TV Uitzending 30 december 21.15 uur NPO 3

schaafienr1

Registered User
Vond de pyrotechnicus een beetje overdreven doen, ook al is het een gerespecteerd man. En heb het vermoeden dat de illegale vuurwerk handelaren, eigenlijk gewoon 2 jochies zijn die zich groots voordoen. Vuurvent was gewoon eerlijk over zn hobby.
Al met al gewoon vermakelijk, maar of het goede reclame voor ons is......

painkiller

Registered User
Ik vond het geslaagd. Veel vooroordelen zijn kwijtgescholden vond ik zowel.
Vondt het stukje met die handelaren wel storend.
En in me eigen stukje miste ik mijn verhaal dat ik het niet aanrade om die pop op te blazen i.v.m. scherfvorming maar wel leuk was om te laten zien wat het met je zou kunnen doen.
Dat vond de regisseur.scherp van me en wou dat zeker in de uitzending terug laten komen, wat dus niet gebeurd is. En het stukje dat ik aanbeveelde om een vuurwerkbril te dragen. Voor de rest miste ik niets.
ik vond het prima.

Was een leuk stukje kerel, jammer dat ze die stukken eruit hebben geknipt.

De "handelaren" waren verschrikkelijk. Ik heb wel het idee dat er in dat stukje van 30k is geknipt. Het lijkt alsof degene die ze ontmoet hadden 30k verdiende en niet zijzelf.

MrXtremeFireworks

Registered User
Ging vooral over illegaal vuurwerk. En laat dat nu net zijn waar vele mensen een hekel aan hebben. Had veel liever meer van consumenten vuurwerk gezien. Inderdaad ook erg jammer dat ze die handelaren een podium gaven. Hadden beter de politie kunnen tippen.

petertje23

Registered User
Opzich niet ontevreden over deze reportage. {ik had het negatiever verwacht}
Alleen hoe ze het bedenken om een paar van die gastjes uit te zenden? Dat is nu niet echt een lichtend voorbeeld voor de jeugd!
En waarom ze geen Nederlandse vuurwerk schieter aan het woord hebben gelaten?
Het gaat toch over Nederlands vuurwerk?

Richardus

Registered User
Ik heb behalve heel kort in 't begin niks over NL vuurwerk gezien. Er kwam heel gauw een uit de lucht gegrepen aanname door slecht Google-werk dat de meeste vw-liefhebbers van 'groter zwaarder en illegaal' houden en zo mochten ze van zichzelf lekker snel de sensatiekant uit. Van die handelende kinderen...het werd me al wel duidelijk aan welke pubersite ze gelieerd zijn en het is duidelijk dat ze nog geen verantwoordelijkheidsbesef hebben en voor eigen schelpjes om de nek de hele hobby/traditie riskeren. Vuurvent had ook puur om die reden niet moeten meewerken, al valt an sich niet veel tegen zijn stukje op te merken behalve dat je dit niet in een docu over vuurwerk op NL op tv moet willen brengen.

Vraag, misschien knuppel in hoenderhok: maar hoe komen van die jonge mensjes (ook hier) als Vuurvent aan de idiote hoeveelheden geld om zulke idiote hoeveelheden de lucht in te pompen als legaal en illegaal gebeurt? Crisis? Nee man, dikke verwennerij. In mijn jeugd had ik echt geen toegang tot dat soort bedragen...

vuurvent

Registered User
Vraag, misschien knuppel in hoenderhok: maar hoe komen van die jonge mensjes (ook hier) als Vuurvent aan de idiote hoeveelheden geld om zulke idiote hoeveelheden de lucht in te pompen als legaal en illegaal gebeurt? Crisis? Nee man, dikke verwennerij. In mijn jeugd had ik echt geen toegang tot dat soort bedragen...

gewoon werken als ieder normaal mens. Ligt maar net aan waar je je geld aan wil besteden. Of je koopt een dikke tv of je gaat een keertje naar het Oostblok of ander vuurwerkfestijn. Nou dan is de keuze snel gemaakt

