Vlinders

Zaliotuur

Registered User
Er staat op de doos volgens mij dat de totale pyrotechnische massa (kruit :)) gelijk is aan 20610 gram. Dat zou bij 300 stuks een lading van 68,7 gram betekenen. Het lijkt me opzich wel veel zelf maar misschien klopt het wel, als je ook kijkt dat ze een 100 meter veiligheidsafstand aanraden...

Cornel

Registered User
ja maar dat ljikt me beetje veel voor Nr 5....want die is tog maar 1 maatje groter dan Nr 4?

Misschien mensen van de crew die hier meer van weten?

Cornel

Registered User
dat lijkt me ook logisch, maar een Nr 5 moet tog juist meer gr kruit hebben dan een NR 4 en de nummer 4 zit dacht ik rond de 2.6 grm kruit.

Dus dan zou dat ook niet moeten kloppen.

Is er een Fallas kenner in de buurt:p?

Jo440

Registered User
In sommige landen staan de punten die bijv duizenden enzo aangeven anders als bij ons. Kan dus 1 nul verschillen wat zou betekenen dat het 6,87 gram kruit zo moeten/kunnen zijn per vlinder.Dat lijkt me iets realistischer.:w

Zaliotuur

Registered User
Ik heb het etiket door babelfish (altavista) getrokken:

Group of 10 Thunderclaps Nr 5 nr of cataloguing: in it transacts. To use in open and cleared spaces without fire risk. To hang the traca to about 2 meters of height. To ignite the wick by its extremity with a live coal and to move away until the safe distance. Class IV. Safe distance: 100m. Amount: 30 units Gross Weight: 34190 g Net Weight: 31710 g Mass Pyrotechnics: 20610g

Wat ik uit het verhaaltje opmaak is dat er 30 nr 5 traca's in zitten. Die je op 2 meter hoogte moet ophangen, zoals bij een mascaleta dus.
Dus hoeveel kruit per knaller, dat weten in dat geval dus nog niet, want er staat niet op hoeveel nr 5 per traca.

Laatst bewerkt:

Cornel

Registered User
oh op die manier, ik dacht dat het losse vlinders ware helemaal niet naar gekeken

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan