Uitzending december Gewoon Lokaal: Vuurwerk met Roy en Yvette Houwers

Moontan

Moderator
Medewerker
uitzending 20: December 2014

In de laatste aflevering van seizoen 2014, twee interessante onderwerpen in Gewoon Lokaal.
De decembermaand staat bekend als de feestmaand van het jaar en daarbij mag het vuurwerk met nieuwjaar natuurlijk niet ontbreken. Aan tafel schuiven Yvette en Roy Houwers aan.
Zij helpen als vrijwilligers mee aan de bouw van grote vuurwerkshows in binnen- en buitenland en vertellen over hun passie voor vuurwerk.
Verder geven ze tips voor de burgers voor het afsteken van vuurwerk met nieuwjaar.

D

Deleted member 17038

Guest
Met 2 dubbele verwijzing naar de beste website van Nederland! Leuk interview!

RoYvette

FPM Filmer
Haha staat ie er al op. Het zou eigenlijk pas 6 december uit worden gezonden, en zouden t ook dan pas hier kunnen zetten. Maar het is per ongeluk al eerder op hun site gekomen. Dus we hebben de primeur! We hebben dit interview paar weken geleden gehad. Gewoon lokaal is n maandelijkse uitzending op onze lokale zender. Mijn neef(die ons interviewt) hebben we voor n tijd terug gevraagd of t n idee was in de laatste maand t vuurwerk te bespreken. Hier was hij heel enthousiast over. We wilde in eerste instantie met de burgemeester aan tafel ivm oud en nieuw in ons dorp. Dit kon logistiek niet geregeld worden dus zijn we zelf gedurende bijna 20 min aan het woord. Het is in een keer opgenomen ging als n trein. Achteraf staan er dingen niet allemaal in zoals Fallas. We liepen onder de uitzending al uit in tijd dus moesten t daarna kort houden. Konden nog uren doorgaan maar t is wel leuk geworden. Poepie zenuwachtig als ik Yvette was dus er komt veel uhhhhh haha. Maar t idee erachter is gelukt en dat is vuurwerk in de positiviteit zetten.

Laatst bewerkt:

Firecrack-R

Registered User
Heel leuk gedaan! Positief. Wel een kleine tip voor de volgende keer als ik zo zeikerig mag zijn; jullie praten wel erg veel in jargon. Que's, 500 grammers, shells.. Niet erg, maar een kleine uitleg zou dan wel handig zijn. Verder zoals gezegd erg leuk, ik doe het jullie niet na:smiling:

RoYvette

FPM Filmer
Thanx voor de tip! daar heb je idd helemaal gelijk in, ook totaal niet bij nagedacht. Hopelijk komt er nog eens een vervolg en dan zullen we er idd bij na denken. Als je achteraf kijkt zijn er nog wel meerdere dingen war je van denkt dat hadden we anders moeten doen of zeggen. Zullen maar zeggen oefening baart kunst :smiling:

Heel leuk gedaan! Positief. Wel een kleine tip voor de volgende keer als ik zo zeikerig mag zijn; jullie praten wel erg veel in jargon. Que's, 500 grammers, shells.. Niet erg, maar een kleine uitleg zou dan wel handig zijn. Verder zoals gezegd erg leuk, ik doe het jullie niet na:smiling:

--sjon beton--

Registered User
wat heerlijk dat je als stelletje de echte passie voor vuurwerk samen met elkaar kunt delen!!!
zullen niet veel van zulke stelletjes zijn:p
ff verder loeren naar het filmpje.

Moontan

Moderator
Medewerker
Hele leuke bijdrage Yvette en Roy. Leuk gedaan dit intervieuw.
En zo verademend om eens een positief geluid te mogen horen over onze hobby wat de laatste tijd helaas alleen nog maar negatief in het nieuws verschijnt.

RoYvette

FPM Filmer
Bericht van Gewoon Lokaal gekregen. We hebben het record gehaald met het bekijken van de uitzending voor hun, tot nu toe alle uitzendingen die ze gemaakt hebben. Hier zijn ze erg blij mee. Bedankt allemaal voor het kijken namens Gewoon Lokaal.

Bovenaan