaal Starkids op een stuk karton veastgepalkt en doorgelont met schilderstape.
Doorlonten was totaal overbodig, want het werd een complete melddown van starkids.
Na 2 jaar prutsen en kramp in me vingers was ik het ook zat, ben verder gegaan vorig jaar met een single shot doorlont porject met quickmatch.

Versie 2007/2008.
http://www.freakpyromaniacs.com/for...domino-door-lont-project-van-de-cigarman.html

2008/2009.
http://www.freakpyromaniacs.com/for...oer-starkids-doorlontlont-project-2009-a.html
Zal een youtube filmpje er bij zetten in de laatste topic.

Dim

Product Beheer
Medewerker
Bedankt voor je post sigaar, leuk ook dat je een filmpje in je topics hebt toegevoegd. Had in die tijd zoveel dozen gekocht dat ik ze nog steeds afsteek in mn vuurkorfje. alleen bij lekker weer, dit jaar dus al 1x.

DioR

Registered User
Dim,

Een erg tijdrovend werkje. Helaas voor je dat het niet lukte zoals je had gehoopt. Hier leer je naar mijn mening ook weer van. Dus je weet wat je in het vervolg niet en wel moet doen.

p.s. het zijn cijfers en geen letters :hehe!:

DsNL

Registered User

Mijn starkids avontuur, ik gebruik de volgende keer wel lansjes of ijsfonteintjes:)
Maarja wel een manier om van al die dozen af te komen, haha.

Bovenaan