*Updated* Lijstje van een Grensbewoner

Dinges

Registered User
Nog twee dagen, dan kunnen we eindelijk inslaan! Door de vele super tips hier op het forum is het lijstje weer net iets te lang geworden.
Hopelijk vinden we alles zonder al te veel moeite.

Het aantal Duitse batterijen is iets afgenomen. De lijst met pijlen is daarvoor twee keer zo lang geworden. :)
Lijst van vorig jaar

Hier is mijn verlanglijst.:

Vuurpijlen
Weco Sidney
Nico Metalheads
Nico Rocket Ralley
Original Colorfull display

Batterijen
Helios Reno
Panda Panic
Weco Bloody Mary
Weco Evil Lights
Nico Outlaw
Weco Tanz der Vampire
Extreme Foxx Feuerwerk
Weco Beastmaster
Weco Goldpalm Finale
Glitter & Glamour
Zena Event 1-B
Weco Black Ice

Fontijnen
Helios Palermo
Weco Bugano

Overig
Original Chinese Rol 20.000
Diamond Bombenrohr Red Star
Diamond Bombenrohr Silver Star
Diamond Bombenrohr Blue Star
Diamond BombenrohrGolden Star

*Update*

Zo, mijn trip zit erop. Helaas heb ik niet alles kunnen krijgen, maar het belangrijkste is binnen.

Hier alvast een slechte foto. :)

2qv6q6e.jpg

Laatst bewerkt:

Vuurwerk023

Registered User
Re: Lijstje van een Grensbewoner

zijn die duitse vuurpijlen de moeite waard of gewoon omdat ze zo goedkoop zijn

Het is niet zo zeer dat ze beter zijn als de Nederlandse pijlen, meestal vind ik de Nederlandse pijlen zelfs nog beter.
Maar voor het bedrag wat je betaald zijn ze het zeker waard.

Vuurwerk023

Registered User

Nu weer eventjes over het lijstje :hehe!:
Mooie collectie hoor, met veel Duitse top batterijen. :)

Dinges

Registered User

zijn die duitse vuurpijlen de moeite waard of gewoon omdat ze zo goedkoop zijn

Ik ben er altijd zeer tevreden over. Heb tot nu toe enkel de Weco's gehad. Dit zijn 17 en 20 grams pijlen, met een flinke sisser en een knal.
Velen hebben liever de doppelschlag versie, persoonlijk geef ik de voorkeur aan de Panorama effecten.

Voor mij zijn ze dus de moeite waard, en voor dat geld hoef je ze ook niet te laten liggen.
Op 1 Januari kan ik je misschien meer vertellen. :)

Fire_fire_fire

Registered User

Volgende lijst samengesteld:
Allemaal Lidl dus.
In Duitsland..

Feuerwerkssortiment "World Champion" € 16,99
Effekt-Fontänen-Batterie Heaven oder Hell : € 3,99
(Je mag ze allebei halen) : € 3,99
Premium-Vulkan gold/silver/color : € 8,99
131-Schuss Batterie "Stardust" : € 19,99
47-Schuss Batterie "Black Ice" : € 16,99
18-Schuss-Effektbatterie "Beastmaster" : € 12,99
Mega-fonänen batterie "Ocean of Lights" : € 5,99
25-Schuss Premium Style batterie "Moonwalk": € 7,99
Brillantfontänen batterie "Laser: : € 2,99 (2x)
15-Schuss Multi-effekt batterie "Alligator" : € 3,99 (2x)
83-Schuss Space effekt batterie "Uranus" : € 6,99
Leuchtfeuerwerks sortiment "Leuchtspektakel: € 3,99

Dinges

Registered User

Volgende lijst samengesteld:
Allemaal Lidl dus.
In Duitsland..

