Vijf amputaties door vuurwerk

KoenL

Registered User
31 december, uurtje of 19:00. Met een groepje loop ik naar één van mijn vaste stookplekken voor deze dag. We moeten o.a. een tunneltje onderdoor, waar zoals gewoonlijk veel vuurwerkresten onder liggen. Aan de andere kant van het tunneltje staan m'n 2 buurjochies met een vriendje te knallen, een jaar of 12/13. We lopen die kant op en ik schrok werkelijk van het volgende.

Op nog geen 5 meter van die jochies lag een Cobra 6 met lont en al op de grond; een blindganger. Aardig doorweekt, dus hij lag er al even, maar ik schrok ervan. Ik heb hem opgepakt en opgeruimd. Ik denk dat als de buurjongens hem gevonden hadden dat ze hadden geprobeerd hem aan te steken of hem mee hadden genomen. Ze wisten niet wat een Cobra 6 was zeiden ze, maar ze hebben beloofd nooit iets af te steken wat ze op straat vonden. In ruil daarvoor kregen ze een doosje grondbloemen met knal haha.

Leuk detail: Ze moesten ook beloven dat ze volgend jaar een vuurwerkbrilletje gingen dragen, nu had één van de drie er één op. De rest van de avond hebben we gezellig samen staan stoken haha ;-)

Fototje van de gevonden Cobra:
wbbxp.jpg

Vanmiddag (17 januari) op dezelfde plek dit apparaat gevonden, door mijn hond ontdekt in het gras. Uiteraard ook deze opgeruimd.
arwaa.jpg

Vuurwerk023

Registered User
Vanmiddag (17 januari) op dezelfde plek dit apparaat gevonden, door mijn hond ontdekt in het gras. Uiteraard ook deze opgeruimd.
arwaa.jpg

Het is toch niet normaal dat er gewoon een cobra 6 on af gegaan met een lont ernog aan gewoon op straat licht zoals er al gezegd werd wisten die kinderen niet eens wat het was voor hetzelfde denken ze leuk een fakkeltje of staan ze er 3 meter vanaf... Ik moet er niet aandenken wat er dan gebeurd

Mr_Mascleta

Registered User
Het is toch niet normaal dat er gewoon een cobra 6 on af gegaan met een lont ernog aan gewoon op straat licht zoals er al gezegd werd wisten die kinderen niet eens wat het was voor hetzelfde denken ze leuk een fakkeltje of staan ze er 3 meter vanaf... Ik moet er niet aandenken wat er dan gebeurd

Het principe is dat je als ouder leert je kinderen nooit en dan ook nooit vuurwerk op te rapen als het niet is afgegaan en vooral niet op 1 jan want dan mag het niet meer en of het nu om een astronaut gaat of Cobra6 het principe daar gaat het om.
Ik had op 31 dec ook een lijn met o.a Fenix en de AB24 Centipide, degene die achter bleven en dus niet waren afgegaan, kwamen de kinderen naar me toe met wat te doen met deze, ik zei kijk jongens; ik liep naar een put en weg ermee. Nu weet ik dat dit niet als referentiepunt geldt, maar het is maar als ouder wat je zelf laat zien!! Maar dat geldt voor alles wat je als ouder laat zien, je bent en blijft een voorbeeld voor ze.

Bovenaan