Valencia, het Griekenland van Spanje door bouwwoede.

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Toevallig zat ik om 20:00 uur vandaag (30-06-2012) te kijken naar het Journaal.
Opeens was er een bericht over de crisis in Spanje en werd Valencia uitgelicht.
Valencia schijnt een groot financieel te kort te hebben.
Waren er eerder berichten dat een mascleta plat werd getrapt, vanwege demonstraties...
Nu nog meer mindere berichten.

http://nos.nl/video/390016-valencia-het-griekenland-van-spanje-door-bouwwoede.html

En een audio bericht over het niet kunnen verkopen van woningen in Valencia.
http://nos.nl/audio/388903-bijna-onmogelijk-voor-mij-om-nu-huizen-te-verkopen-in-valencia.html

biertje

Registered User
Dat is al langer bekent hoor misschien alleen niet op het forum omdat vele het niet willen zien. Ik las laats een artikel dat de gemeente Valencia alleen al 190 miljoen schuld heeft staan aan open facturen. Dus daar zullen nog wel de nodige bezuinigen komen. Maar er is een leuke blog spanjevandaag.com en zoek op de regio Valencia dat zijn bijna alleen maar negatieve berichten.

VvanVuurwerk

Registered User
Dan zelf maar even wat extra stimuleren die economie tijdens de volgende viering van las falles.

De kritiek op de hoge kosten van ''Ciudad de las Artes y las Ciencias'' is niet geheel terecht als je ziet wat bijvoorbeeld het Guggenheim museum in Bilbao in die regio voor economische ontwikkeling heeft getriggerd.

blaapaap

Registered User
Ik hoop dat de budgetten voor Fallas er niet onder lijden...
Maar als ze slim zijn gaan ze er niet op bezuinigen, er komen toch een hoop toeristen op af...

smilli

FPM Filmer
We hoeven ons in ieder geval niet naar te voelen over al dat geld dat we in Valenicaanse vakanties steken jongens!

Mr_Mascleta

Registered User
Als de werkelijke crisis openbaar wordt gemaakt................................Spanje is een nog groter probleem dan Griekenland schijnt het? Alleen al de leegstaande bouwprojecten en wat te denken van alle Spaanse clubs die gezamenlijk voor ruim 1,3 miljard euro in het rood staan! Daarnaast hebben ook de Nederlandse banken vele obligaties in Spanje zitten, dus je voelt hem al aankomen juist de afwaardering daarvan zal op ons de belastingbetaler aankomen.
Vanavond op Ned2 moet je maar eens kijken hoe eng en griezelig het is, nu bekend is dat speculanten in USA er baat bij hebben dat bijv Griekenland failliet gaat.................................dit is nat het zien van de trailer bijna niet te bevatten.
Ik denk dat we ons niet realiseren waar we met z'n allen staan en ja het grootste probleem komt nog namelijk dat na Griekenland ook Spanje, Italie en Portugal gaan vallen. Doei doei en haal je spaargeld maar van de bank!

USRRobiwan

Registered User
Ach ze hebben net 23 miljoen verdient met het winnen van het EK. Dus dat scheelt weer. Als ze Real Madrid, Barcelona, AC Milan en Inter Milan opdoeken dan heb je ook 3 miljard vrij.

De halve Spaanse kust is gebouwd op Europees geld. Toen de subsidie kraan in 2010 dicht ging daarvoor stond ook de hele bouw stil. Dus tja dan speel je het wel in de kaart al die werkeloosheid.

Maaar goed ik dwaal af ;)

jetztgehtslos

Registered
Gelukkig zijn er genoeg extreem welvarenden die hier aan verdient hebben. Jammer dat de enige manier om die centen terug te krijgen een oorlog is. Zucht.

Bovenaan