zink901 zei:
Als ik het goed begrijp:
Bij bijvoorbeeld de Trueno No.4 van Ricasa waar geen klei in wordt gebruikt is de staart noodzakelijk, terwijl hij bij de Spanish Crackers van Bonbridge puur voor de sier/afwerking is.
De Trueno No.4 wordt toch ook gewoon in China gemaakt? In elk geval de commerciële versie die Alpeco verkoopt denk ik wel. Worden de Trueno's voor de masclèta's nog wel in Spanje gemaakt?
Tegenwoordig wordt bijna alles in China gemaakt.
De treuno's van Ricasa die Alpeco verkoopt ook en zo nog veel meer merken die aan de consument verkocht worden. De mascleta treunos worden inderdaad nog wel met de hand in Valencia zelf gemaakt.
De treunos van bijvoorbeeld Pirotecnia Marti worden nog wel in eigen huis gemaakt. Vinnie en de Pyromaniac hebben dit kunnen zien toen ze op bezoek waren in hun fabriek afgelopen zomer. Hieronder zie je daar een aantal fotos van. Ik weet alleen niet onder welke naam deze in de winkel verkocht worden.
Grote Treunos
Als we dan toch bezig zijn laat ik jullie gelijk wat fotos zien van andere knallers die nog in hun fabriek met de hand gemaakt worden. Hieronder zie je fotos van Traca's en Treuno Pijlen.
Voor een slideshow van alle fotos die gemaakt zijn bij deze fabriek bezoek klik dan op
Slide Show Pirotecnia Marti [Behind The Scenes