Voor Chinese rol naar België?

Shenanigan

Registered User
Ik wil graag een goed knallende Chinese rol kopen. Ik heb er zelf nooit één gehad en alleen van onbekenden gezien dat ze hem afstaken. Nooit goed opgelet wat voor rollen dat precies waren. Ik zie er allerlei staan bij Nederlandse importeurs, maar het blijft lastig om te beoordelen als je ze niet live hebt gezien. Misschien heeft iemand (veel van) die Nederlandse rollen gezien en kan die ze vergelijken met Belgische.

Mijn vraag: Is er een Nederlandse rol die (bijna) even goed is als de rollen die je in België koopt? Zo ja, welke?

Mijn tweede vraag: Wat is nu beter, een Hindoerol of een Chinese rol (allebei uit België)? Waarom is het één of juist het ander beter?

Laatst bewerkt:

bluebear

Registered User
absoluut is een belgische rol beter.
komt doordat er flash in zit en geen pruttelkruit zoals in nederland.
meer snippers hardere knal en een betere eindbom.
maar zo goed als in de jaren 90 zijn ze niet meer.
het verschil tussen een hindoerol en een chinese rol zijn de crackers oftewel de rotjes.
de hindoerol heeft alleen de kleine rotjes van een chinese rol en een chinese rol heeft ze beide.
wat jij leuker/beter vind kun je op de daarvoor bedoelde fora wel vinden.

maartenvincent

Registered User
Nederlandse rollen komen nooit in de buurt van Belgische rollen, omdat er in België flashkruit in zit.
Welke Belgische rol je moet hebben weet ik niet, ik hou niet zo van rollen. Zelf heb ik de thunderbombs van salon Roger gehad, die gaan wel lekker en zijn erg goedkoop. Als je er een paar over elkaar heen legt heb je een flink geweld.

Shenanigan

Registered User
Thx voor de snelle (late) reacties.

Bluebear, klopt het dat de grote crackers van de Chinese rol harder knallen dan de kleine, en dat je daardoor een soort afwisseling krijgt?

Maartenvincent, waarom had je voor die Thunderbombs gekozen dan? Ik kan ze niet vinden in de produkt database. En als je ze op elkaar legt, moet je ze dan vastbinden of zo? Vliegen ze anders niet van elkaar af na een paar knallen?

bluebear

Registered User
Thx voor de snelle (late) reacties.

Bluebear, klopt het dat de grote crackers van de Chinese rol harder knallen dan de kleine, en dat je daardoor een soort afwisseling krijgt?

Maartenvincent, waarom had je voor die Thunderbombs gekozen dan? Ik kan ze niet vinden in de produkt database. En als je ze op elkaar legt, moet je ze dan vastbinden of zo? Vliegen ze anders niet van elkaar af na een paar knallen?
ongetwijfeld dat ze iets doffer zijn als de kleintjes maar ritme lijkt me nogal vergezocht.
die thunderboms zijn van salon roger misschien moet je ze daar even opzoeken.
ook zou je even naar het assortiment van www.vuurwerkbelgie.com kunnen kijken of even googelen naar de pyroshop in baarle.
er zijn zoveel meer leuke matten als de chinese en de hindoerollen.

maartenvincent

Registered User
Ik heb voor de thunderbombs gekozen omdat ze goedkoop waren, en iedereen raadt ze aan (op AVP). Als je de matten over elkaar legt steken ze elkaar aan, als je wil kun je ze vast binden (centrale lonten met een tierap op een paar plaatsen tegen elkaar drukken). Over het wegvliegen hoef je je niet te druk te maken, mits je gewoon voldoende afstand houdt (zoals je altijd moet doen).

bloodveins

Registered User
Hindoerol is absoluut ook gaaf. Knallen zijn misschien iets minder hard maar wel een stuk scheller. Verder is een Hindoerol uit me hoofd maar €30 euro, maar wel bijna even lang als een 100k.

De Hindoe is niet beter als een 100k en andersom. Dit ligt er denk aan waar je persoonlijk meer van houdt.

Laatst bewerkt:

smilli

FPM Filmer
Ik zou ook voor de pyrostar chinese rollen gaan, naar mijn mening de beste chinese rollen op dit moment.

Bovenaan