Vandaag heb ik een bezoek gebracht aan Rembrandt Vuurwerk in Voorburg. Wat mij betreft een vuurwerkwinkel met echt karakter. Dat begint al buiten, met een groot spandoek en diverse banners, gevolgd door mooi gevulde etalage met dummy’s van het huidige assortiment.
Binnen word je verrast door een prachtig aanbod van producten van Wolff, WTF en Hello Fireworks. Daan en Dennis zijn duidelijk echte liefhebbers: ze maken bewuste keuzes voor mooie producten bij deze importeurs. Dat waardeer ik enorm. Een winkel die achter haar assortiment staat, alles durft te verkopen en weet dat dit gewoon goed vuurwerk is voor een eerlijk budget.
Daarnaast kiezen ze er bewust voor om in de voorverkoop te werken met keiharde kortingen in plaats van “gratis vuurwerk”, wat het voor mij alleen maar aantrekkelijker maakt. Helaas waren nog niet alle dummy’s binnen; morgen volgt er nog een levering.
Al met al is dit voor mij zo’n vuurwerkwinkel die je, mocht er een vuurwerk verbod komen, echt zou gaan missen in het straatbeeld.