Veiligheid - Ouders

mat96matje

Registered User
Ik ben 16 bijna 17 en bij mij gaatie de 31e ook gewoon lekker op, heb afgelopen jaar genoeg troep uit de lucht in me ogen gehad,om 12 uur. Zag helemaal niks meer door die troep,even wrijven in je ogen lost het ook niet op. Deel er samen met een freak die komt stoken wat uit aan de jongens in de straat, de meesten zitten rond de leeftijd dat ze ook op pad gaan met rotjes en dergelijke..

Ray.Ray

Registered User
Ik ben 36 en zet hem ook op, vind het ook niet lekker zitten en heb ook het idee dat ik een beetje voor lul loop maar beter met redelijk goee ogen het nieuwe jaar in dan met nog slechtere ogen dan ik al heb.

en ik bestel een hippe bil natuurlijk ;) entje die lekker gestroomlijns is langs mijn ronde kop afloopt .

nismo

Registered User
Het is gewoon een kwestie van wennen, mijn dochter is 4 en vind z''n bril heel gaaf. Ben vorige week terug moeten rijden toen we naar een demo gingen kijken, want ze was haar vuurwerkbril vergeten :happy: helemaal super.
Ik vond het vroeger ook stoer om te roken op mijn 15 a 16 jaar ik zou willen dat ik toen had gezegd dat het niet stoer is, en niet met de grote jongens mee had gedaan.Ben nu een stukje ouder en kom er niet meer vanaf.Daarom zou ik zeggen doe jij je bril op en kan jij straks zeggen zie je wel had het toch gezegd,of de anderen hebben z''n zelfde vader en is er maar een nodig die een bril op zet als eersten,en volgt de rest.We zijn namelijk kudden dieren als een het doet doet de rest het ook.

Laatst bewerkt:

Firewebs

kalender beheerder / fotograaf
Je ouders zullen altijd zo beschermend over je doen, ook al ben je 100 jaar oud, je bent toch hun hele leven en ze willen gewoon niet dat je wat overkomt. Dus, ik zeg, mits je echt een hele goede reden heb, gewoon doen. Al is het maar om je vader blij en minder zorgen over je te laten maken. En ja, dan eventueel als je alleen ben kun je hem weer af doen. Maar dat raad ik zeker niet aan. Zelf herken ik het probleem ook wel, al heb ik er minder last van omdat ik al 22 jaar oud ben. Maar als t nodig is zijn ze er. Tevens is dit niet alleen me ouders, maar me hele familie. Me oma kocht zelfs nog een vuurwerkbril voor me, ook al heeft ze een bloedhekel aan vuurwerk en wilt ze niet dat ik uberhoud 1 cent aan die "troep" besteed.. Zo belangrijk vond ze het.

adgertic

Registered User
Mijn dochter van 2 heeft er ook eentje sinds een paar weken.
Gewoon opgezet, niks geen last van. Ze vind het leuk.
Zelf draag ik nu al een aantal jaar ook zo'n kek dingetje.
Beter dat dan dat ik weer eens een losgeschoten stukje knalmat in (of in een eerder geval, net boven) m'n oog krijg.

Verder hebben wij in de straat met alle vaders afgesproken dat als de kinderen de bril niet op hebben ze binnen blijven. En das dan weer het voordeel van een soort dorp in de stad (Rotterdam-Overschie), de sociale controle dit soort dagen is aardig hard aanwezig.

Uit mijn vriendenkring kan ik je de voorbeelden noemen van mensen die denken "had ik maar"....
Een goeie vriendin van me heeft nog altijd last van r oog (klein stukje netvlies beschadigd) doordat er 5 jaar geleden een of ander vuiltje uit de lucht kwam vallen...
Dus, op dat ding en laat je vader met alle vaders in de straat onderling regelen dat iedereen zo'n bril op zet.

adgertic

Registered User
Heel verstandig.
En nou ook opzetten hè! :tounge:

Niet dat je denkt, "ik haal maar zo'n ding om van het gezeur af te zijn"... Echt doen. Het gaat om je eigen veiligheid dus jij kan gewoon de rest van de straat uitlachen dat ze niet zo'n ding hebben. Je doet er verstandig aan.

2005Fast

Registered User
De familie belde vandaag of ze vuurwerk brillen moesten gaan halen.
Overbodige hebben zoveel brillen kado gehad bij alle bestelling ik zwem erin.
Lijkt idd verstandige om gewoon op te zetten, de hele lucht zit na een tijdje vol met zooi.

gr
fast

Bovenaan