Feuerwerkssortiment "World Champion" € 16,99
Effekt-Fontänen-Batterie Heaven oder Hell : € 3,99
(Je mag ze allebei halen) : € 3,99
Premium-Vulkan gold/silver/color : € 8,99
131-Schuss Batterie "Stardust" : € 19,99
47-Schuss Batterie "Black Ice" : € 16,99
18-Schuss-Effektbatterie "Beastmaster" : € 12,99
Mega-fonänen batterie "Ocean of Lights" : € 5,99
25-Schuss Premium Style batterie "Moonwalk": € 7,99
Brillantfontänen batterie "Laser: : € 2,99 (2x)
15-Schuss Multi-effekt batterie "Alligator" : € 3,99 (2x)
83-Schuss Space effekt batterie "Uranus" : € 6,99
Leuchtfeuerwerks sortiment "Leuchtspektakel: € 3,99

Leuke lijst. Veel fonteinen. :)

Black ice is mijn favoriet.

Dinges

Registered User
Re: Lijstje van een Grensbewoner *Update*

Hier mijn verslag. Ik heb alles los een voor een afgestoken.
(Videos zijn slechts als referentie en niet daadwerkelijk van vannacht.)

Original Celebrations 20.000
De avond geopend met een ouderwetse mat. Knalde goed lekker agressief, maar heb alweer de eindbom er niet tussen uit kunnen horen. Komt dat omdat ik hem niet opgehangen heb?
Langer was natuurlijk leuker geweest, maar deze was al best aardig.
Zometeen maar eens snippers vegen. :)

Weco Laser
Blijft een leuke fontein om rustig de siershow mee te beginnen. Brand best lang en heeft verschillende effecten.

Helios Reno
Super budget pot, houden we er vooralsnog in.

Panda Panic
Tja, moeilijk te zeggen. De had ik gekocht omdat ik graag een soort van gouden regen erin wou, maar hij viel bij het eerst of twee shot al om. Had hem dit keer voor het eerst, zal hem niet nog eens kopen. Gelukkig niks gebeurt.

Weco Alligator
Had ik uit gewoonte gekocht. Kan hem denk ik goed missen en in plaats daarvan een Weco Bloody Mary kopen. Aan de andere kant, voor 4 euro toch nog steeds een leuk potje.

Weco Screaming grizzley
Ook dit was een primeur voor mij. Ik vond hem erg leuk. Lekker agressief, maar hierdoor wel Supersnel op. Hij geen sneller als in de video. Sommige pijlen schoten ook rechts en links de straat over, dus vuurwerk brillen zien zeker geen overbodige Luxe bij deze batterij. Ik weet niet of ik hem volgend jaar nog eens zou halen. Denk dat alleen de Weco Rolling Thunder, welke ook fluit, volstaat.

Weco Bloody Mary
Mooi goede budget pot. Zeker geen miskoop. Deze zal ik er nog weel een tijdje in houden.

Nico Outlaw
Opnieuw een primeur voor mij. Hier was ik ook erg tevreden over, al had ik dit palmachtige effect wel vaak dit jaar. Ik denk dat ik deze nog eens zou halen, en daarvoor misschien de Weco Scorpion weglaat.

Weco Rolling thunder
Leuke pot, met opstijgende komeet staarten afgewisseld door fluiten. Veel shots.
Niks speciaals, maar als ik nog een fluitpot zoek, zou ik deze nog eens overwegen.

Weco Bugano
Had hem al eerder, maar hij blijft spectaculair. Groter dan ik in herinnering had.

Weco Tanz der Vampire
Wow! Dit is een nieuwe favoriet. Veel over gehoord, en vond de videos al prachtig, maar deze videos doen hem geen eer aan. Prachtige rode blinkers, en veel breder dan ik verwacht had.

Nico Laserlight
Mooie waaier voor een tientje. Knalt luid, waait 5 of 6 keer en spat met zilveren boeketten en een paar blinkers uiteen.

Extreme Foxx Feuerwerk
Mooie grote effecten in een redelijk goedkope pot. Hij was snel voorbij, maar ik zou hem nog eens kopen.

