Vier maanden cel voor mega-partij vuurwerk in kelderbox in Hellevoetsluis

Moontan

Moderator
Medewerker
Vier maanden cel voor mega-partij vuurwerk in kelderbox in Hellevoetsluis

Hellevoetsluis – Voor het bewaren van 160 kilo vuurwerk in zijn kelderbox aan de Kersengaarde in Hellevoetsluis is een 31-jarige bewoner onlangs door de rechter veroordeeld tot vier maanden cel. De aanklager, die een jaar ‘zitten’ had geëist, noemde de hobby ‘roekeloos levensgevaarlijk gedrag dat afgestraft moet worden’.
Volgens de officier van justitie hadden draagmuren van de flat kunnen bezwijken bij het afgaan van de enorme hoeveelheid explosieven in de niet beschermde kelderbox. December 2013 doorzocht de politie na een anonieme tip de woning en kelder van de eerder voor illegaal vuurwerkbezit veroordeelde Hellevoetse vuurwerkfanaat.

Mortierbommen
Bij zijn moeder had hij lonten verstopt om de lawinepijlen, mortierbommen en andere verboden projectielen en knallers met elkaar te verbinden voor een – volgens de aanklager - levensgevaarlijke vuurwerkshow. De veroordeelde meldde in de rechtszaal verslaafd te zijn aan de knallers. Van de aangetroffen hoeveelheid, bestond ruim 90 kilo uit illegaal vuurwerk met zeer zware ladingen.

Daaronder verboden lawinepijlen, mortierbommen, vlinderbedden en Cobra’s. Volgens de Hellevoeter was de politie bij een eerdere inval vergeten alles mee te nemen. De rechter nam het de ‘knallerverslaafde’ kwalijk dat hij de achtergelaten explosieven niet zelf bij de politie had afgegeven.

http://hellevoetsepost.nl/nieuws/vi...werk-in-kelderbox-in-hellevoetsluis-1.4924556

Tony

Administrator
Medewerker
4 maanden na een eis van een jaar en nu maar hopen dat ie af gaat kicken.

4 maanden is lang hoor. Ik zou er niet willen zitten. Volgens mij is dit ook 1 van de eerste zaken waar voor het bezit hebben een flinke straf word gegeven.
En laten we niet vergeten dat er handelaren zijn die er makkelijker vanaf komen.

ifeelfine

Registered User
4 maanden is lang hoor. Ik zou er niet willen zitten. Volgens mij is dit ook 1 van de eerste zaken waar voor het bezit hebben een flinke straf word gegeven.
En laten we niet vergeten dat er handelaren zijn die er makkelijker vanaf komen.

absoluut hebt het ook niet over de hoogte van de straf meer dat ie zegt dat ie verslaafd is. Dus ik hoop dat ie af kan kicken anders zal ie nog veel langer moeten gaan zitten in de toekomst.

Poziloc

FPM Hangouderen
Dit is een Vlinder bed.

i72887551._msw565h424_szw565h424_.jpg

Dim

Product Beheer
Medewerker
Dat zijn de gekste he! Damn...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bovenaan