ChrisN

Registered User
Grappig om te zien hoe eerst een psycholoog verteld dat de dieperliggende reden van het afsteken van vuurwerk is om elkaar te kunnen overtreffen in de straat en om zo de 'alfa-aap' van de straat te worden. Vervolgens word dat volledig tegengesproken door het stukje met vuurvent die in alle rust, ver van huis, ergens in een verlaten bos in Polen, min of meer alleen staat te genieten van zijn gekochte vuurwerk.

hardcore0438

Registered User
Uiteindelijk toch een vermakende aflevering. Heb me (net als de rest) geërgerd aan die handelaren . Vond het stukje van Luuk erg leuk om te zien ,geen overdreven gedoe maar gewoon een normaal stuk. Jammer dat de regisseur er bepaalde dingen heeft uitgeknipt maar dat is te verwachten bij dat soort zenders. Ook leuk om nog een aantal bekenden terug te zien !

Pyrohond

Registered User
^^ vergeet niet dat sommige stukjes de sfeer en draai van het programma compleet kunnen veranderen. Plus dat het weer langer word. Het moet ook allemaal in de tijd passen he.

Was een leuk stukje kerel, jammer dat ze die stukken eruit hebben geknipt. j

De "handelaren" waren verschrikkelijk. Ik heb wel het idee dat er in dat stukje van 30k is geknipt. Het lijkt alsof degene die ze ontmoet hadden 30k verdiende en niet zijzelf.

Zoveel is 30k nou ook weer niet, zeker als je de risico's bekijkt. Volgens mij werd het gewoon bedoeld zoals het overkwam.

Laatst bewerkt:

Bonbridge

Registered User
Erg jammer deze sensatie-TV.
Half Nederland denkt nu bij het woord vuurwerkliefhebber aan een junkie die steeds meer en zwaarder moet en bovendien illegaal vuurwerk in huis heeft.

De enige goede bijdrage in dit tenenkrommend programma werd gedaan door Cristophe Byl.

De documentaire Schitterend is wel een aanrader om naar te kijken.
Hulde aan o.a. Roel, Jim en Toon !!

Yvez

Registered User
^^ vergeet niet dat sommige stukjes de sfeer en draai van het programma compleet kunnen veranderen. Plus dat het weer langer word. Het moet ook allemaal in de tijd passen he.

Zoveel is 30k nou ook weer niet, zeker als je de risico's bekijkt. Volgens mij werd het gewoon bedoeld zoals het overkwam.

Idd voor 30k kom ik mijn nest niet uit. Je krijgt zo een jaar cel voor dit soort fratsen. Dan ben je toch niet goed in je bovenkamer of wel?

petertje23

Registered User
Die gastjes waren een jaar of 17, excuse moi, maar dan vind ik 30K toch wel behoorlijk geld.
Ik verdiende dat niet toen ik 17 was :want:

petertje23

Registered User
Begrijp mij niet verkeerd hoor. Ik praat het zeker niet goed!
Maar kan me wel voorstellen dat je zoiets doet als je jong bent.

GMP82

Zilveren Member
Ik ben ook jong geweest (en velen met mij :grin:) maar leg mij dan maar uit, waarom ik dit NIET gedaan heb.

Wijk ik af ofzo? :bouaaaaah:

Volgens mij zijn het toch echt deze figuren die een afwijking hebben :confident:

Michel_G

Zilveren Member
Ik heb net deze docu ook maar even snel gekeken (met dezelfde ergernissen als vele anderen).

Maar wat ik opvallend vond was de locatie waar die 'jochies' die shell op de grond afstaken. Dat is namelijk op een militair (oefen)terrein tussen Soest en Soesterberg in. Dit terrein is tussen zonsopgang en zonsondergang wel gewoon open gesteld voor wandelaars, maar toch een opvallende keuze om dit op overheidsterrein te doen. Met medeweten/medewerking van de autoriteiten wellicht?!?

Laatst bewerkt:
Bovenaan