TV Uitzending 30 december 21.15 uur NPO 3

stutata28

Registered User
Na het zien van deze preview, heb ik weer een grote teleurstelling, waarom laten liefhebbers zich misbruiken voor het in een kwaad daglicht stellen van het vuurwerk in Nederland en het algemeen.
De preview is negatief, het mooie, emotionele en positieve van vuurwerk komt hierin niet naar voren en juist hier moet het in mijn ogen voor alle liefhebbers op deze site om draaien.

Zonde, zonde, zonde weer, een gemiste kans!!!!!

RedBaron

Registered User
Na het zien van deze preview, heb ik weer een grote teleurstelling, waarom laten liefhebbers zich misbruiken voor het in een kwaad daglicht stellen van het vuurwerk in Nederland en het algemeen.
De preview is negatief, het mooie, emotionele en positieve van vuurwerk komt hierin niet naar voren en juist hier moet het in mijn ogen voor alle liefhebbers op deze site om draaien.

Zonde, zonde, zonde weer, een gemiste kans!!!!!

Sensatie zucht, aandachtsgeil?.. kijk mij eens stoer zijn op TV... Ze staan er alleen niet bij stil dat ook oom Agent een TV heeft..

cracker

Registered User
uitzending gezien. Wat zal ik zeggen, heel diplomatiek: in het kader van de steeds luider wordende roep om een verbod helpt deze uitzending niet echt als tegenwicht tegen de roep om een vuurwerkverbod.

DioR

Registered User
Ik heb mij enorm lopen ergeren aan die handelaartjes. Wat een stelletje pisvlekjes zeg! Ten eerste, kap eens met die schijtcobra's en shells te verkopen, en ten tweede, vuurwerk staat al onder een grote loep, waarom moet je stoer met je bakkes op tv komen met je achterlijke verhaal. Ik mag ten zeerste hopen dat die kneusjes vandaag nog tegen de lamp lopen!

happy4ever

Registered User
Deze uitzending ging alleen maar over het illegale vuurwerk, heeft niets te maken met onze vuurwerktraditie. Koren op de molen voor Arno om nog harder te gaan roepen voor een vuurwerkverbod.

Puur

Registered User
Ben zo blij dat ik niet gekeken heb.....had ik me eigen toch gaan zitten irriteren.....programma van morgen is veeeeeel leuker.....maar neem m wel op want op dat moment ben ik met belangerijke dingen bezig.......

speedfighter5

Registered User
Positief vind ik het dat vuurvent in elk geval een vuurwerk bril draagt.
En dat die shell de lucht in ging met een mortierbuis.
Pop opblazen was wel veel te groot risico de stukken vlogen overal heen.

Laatst bewerkt:

Robin84

Registered User
Ik heb me werkelijk op lopen vreten, wat een verschrikkelijke uitzending.

Een professionele vuurwerkstoker die geen nitraat durft af te steken, maar wel een mascleta. Een paar simpele zielen die vol passie vertellen over het verkoop van illegaal vuurwerk uit vaders schuurtje, een pop dat explodeert, om maar even te laten zien wat een uit de kluiten gewassen knaller doet. België blijkt weer het walhalla te zijn van het grote en zware vuurwerk enz. Het enige positieve was de psycholoog die aangaf dat een verbod van vuurwerk het illegale circuit alleen maar groter maakt.

Natuurlijk snappen de ware liefhebbers en mensen met verstand van zaken dat het hier over illegaal vuurwerk ging, maar de tegenstanders van vuurwerk zullen dit wellicht als munitie gebruiken... En de gewone burger kan ook flink beïnvloed worden door deze uitzending.

Ik hoop met recht dat de gewone burgers en tegenstanders ook morgen naar de andere uitzending gaan kijken.

Mocht er een verbod gaan komen, mede naar aanleiding van deze uitzending, dan bedank ik de deelnemers voor hun bijdrage hieraan.

Laatst bewerkt:

RedBaron

Registered User
Ik heb me werkelijk op lopen vreten, wat een verschrikkelijke uitzending.

Een professionele vuurwerkstoker die geen nitraat durft af te steken, maar wel een mascleta.

Deze pyrotechnieker is een wel gerespecteerd man in de branche, mocht je dat nog niet weten. En wat hij zegt is waar hij heeft dat echt nog nooit gedaan.. hij houd er simpel weg gewoon niet van, dat kan.. en is zijn eigen keuze. En wat ik van hem begreep is die traca voor TV aangestoken dmv van een ontsteker.

Ik mag ten zeerste hopen dat die kneusjes vandaag nog tegen de lamp lopen!

Nou die waren al een paar keer gepakt zoals je hebt kunnen horen. Maar ze leren er niks van.. of lachen blijkbaar om de straffen?

Ik had me op het ergste voorbereid. Maar vond het al met al nog wel een klein beetje meevallen. Die handelaartjes had voor mij ook niet gehoeven laat staan om weer eens te laten zien hoe je niet een shell moet afsteken. Het is gewoon weer eens idioot dat ze dit soort figuren een podium blijven bieden. Zoals al wel vaker gedaan hebben bij de Publieke Omroep helaas.

