Ufo Ballonnen

BloodyFrits

Registered User
Ufo Ballonnen:

Vanmiddag werd er ineens een pakketje langs gebracht wat mijn moeder aan mij gaf. Ik open het, en er zitten 5 khom loy lampionnen in.

dsc0002ri2.jpg

Het is een soort luchtballon, een zak van speciaal papier, en een blokje was eronder. Die zet je in de fik, en door de warme lucht stijgt hij op, en heb je een lampion in lucht. +/- €50 voor 5.

dsc0005zw3.jpg

dsc0003yd4.jpg

Filmpje van Youtube, met duizenden tegelijk:

http://youtube.com/watch?v=_tNHscNxn_U

Als ik ze geprobeerd heb, zal ik wel foto's en/of filmpjes posten

Monsterking

Registered User
Ik (Had) ook ufo-ballonen maar dan de kleinere versie.
De rood-wit-blauwe kost 5 euro en de witte 4 euro.

De vier ufo-ballonen opgevouwen naast elkaar.
2roodwitblauweufoballonvz6.jpg

De rondjes die je moet aansteken om de ufo-ballon te laten opstijgen.
Deze rondjes wordt met behulp van ijzerdraadjes aan de ijzerdraadjes onder aan de ufo-ballon vast gemaakt.
(De ijzerdraadjes onderaan de ufo-ballon kan je goed zien op de foto hier boven)

rondjesdu1.jpg

De rood-wit-blauwe ufo-ballon met daarop het rondje die je moet aansteken (weet niet hoe dat heet).
roodwitblauwufoballonoz4.jpg

De rood-wit-blauwe ufo-ballon uitgevouwen.
roodwitblauweufoballonuks7.jpg

Filmpje van een rood-wit-blauwe ufo-ballon, filmpje is van mij: *klik*

Foto's en films mogen gebruikt worden maar wel met bron.

Laatst bewerkt:

BloodyFrits

Registered User
Heb er gisteravond één afgestoken, en het zag er erg leuk uit. Foto's komen een andere keer nog. Maar het is echt lache om te zien hoelang je hem in het oog hebt!

joepiedepoepie

Registered User
Afgelopen Maart toen jullie net allemaal terug kwamen van Fallas, 21 maart, hebben we ballonnen geleverd voor "het langste lentelicht". Dat werd georganiseerd ter gelegenheid van het 150 jarig bestaan van het Overijssels kanaal. Hierbij werden 1000 Khom Loy ballonnen gebruikt, verdeeld over een lengte van 20KM, langs dit kanaal.

Dit is tot nu toe het grootste en zeker een uniek spektakel met deze lantaarns geweest in europa. Er zijn geluiden dat er deze zomer iets groots op komst is in de regio Den Haag;) Zoals jullie ondertussen wel zullen weten, komen deze lantaarns uit Thailand en dan met name uit de regio Chiang Mai, waar ze bij de 12e volle maan, meestal in November, met duizenden tegelijk het luchtruim kiezen.

De foto's die hierboven zijn geplaatst zijn Khom loy van het formaat 50 x 90/100cm, dit type ballon is eigenlijk speciaal voor het westen gemaakt, om transport kosten te drukken. De lantaarns zoals gebruikt tijdens Loy Krathong hebben over het algemeen afmetingen van 70 x 115 en 80 x 175cm.

Hieronder een aantal foto's van het langste lentelicht waarbij lantaarns van 80 x 175cm zijn gebruikt.

fpm1.jpg

fpm2.jpg

fpm3.jpg

fpm4.jpg

Laatst bewerkt:

Dennis010

Registered User
afelopen weekend schijnen er op rottedam zuid ook een aantal omhoog gegaan te zijn. iemand van hier geweest misschien??
ik hoorde op mn werk allerlei wilde verhalen over ufo's en mensen die foto's hadden genomen, en filmpjes gemaakt.... :laugh::laugh:

condor27

Registered User
we hebben dit weekend bij veenendaal ook een stuk of 20 van die balonnen opgelaten op een bedrijfsfeest van mijn vriendin haar werk
erg indrukwekkend om te zien

Red Eagle

Registered User
heb er ook een stel besteld.
vind vooral de gedachte mooi dat je er bv ook iets op kan schrijven,om zo
de nare of mooie dingen te laten zweven.bedoeling is dan ook om deze op de laatste dag van het jaar rond een uur of 22 de lucht in te laten.En zo te beginnen aan een nieuw jaar
Hoorde alleen wel geruchten dat deze dingen alweer verboden gingen worden in Nederland?

Bovenaan