Vlissingen kiest voor totaalverbod op vuurwerk

KruitFreak

Registered User
Vlissingen kiest voor totaalverbod op vuurwerk
Voor Vlissingen gaat het landelijke verbod op knalvuurwerk en pijlen niet ver genoeg, vanavond besloot de gemeenteraad al het vuurwerk te verbieden. Vanaf komend oud en nieuw mag er nergens meer in de gemeente vuurwerk worden afgestoken door particulieren.
De gemeente gaat wel onderzoeken of georganiseerde vuurwerkshows een mogelijkheid zijn. Deze moeten worden gehouden in Vlissingse wijken door nieuw op te richten vuurwerkclubs.
Duizenden euro's schade
Het raadsvoorstel kwam van alle partijen in de Vlissingse raad. Ze zijn het beu dat er elk jaar duizenden euro's aan schade is, hulpverleners hun werk niet fatsoenlijk uit kunnen voeren en de stress die het dieren bezorgt. Ook speelt de reductie van CO2 mee.
Volgens de partijen moet er een forse strafmaat komen voor mensen die toch vuurwerk afsteken. Idee is om een zogenoemd oudejaarsboetemenu te introduceren.

Bron: https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/117862/Vlissingen-kiest-voor-totaalverbod-op-vuurwerk

KruitFreak

Registered User
Laat ik nu juist een huis bouwen in Vlissingen en zou ik eind 2020 gaan verhuizen om daar mijn eerste jaarwisseling te vieren.
Wat een drama en wat een smerige streek van die ambtenaren daar. Alles gaat eraan in Nederland, kutzooi!!!!!!!!!!!

GMP82

Zilveren Member
Co2 reductie door een vuurwerk verbod. Wat een onzin.

Als je dan een statement wilt maken als gemeenteraad, lever allemaal je auto in (ook electrisch, productie daarvan is op meerdere manieren smerig) en ga niet meer op vakantie.

jorisman

Registered User
Laat ik nu juist een huis bouwen in Vlissingen en zou ik eind 2020 gaan verhuizen om daar mijn eerste jaarwisseling te vieren.
Wat een drama en wat een smerige streek van die ambtenaren daar. Alles gaat eraan in Nederland, kutzooi!!!!!!!!!!!
Ja ik woon in Vlissingen en dit nieuws valt echt gigantisch zwaar. Waarschijnlijk met een aantal vrienden een huisje in Duitsland gaan huren waar je ook nog overdag mag stoken.

KruitFreak

Registered User
Ik hoop nog te kunnen uitwijken naar iets hier in de buurt. Behalve Vlissingen heb ik verder nog niets gehoord maar vrees dat gemeenten elkaar gaan volgen.

rodepo

Registered User
Misschien kan je uitzoeken wat de motivatie in apv is. Misschien is het mogelijk bezwaar in te dienen.
Ik vraag me af of dit alleen voor de openbare omgeving geld. Anders kan je afsteken op eigen grond.

rodepo

Registered User
Ze zijn het beu. Sorry hoor maar uit welk ei kom je dan. Ik ben 47 en zelfs ik vind dat een zin als " ze zijn het beu" niet meer kan. 😉😋

Laatst bewerkt:

joszie

Zilveren Member
Toch blijft het apart dat een centrale overheid een vrijbrief heeft gegeven om alles maar lokaal zelf te regelen waardood complete chaos ontstaat

Zware straffen voor hen die toch vuurwerk afsteken..... Tranen in mijn ogen krijg ik er van.

Ik raad iedere inwoner van Vlissingen aan om volop cat F1 af te steken. Laat ze maar een boete uitdelen op basis van vuurwerk afsteken is verboden. Kan er gelijk naar de rechter gestapt worden welke zaak je zult winnen.