Ik kijk tot slot heel erg uit naar SCHITTEREND morgen.. zal hem later moeten zien helaas. Maar het voorstukje met o.a Fred vond ik al erg hoopgevend!

Robin84

Registered User
Deze pyrotechnieker is een wel gerespecteerd man in de branche, mocht je dat nog niet weten. En wat hij zegt is waar hij heeft dat echt nog nooit gedaan.. hij houd er simpel weg gewoon niet van, dat kan.. en is zijn eigen keuze. En wat ik van hem begreep is die traca voor TV aangestoken dmv van een ontsteker.

Niet boos op me zijn [emoji6].

Lauren mocht het ding aansteken met een aansteker.

Ik ben niet echt heel bekend in de professionele vuurwerkwereld en ken hem dus niet, maar ik verbaasde me erover dat hij een nitraat heel gevaarlijk vond (je moet hem aansteken en dan weggooien volgens deze man, terwijl de instructie toch wat anders zegt volgens mij), maar er wel voor koos om de traca aan te (laten) steken.

Ik kijk tot slot heel erg uit naar SCHITTEREND morgen.. zal hem later moeten zien helaas. Maar het voorstukje met o.a Fred vond ik al erg hoopgevend!

Eens!!

Laatst bewerkt:

RedBaron

Registered User
Lauren mocht het ding aansteken met een aansteker.

Ik ben niet echt heel bekend in de professionele vuurwerkwereld en ken hem dus niet, maar ik verbaasde me erover dat hij een nitraat heel gevaarlijk vond (je moet hem aansteken en dan weggooien volgens deze man, terwijl de instructie toch wat anders zegt volgens mij), maar er wel voor koos om de traca aan te (laten) steken.

Laat ik het anders zeggen dan in deze uitzending zag je de ingemonteerde aangestoken traca, deze is met ontsteker gedaan. Hij vind het ook erg gevaarlijk. En hij is (net als sommige andere belgische pyrotechniekers) voor een groot deel tegen het afsteken van vuurwerk door particulieren. Je moet dit even zien in het licht dat in België het afsteken zoals wij dat doen op oudejaarsavond heel wat minder gebeurd. En in bijvoorbeeld de grote steden gewoon verboden is.

Maar goed begreep ook dat het wat ongelukkig allemaal gemonteerd is. Maar dat is iets wat we inmiddels wel gewend zijn

densta

Registered User
Het stukje 'vuurvent' vond ik leuk om naar te kijken. Ik ken hem zelf ook en als je hem een beetje kent weet je dat hij hier in NL niks doet wat daar mag. Hij reist stad en land af om shows te bezichtigen en te filmen voor ons. Hij gaat naar Polen om daar van zijn passie te genieten. Wordt daar afgestoken en er komt niks mee naar NL.

Andere freaks die naar Fallas gaan stoken daar ook op een pleintje wat daar te krijgen is. Niks mis mee. Zou ik ook doen.

Goed dan de rest van de uitzending was voor mij niet nodig. Had liever gezien en gehoord wat vuurvent allemaal af reist voor zijn passie. Beelden van Fallas, Malta en noem maar op. En dan daar zijn verhaal over had kunnen doen.

Grtzzzz

Robin84

Registered User
Je moet dit even zien in het licht dat in België het afsteken zoals wij dat doen op oudejaarsavond heel wat minder gebeurt. En in bijvoorbeeld de grote steden gewoon verboden is.

Klopt. Dat is zo en enigszins snap ik dat ook wel. Maar echt reclame is het natuurlijk niet als een prof. aangeeft dat het afsteken van vuurwerk eigenlijk alleen door professionals zou moeten gebeuren.

Ik had gehoopt dat de uitzending meer ging over het afsteken van legaal vuurwerk en de pret dat het met zich meebrengt. Dit werd nauwelijks genoemd. Daardoor was er geen balans en een vrij eenzijdig verhaal.

Robin84

Registered User
Het stukje 'vuurvent' vond ik leuk om naar te kijken. Ik ken hem zelf ook en als je hem een beetje kent weet je dat hij hier in NL niks doet wat daar mag. Hij reist stad en land af om shows te bezichtigen en te filmen voor ons. Hij gaat naar Polen om daar van zijn passie te genieten. Wordt daar afgestoken en er komt niks mee naar NL.

Andere freaks die naar Fallas gaan stoken daar ook op een pleintje wat daar te krijgen is. Niks mis mee. Zou ik ook doen.

Goed dan de rest van de uitzending was voor mij niet nodig. Had liever gezien en gehoord wat vuurvent allemaal af reist voor zijn passie. Beelden van Fallas, Malta en noem maar op. En dan daar zijn verhaal over had kunnen doen.

Grtzzzz

Ja, dat is zo. Op de bijdrage van Vuurvent was weinig aan te merken. Dat was gewoon een gepassioneerd verhaal.

