Vakantie Malta

sisser

Registered User
Dit jaar op vakantie in Malta was ik zo bemazzeld de vuurwerkfabriek van St. Andrew te kunnen bezoeken.

Met FPM shirt wat ik daarna kado heb gedaan aan 1 van de pyrotechnikers.

scania

Registered User
Ziet er mooi uit Jim ,komen er nog meer fotos, of een reisverslag van je trip naar Malta??

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Alleen die toeristenbril die kan echt niet hahahaha:nuts: grapje jim.

Ben zelf ook benieuwd of je meer foto's of misschien wel beeldmateriaal hebt.

sisser

Registered User
Naast een vuurwerkbril bezit ik ook deze van Roy Orbinson gekregen zonnebril, werkt heel goed.
Ik heb ong. 12Gig. aan beeld materiaal maar het zal nog even duren voordat het allemaal on-line staat want ik wil eerst even een poosje bijkomen voordat ik er aan begin. Het was bepaald geen rust vakantie. De hitte werkt ook tegen en ik wil al de avonturen daar een beetje op een rijtje krijgen in mn hoofd.
Verder heb ik een verzoek/aanbod van het St.Julians Pyro Team dat ik na de vakantie verder uit de doeken wil doen.
Heb dus nog even geduld en het merendeel komt binnenkort on-line.

sisser

Registered User
Opname van 1 deel van een multi break

Hoekje van de binnenplaats van St.Andrews vuurwerkfabriek met wat mortierbuizen. Als je goed kijkt zie je dat er een 7 1/4" buis bij staat.

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
1246521383-871.jpg

Maltezen gebruiken van die gasflessen/zuurstofflessen en dan slijpen ze de kop eraf. goedkope manier om aan mortieren te komen.

Vier_flessen.jpg

GMP82

Zilveren Member
Werkelijk briljante foto sisser! bedankt voor het delen.
Heb je em ook op groter formaat? Hij is bureaublad-waardig:love:

sisser

Registered User
Voor de ingang van de Fabriek

Op de binnen plaats showt Brian (de licentiehouder)hoe ze met een mop schroeiende resten doven.

Een van de weinige foto's die ik heb gemaakt. (geen statief bij me)

sisser

Registered User
In de St.Andrews fabriek zag ik deze shell met St. Andreas.

Hier staan de onderdelen voor de grondvuurwerk wielen.

Pyro's van het Lourdes pyroteam na de show met wat fluiters en spuiters aan het dollen.

sisser

Registered User
Ik had echt kippevel van al die prachtige shells.

Opname van het grond vuurwerk in Qrendi

Voor de feestelijk versierde kerk in Qrendi. In het groen is een pyrotechnicus van de St. Andrews fabriek.

1 Break van een multi-break.

Luqa - Malta

Registered User
Important Note:

The photos seen in this thread are NOT of the "St.Andrew Fireworks Factory'.

These Photos are of the 'St.Andrew BAND CLUB Fireworks Factory'.

The name written on the wall of the factory is MISLEADING.

There are two fireworks factories in Luqa.

One is our Factory, the 'St.Andrew Fireworks Factory' of L'Unione Band Luqa. www.unionbandmalta.org.

The other one is that of the other band club, the 'St.Andrew Band Club Fireworks Factory'.

Please someone translate this important message.

Thank you.

sisser

Registered User
In het stukje hierboven kun je dus iets proeven van echte Maltese folklore wat betreft de rivaliteit tussen de verschillende vuurwerk clubs. Tijdens mijn bezoek aan Qrendi zag het tot mijn verbazing zwart van de politie en toen ik naar de reden daarvan vroeg kreeg ik te horen dat dat was vanwege de enorme vecht partij die ze daar het vorige jaar hadden tussen de leden van 2 clubs.

Luqa - Malta

Registered User
No it has notting to do with fights! The name of the factory you visited is misleading and it has no Legal right to use the name 'Saint Andrew Fireworks Factory'.

The factory that you went to is NOT the Saint Andrew Fireworks Factory, the factory you went to is the 'Saint Andrew's Band Club Fireworks Factory'.

The Legal name 'Saint Andrew Fireworks Factory' belongs solely (ONLY) to the factory of the L'Unione Band Club, www.unionbandmalta.org. as is approved by the Malta Government.

Please make this statement clear as this is legal name information.

Thank you and hope you enjoyed staying in Malta.

Bovenaan