Laatst bewerkt:

hardcore0438

Registered User
Dan word je waarschijnlijk mijn buurman! Had leuk geweest om met een groepje liefhebbers (jorisman woont ook in Vlissingen) eens te kunnen stoken. Helaas.....

htevents

Registered User
Ik vermoed ook dat de APV zo wordt geformuleerd, vanwege de rechtsgeldigheid, dat het om wille van de openbare orde gaat. Volgens mij geldt de APV ook alleen voor openbare weg/ruimten. Echter zal een normale burger ook denken dat het niet op eigen terrein zou mogen, dus zul je minder mensen hebben die vuurwerk afsteken. Ik denk dat we met zijn allen, via de federatie ofzo, eens de juridische haalbaarheid moeten gaan onderzoeken. Als importeurs en winkeliers hier ook mee aan willen doen, moet het zelfs financieel haalbaar gaan zijn om een eventuele boete aan te gaan vechten.

The Passion

Registered User
De gemeente gaat wel onderzoeken of georganiseerde vuurwerkshows een mogelijkheid zijn. Deze moeten worden gehouden in Vlissingse wijken door nieuw op te richten vuurwerkclubs. bla bla bla
Waar halen ze de mensen vandaan de gecertificeerd zijn om af te steken? Opleiding duurt twee jaar, en wie betaald dat.

Bert

Registered User
Ik vraag me wel af wat de boete dan is wanneer je wel vuurwerk afsteekt in deze gemeente, dit aangezien boetes op landelijk niveau worden geregeld. Mogelijk de boete van buiten de toegestane tijden? 100 euro is dan nog te overzien en lijkt mij meer dan de moeite waard om een statement te maken....

joszie

Zilveren Member
En in je eigen tuin (liefste afgesloten) is de avp officieel niet geldig!

Dat je alsnog een boete op basis van iets anders krijgt is aanwezig.

KruitFreak

Registered User
Ik laat het er niet bij zitten en zal kijken hoe ik de gemeente Vlissingen kan benaderen. Ons feest zomaar afschaffen terwijl een alternatief nog niet eens is onderzocht is not done!

Sweet Laker

Registered User
Ook speelt de reductie van CO2 mee.
Volgens de partijen moet er een forse strafmaat komen voor mensen die toch vuurwerk afsteken. Idee is om een zogenoemd oudejaarsboetemenu te introduceren.

Bron: https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/117862/Vlissingen-kiest-voor-totaalverbod-op-vuurwerk

CO2 reductie? Wat een giller, ben benieuwd wanneer men in Rotterdam stopt met cruiseschepen stationair laten draaien op de grens van de 'milieuzone' en wanneer men stopt met zeeschepen aftanken met vervuilde stookolie. Of stopt met bouwen van de infrastructuur in de Amazone wat voor heel wat buitenbrandjes zorgt en de nodige co2 uitstoot op korte én lange termijn zowel lokaal in de Amazone als globaal omdat daarmee nog meer soja geëxporteerd gaat worden.

Incapabele figuren allemaal. En ondertussen is er een enorme stijging van handgranaten de laatste 1,5 jaar. Geen probleem natuurlijk, net als messen. Gewoon door laten gaan, niks aan het handje hoor. Nog even en ze gaan live zien hoe een echt oorlogsgebied eruit kan zien,. Ze zijn de aanslagen in België en in het centrum van Den Haag vast alweer vergeten getuige dit soort wanbeleid. En het niet serieus nemen van honderden agenten tekort met uitzicht op nog meer afvloei van personeel ivm vergrijzing. Nog even en de burger mag cq wordt gedwongen zijn eigen milities in te gaan stellen, wat dankzij het verdeel en heers beleid ook steeds lastiger wordt.

En dat is ook precies wat ze willen. Onrust onder het volk zodat die met elkaar gaan knokken en als 'leiding' zelf weer buiten schot blijven. Tijd dat álle burgers eens samenkomen, in plaats van elkaar kapot te slaan, overvallen etc.

Laatst bewerkt:
Bovenaan