Valencia (Sp, Festival de Pirotecnia 34)

Dennis010

Registered User
Re: Valencia: Festival de Pirotecnia 34

pobla is altijd 6 en 7 oktober
2 mascletas en 2 nocturnas

Laatst bewerkt:

NJPB_

Registered User

Heb goed gezocht hoor maar wat is het verschil tussen een mascleta en nocturna? Wat ik begrijp is dat een mascleta met cakes is en een nocturna zonder en ook zonder hek. Klopt dit?

Dennis010

Registered User

Mascleta nocturna van Ricasa.

Je hebt Mascletas (overdag) en Mascletas Nocturna (nocturna betekend avond of s'avonds).
Het verschil is dat in de avond er siervuurwerk en shells gebruikt kunnen worden. Het zijn dus allebei mascletas.

NJPB_

Registered User

Je hebt Mascletas (overdag) en Mascletas Nocturna (nocturna betekend avond of s'avonds).
Het verschil is dat in de avond er siervuurwerk en shells gebruikt kunnen worden. Het zijn dus allebei mascletas.

Weet u ook op welke tijdstippen deze shows plaatsvinden? En de precieze locatie?

Firecrack-R

Registered User

Hee NJPB, ik mag dan geen Dennis heten, maar weet wel waar de shows geschoten worden...

De mascleta's worden geschoten in het dorpje Pobla de vallbona, op ongeveer 15 minuten rijden van Valencia(met de auto) met de metro is dit ongeveer 40 minuten. Mascleta's worden normaliter om 14:00 precies afgestoken, dit kan wel eens uitlopen naar 14:30 maar veel later zal het niet worden.

De avond variant(mascleta nocturna) gaat om 22:00/23:00 uur de lucht in

Gr.

Laatst bewerkt:

NJPB_

Registered User

Bedankt voor je antwoord! Met precieze locatie bedoelde ik meer wáár in Pobla de Vallbona? Of is dat zo'n klein dorp dat dat voor zich spreekt?

NJPB_

Registered User

Ben nu aan het kijken om te gaan boeken, ik wil nog even alles op een rijtje zetten.

-6e in Pobla de Vallbona: 14:00 mascleta / 22:00 mascleta nocturna
-7e in Pobla de Vallbona: 14:00 mascleta / 22:00 mascleta nocturna
-9e in Valencia: 14:00 mascleta / 00:00 castillo / 00:30 castillo

Klopt dit of mis ik nu nog iets? Wat raden jullie aan een auto huren of telkens met de metro naar Pobla de Vallbona?

Dennis010

Registered User

Dit klopt, en ik huur altijd een auto. Dat geeft je zoveel meer vrijheid...

NJPB_

Registered User

En zijn de castillo's van de 9e op de 10e of van de 8e op de 9e?

Tony

Administrator
Medewerker

Mannen,

ik weet niet of er al veel mensen geboekt hebben en hoeveel waarde er aan gehecht word maar de kans bestaat dat de 2 grote castillos niet door zullen gaan. Ze zijn in Valencia in gesprek om het geld aan shows te besteden die dan in Juni/Juli in de haven plaats zouden vinden!

Wacht dus nog even met boeken als je juist deze week pakt omdat de grote shows geschoten worden.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker

Thanks for the heads-up Toon. Als Feria de Julio weer doorgaat dan October niet dusch?

Tony

Administrator
Medewerker

Thanks for the heads-up Toon. Als Feria de Julio weer doorgaat dan October niet dusch?

Ik weet niet precies hoe het zit maar toen ik net vertelde dat ik in Oktober die kant op wilde gaan werd me afgeraden om nu al te boeken en even te wachten. Zodra er iets zeker is laat ik het hier weten.

Dennis010

Registered User

Al steken ze niks af ga ik nog. Lekker een weekje op vakantie met mijn ouders.
Maar bedankt voor de info.

Firecrack-R

Registered User

Zou fijn zijn als de castillo's door gaan.. Maar zo niet ga ik ook gewoon, lekkere winterbreak.

RNBakker

Registered User

Dit jaar Ricasa en Europla. Dat is wel een goede reden om te gaan dit jaar.

Dennis010

Registered User
HALLEKIEDEEEEEEEEEEEEEE !!!!!!!!!! LEKKERRRRRRRRRR !!!!! Twee topshows met grotere budgetten dan de Nit del Foc.
Ben ik blij dat alles al geregeld is. We zitten weer in een villa met zwembd 15 km buiten Valencia, nu nog hetzelfde weer als afgelopen Oktober en alles is perfect :lub::lub: ... WHOEHOOOOEEEE !!

Bovenaan