Uit het debat komen een aantal zaken naar voren wat weinig tot niets te maken heeft met consumenten vuurwerk. Feit is dat het meeste overlast wordt veroorzaakt door illegaal knal vuurwerk, overmatig drankgebruik en jongeren vanaf 11 tot 16 die liggen te klooien.
Ben zelf de vijftig gepasseerd en al vanaf mijn 6e met vuurwerk bezig, nooit met illegaal vuurwerk en hoogstens een keer een brandblaar gehad.
Als er op een dag van het jaar massaal door vele Nederlanders vuurwerk wordt afgestoken is het niet verwonderlijk dat er gewonden vallen.
Als we met deze aantallen de snelweg zouden opgaan hoeveel gewonden en doden zouden er dan vallen. Of de kroeg in gaan of naar een houseparty gaan?
Er vallen meer doden tijdens party`s door drugsgebruik wat illegaal is dan aan ons legale vuurwerk.
Sinds jaren komen wij even na twaalven met de buurt bij elkaar en wordt het vuurwerk door mij en mijn zoon van 16 afgestoken, we staan dan gezellig bij elkaar onder het genot van een hapje en een drankje. Ons eigen feestje te vieren met een prive vuurwerkshow!!!!!!!!!!
Ik zeg dan ook Nederland en al zijn bestuurders laten we na de Pieten discussie, vuurwerk discussie ook een kerstdiscussie starten.