SHOW Vlissingen 06-08-22

stefantvs

Administrator
Medewerker
Iemand enig idee wie deze show schiet? ben wel benieuwd wat het is wel een stukje rijden vanuit Zoetermeer dus vraag mij af of het de moeite waard zal zijn.

MasterBsc

Registered User
DFP en prof = aanwezig zijn voor mij. Ben erg benieuwd, jullie koningsdag show was al super mooi. Het wordt een latertje maar dat is de moeite voor mij waard 😁

Ben benieuwd of we die dag nog wat opbouw foto's te zien krijgen van de spullen.

MasterBsc

Registered User
Heb je een preciezere locatie om te staan @bob1 ? Op de site staat dat het op de gehele boulevard te zien is maar die is volgens googlemaps behoorlijk groot en met westerschelde kom ik ook niet erg ver ( ik ben daar totaal niet bekend ). Heb je een preciezere locatie om perfect te staan voor het vuurwerk?

YorickT

Member
Veel plezier voor de mensen die hierheen gaan! DFP kennende gaat het vast iets moois worden.:love: Ik ben er helaas niet bij, morgen Düren op de planning staan.

bob1

Registered User
Heb je een preciezere locatie om te staan @bob1 ? Op de site staat dat het op de gehele boulevard te zien is maar die is volgens googlemaps behoorlijk groot en met westerschelde kom ik ook niet erg ver ( ik ben daar totaal niet bekend ). Heb je een preciezere locatie om perfect te staan voor het vuurwerk?
Ergens tussen hotel Truida en de Leugenaar zou ik aanhouden. Tip, op het strand is het minder druk dan op de boulevard (publiek en marktkraampjes)
Het samenstel van het ponton en de slepers wordt gaande gehouden tussen de boeien GS 2 en GS 4.

MasterBsc

Registered User
Ergens tussen hotel Truida en de Leugenaar zou ik aanhouden. Tip, op het strand is het minder druk dan op de boulevard (publiek en marktkraampjes)
Het samenstel van het ponton en de slepers wordt gaande gehouden tussen de boeien GS 2 en GS 4.
Kijk dat is handige informatie. Heel erg bedankt en veel succes morgen Bob! Moet er een stuk voor rijden maar daar ben je een liefhebber voor 😁

MasterBsc

Registered User
Zo, we zijn weer thuis en helemaal gaar. Het was een lange dag met een lange rit. Ook een aparte tijd dat er geschoten werd want dat zie je normaal nooit in Nederland, maar het heet niet voor niks natuurlijk 'midzomernacht'. Het was als afsluiting van de midzomernachtmarkt en dat is een markt over de gehele boulevard. Je waant je voor je gevoel op een soort Spaanse costa waar je ook vaak dit soort markten ziet op een boulevard.

We hadden op advies van Bob de precieze locatie aangehouden om te staan, maar we zagen rond 00:30 dat het ponton toch een heel stuk meer naar rechts ging, terwijl de show elk moment ging beginnen. Dus we waren heel snel met het ponton meegelopen en uiteindelijk stonden we zo goed als er voor toen het vuurwerk afging. We hadden trouwens heel erg geluk, want iedereen bleef op de boulevard staan en wij gingen als 1 van de weinigen het strand op en het werd eb. Zo stonden we zo'n 70/100 meter dichterbij dan de rest van de mensen. Helaas zijn de beelden dan iets minder maar de beleving is vele malen beter. Want wát een dikke show heb ik gezien! Zoals we van DFP gewend zijn, strak geschoten en de ene na de andere kwaliteit shell/product. Verschillende thema's en verschillende lagen aan vuurwerk en af en toe zeer harde salutes. Ik herkende singlerows die DFP vaker gebruikt ( van Ricasa geloof ik ) met mines en daarboven snoeiharde flash salutes. Ook de ABA 50mm cilinder salutes waren erg herkenbaar en echt keihard. Ik verbaasde me ook over sommige shells die zo groot uitvielen dat zelfs 6" daar niet aan kan tippen, terwijl het maximale kaliber 4" was. Oja, ook een erg mooi element waren de watercakes met de drijvende bengaalse vlammen.

Al met al zeker een show die zich in de top 10 kan meten van Nederland door de kwaliteit en beleving, misschien zelfs in de top 5. Enige wat ik mis ( en dat is geen kritiek maar feedback ) is een échte intense finale hoe ze dat ook in Spanje schieten. Ik weet dat dat de stijl niet is van DFP maar als jullie dat laatste nog kunnen toepassen dan zijn jullie wat mij betreft heer en meester in Nederland als schietbedrijf 😁. Gewoon net wat meer salutes als finale zou al net beter zijn.

Laatst bewerkt:
Bovenaan