Weco Beastmaster
Vond hem dit jaar leuker als vorig jaar, denk omdat ik al wist dat er grote crackling/zilverweiden laag bij de grond kwamen. Het blijft irritant te kijken, omdat je boeketten en de crackling niet in een blikveld krijgt. Kan hem nog steeds missen, maar een 500 grammer voor slechts 13,- blijft aantrekkelijk.

Weco Scorpion
In principe een mooie pot. Mooi groot effect, met een hoog tempo op het einde als finale. Helaas viel een shot uit de pyromould bij het ui de verpakking halen. Ik wist niet zeker hoe om hij er in moest dus heb ik hem maar weg gelaten waardoor en een pauze ontstond. Vrij vervelend dus. Aangezien ik soortgelijke effecten al in bv. de Extreme van Foxx heb denk ik dat ik deze volgend jaar weg laat.

1833 - Glitter & Glamour
Mooi. Vrij grote multi colour boeketten. Werden per 3 geschoten, wat vrij imposant was. Als deze nog eens in de aanbieding is zal ik hem zeker niet laten liggen.

ZENA EVENT 1 (3) #2
Hier was ik erg tevreden over. Erg grote effecten, die de hele lucht vulden. Paste bijna niet tussen de huizen zo groot. Ik vond hem zeer indrukwekkend, en had als finale cake niet misstaan.
Ook deze zal ik niet laten liggen mocht hij nog eens in de aanbieding zijn.

Weco Black Ice
Dit jaar weer eens als finale ingezet, na het vorig jaar verzuimd te hebben. Blijft een erg mooie batterij met veel afwisseling. Al konden de effecten qua grote, en geweld niet tippen aan de Zena Event.

Rocket Rallye
Dit pakket had ik gekocht voor de ring rockets, en deze vallen alles behalve tegen. Erg mooie grote ringen, en dat met maar 12 gram NEM. De overige raketten zijn te verwaarlozen.
Lont dopjes waren erg moeilijk te verwijderen, en waren gedeeltelijk zelfs mee verlijmd.
Jammer dat ze de ringrockets niet los aanbieden. De overige pijlen moetten we dan maar gebruiken om mee in te schieten.

Helios Sidney
Blijven erg goede pijlen, allemaal 19 tot 20 gram pijlen met 3 dubbelslag- en een paar echt mooie en vrij grote effecten.

Nico Metalheads
Dit pakket had ik gehaald na verschillende review gezien en gelezen te hebben welke beweerden dat dit de beste discounter pijlen van Duitsland zijn. Ben ik het absoluut niet mee eens. Ze stijgen agressiever op als de Weco's maar de effecten zijn bij lange na niet zo mooi. Ik houd het mooi bij de Wecos in het vervolgd.

[Z95] Colourful display
De 30grammers vallen beetje tegen. Ze stijgen mooi hoog op, maar de effekten waren niet erg imposant. Voor dat geld koop ik liever twee keer zoveel Wecos, maar de grotere maten en vooral de 47grams pijlen zijn erg spectaculair en hun geld zeker waard.
Enige nadeel is de rare vluchtlijn. Ze vlogen allemaal krom, en bij eentje dacht ik die komt nog naar beneden voordat hij ontploft. Uiteindelijk ontplofte hij gelukkig nog in de lucht een paar straten verder op. Wel veels te laag vrees ik.

Diamond Star Profi Feuerwerks bomben
Met 45gram NEM, en 2" shells had ik hier erg hoge verwachtingen van. Ze waren ook wel indrukwekkend, maar niet zo indrukwekkend als de video doet geloven. Met betrekking tot 'value for money', investeer ik dat geld liever in dikke pijlen, welke grotere en mooiere effecten hadden. Ik zal er echter één of twee erin houden, omdat het zo leuk knalt. Maar deze zal ik dan voor de grote pijlen schieten.

Bovenaan