En niet iedereen kan zeggen dat hij Lauren op z'n slaapkamer heeft gekregen ;-)

Maar zoals ik eerder aangaf, ik miste over de gehele uitzending een groot stuk over legaal vuurwerk. Het was mijns inziens te eenzijdig.

Laatst bewerkt:

ferox

Registered User
Laat ik eens vrolijke noot erin gooien.

DIE MUTS!! Net het hoedje van een eikel!

Inhoudelijk, die handelaren, gewoon grootspraak, 30.000 euro? Met shells van een tientje? Dat gaat er bij mij niet in. En dan bij papa en mama? Hoop dat papa en mama ook even TV hebben gekeken.

Vuurvent, inderdaad heel gepassioneerd, best leuk om te kijken. Maar die pop sloeg op poep. Totaal niet realistisch. En dus niet nodig m.i.

Wat mij vooral irriteerde, was dat ze alleen maar de nadruk legden op wat er allemaal kapot gemaakt kon worden. En daar is het niet voor bedoeld. En zo deden ze het wel voor. Wat maakt dit stuk? Wat kan dit stuk maken? Niet relevante vragen m.i.

Edit : ripdeals?! Wat een aangedikt verhaal. Ik geloof het gewoon niet.

Laatst bewerkt:

RedBaron

Registered User

Als je met hem spreekt dan hoor je de passie en schuilt er geen kwade bedoeling in.. Dat vind ik totaal iets anders dan die maloten met hun handel en shells op de grond. En of je het afkeurt of niet Vuurvent gaat in ieder geval ergens zn ding doen waar het blijkbaar mag, daar kun je dan niks over zeggen. Alhoewel ik daar wel mn twijfels over heb.. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een Pool zulke dingen gewoon open en bloot mag kopen zonder enig papiertje.. Immers als het allemaal mag.. Waarom moet er dan met verborgen camera gedraaid worden? Rn wordt het half clandestien verkocht in van die vage tentjes.

wit1704

Registered User
Ik kreeg helaas wel een echt SBS6 gevoel, met hoog dhr. Steggemans gehalte.
Dus gewoon weer een optocht van dwaze lui die een podium krijgen om hun illigale praktijken met Nederland te delen.

Jammer. Vond er een veel te negatieve lading in het programma zitten.
Had liever echte liefhebbers zoals Toon gezien.
Meteeen genuanceerd verhaal.

Na het kijken van dit programma krijgt de gemiddelde kijker echt de indruk dat vuurwerk ECHT HEEL GEVAARLIJK is en blijft.

Raar ook om aan een prof. Juist in BE te vragen wat hij van het vuurwerk verkocht in Baarle vind?
Deze man schiet shells die van hoge kwaliteit moeten zijn. Dat is toch niet te vergelijken met consumenten spul.

Ook die dwaze tieners die een shell op de grond plaatsen. Hadden ze echt niet moeten uit zenden.
Had liever consumenten aan het woord gelaten die konden aantonen waar de passie echt zit e vandaan komt.
Wat voor plezier je beleeft bij de voorbereidingen bij het uitzoeken van vuurwerk , ophalen en het maken en afschieten van je eigen projecten .
Waar andere mense ook plezier van beleven bij het bekijken.

Beter dan die ecsese.
Maar goed dat is mijn mening.

Laatst bewerkt:

vuurvent

Registered User
Ik vond het geslaagd. Veel vooroordelen zijn kwijtgescholden vond ik zowel.
Vondt het stukje met die handelaren wel storend.
En in me eigen stukje miste ik mijn verhaal dat ik het niet aanrade om die pop op te blazen i.v.m. scherfvorming maar wel leuk was om te laten zien wat het met je zou kunnen doen.
Dat vond de regisseur.scherp van me en wou dat zeker in de uitzending terug laten komen, wat dus niet gebeurd is. En het stukje dat ik aanbeveelde om een vuurwerkbril te dragen. Voor de rest miste ik niets.
ik vond het prima.

Pyrohond

Registered User
Ik vond het geslaagd. Veel vooroordelen zijn kwijtgescholden vond ik zowel.
Vondt het stukje met die handelaren wel storend.
En in me eigen stukje miste ik mijn verhaal dat ik het niet aanrade om die pop op te blazen i.v.m. scherfvorming maar wel leuk was om te laten zien wat het met je zou kunnen doen.
Dat vond de regisseur.scherp van me en wou dat zeker in de uitzending terug laten komen, wat dus niet gebeurd is. En het stukje dat ik aanbeveelde om een vuurwerkbril te dragen. Voor de rest miste ik niets.
ik vond het prima.

Gewoon neutrale weergave inderdaad. Lauren geeft gewoon haar oprechte ervaring. Leuk om te zien, maar inderdaad 600 eurie uitgeven voor n dagje vuurwerk afsteken. Mij niet gezien :p. Lauren is in mijn ogen gewoon een leuk mens.

Bovenaan