Trueno No3

xewse

Registered User
Echt mooie knallers deze dingen, Ricasa is gewoon puur kwaliteit.
Er komt echt een harde dreun vanaf en dan ook nog eens een felle witte flits, wat wil je nog meer? :blink1:
Gewoon meenemen die handel, je zult er zeker en vast geen spijt van hebben.
Wel oppassen voor de lont, deze is van zo'n goede kwaliteit dat hij erg hard spuit, daar heb ik onderandere al een brandende handschoen en wat blaren aan over gehouden. :blink1:

The Barcode Man

Registered User
Als je de lont van je afhoudt moet dat toch niet het probleem zijn?

Ik heb gisteravond een trueno 3 getest en moet zeggen dat hij niet veel onderdoet als zijn iets grotere broertje de 4. Echter is de druk wat minder.

Tony

Administrator
Medewerker
De Ricasa no3 en no4 maar ook de Europea Nr1 en Nr2 zijn voor mijn de beste knallers die er zijn. Ook de nr1 en nr2 met veel minder gram zijn erg goed. Geen gezeik met betonnen stukjes die overal heen vliegen, geen gezeik met klei, lont is altijd goed (Visco) en de knal is gewoon super. Top kwaliteit knal maar ook de rest van het product is gewoon SUPER!

Dit product tot nr 3 zou makkelijk op de Nederlandse markt kunnen!

-tom-

Registered User
Ok!
Dit soort spul is nieuw voor mij. Voorgaande jaren kocht ik soms een pakje nitraten, maar ik ken nu iemand die niet helemaal aan het eind van de lijn zit (laat maar zeggen :p). Dit had ik nog nooit gehad. Ik vond dat ding toen ik het afstak, echt een felle flits geven, zoiets had ik nog nooit gezien, en het klapte behoorlijk :D
Hier een duidelijkere foto als in het filmpje
falkofs1052largegx0.jpg

arieolivier

Registered User
Deze jongens zijn net zoals hun grote broers ricasa no4 uitverkocht..
was er gisteravond laat en er was niks meer.
Enige kvk knaller is de big spanish helaas...
de groeten
arieolivier.

KruitFreak

Registered User
Alpeco gaf vandaag aan dat de kans erg groot is dat de Trueno 3 niet meer terug komt in hun assortiment. Waarom weet ik niet.

Dat is jammer want het leek mij juist een goed alternatief voor de Trueno 4

blazuhhh

Registered User
Er was hier iemand die de Spanish Thunder 408 bij zich had en we besloten te testen welke van de 2 vlinders nou harder was. De knal van de 408 doet niet veel onder dan die van de Trueno No.3.

Ondanks de populariteit van de Ricasa's geloof ik dat ,mochten ze besluiten deze niet meer te gaan verkopen, Alpeco het bij de 408 houdt omdat deze natuurlijk van Bonbridge zijn.

mr. kaboem

Registered User
Er was hier iemand die de Spanish Thunder 408 bij zich had en we besloten te testen welke van de 2 vlinders nou harder was. De knal van de 408 doet niet veel onder dan die van de Trueno No.3.

Ondanks de populariteit van de Ricasa's geloof ik dat ,mochten ze besluiten deze niet meer te gaan verkopen, Alpeco het bij de 408 houdt omdat deze natuurlijk van Bonbridge zijn.

Het kan aan mij liggen hoor, maar ik afgelopen O&N heb ik er een aantal naast elkaar afgestoken, maar de trueno is STUKKEN harder. Ik heb er iets van 250 stuks weggeschoten en ze zijn top. Goede vertraging en zeer goede knal. Ik heb ze zelfs vergeleken met een bsc en die was maar ietsjes harder. De druk van een bsc is alleen wel stukken groter.

Laatst bewerkt door een moderator:

blazuhhh

Registered User
Leuke vergelijking weer :amuse:

Ik bedoelde het ook meer relatief. Als je weet dat de 408 maar 0,8 gram bevat en niet meer mag hebben omdat deze dan de geluidsnorm zou overschrijden en het vergelijkt met de (geschatte) 2,4 gram van de Trueno No.3 is het verschil niet erg groot. De dreun is harder. Ben ik met je eens maar dit heeft ook wel een overduidelijke reden.:blink1:

Ongeacht hoop ik dat de Trueno No.3 gewoon weer terug komt in het assortiment. Het is voor mij in ieder geval de vervanger van de Big Spanish Cracker geworden.

mr. kaboem

Registered User
Ja tuurlijk wat dat betreft heb je helemaal gelijk maarja de trueno is toch stukken beter ze zijn 1 goedkoper want 25 trueno n3 kosten 12 euro en 25 spanish 408 kosten 15 euro of als je het omrekent naar een doos 11 euro. 2 de knal is duidelijk harder. 3 de kwaliteit van de trueno is beter want ze lekken geen kruit. 4 de vertraging van de trueno is zeer goed en die van de spanish erg slecht zoals bekend. Soms had ik er tussen zitten die na 2-3 seconden klapten. Dat is toch echt te snel. het moet minimaal een seconde of 5 duren. Oftewel de keuze lijkt me snel gemaakt. En trouwens, de trueno bevat maar 1,83 gram knalsas ondanks dat er 2,4 op het doosje staat. Ik denk dat de rest voor het lontje ofzo bedoeld is.

KruitFreak

Registered User
Ja tuurlijk wat dat betreft heb je helemaal gelijk maarja de trueno is toch stukken beter ze zijn 1 goedkoper want 25 trueno n3 kosten 12 euro en 25 spanish 408 kosten 15 euro of als je het omrekent naar een doos 11 euro. 2 de knal is duidelijk harder. 3 de kwaliteit van de trueno is beter want ze lekken geen kruit. 4 de vertraging van de trueno is zeer goed en die van de spanish erg slecht zoals bekend. Soms had ik er tussen zitten die na 2-3 seconden klapten. Dat is toch echt te snel. het moet minimaal een seconde of 5 duren. Oftewel de keuze lijkt me snel gemaakt. En trouwens, de trueno bevat maar 1,83 gram knalsas ondanks dat er 2,4 op het doosje staat. Ik denk dat de rest voor het lontje ofzo bedoeld is.

Mijn voorkeur is ook nog steeds de Trueno no 3 t.o.v. Spanish Thunder 408 maar deze laatste is met z'n 0,8 gram zeker een topknaller!

Jammer dat nog steeds niet duidelijk is hoeveel gram kruit de no 3 heeft. Ik heb destijds de doosjes van no 3 en 4 uitgebreid bekeken maar niets gevonden over de kruitinhoud.
Aangezien een trueno no 4 tussen de 2,5 en 3 gram sas heeft verwacht ik bij de trueno no 3 iets van rond de 2 gram. Ik denk ook niet dat een inhoud van 2,4 gram kan kloppen (waar dat ook op het doosje mag staan).

Wellicht kan iemand hier nog duidelijkheid in verschaffen?

mr. kaboem

Registered User
Mijn voorkeur is ook nog steeds de Trueno no 3 t.o.v. Spanish Thunder 408 maar deze laatste is met z'n 0,8 gram zeker een topknaller!

Jammer dat nog steeds niet duidelijk is hoeveel gram kruit de no 3 heeft. Ik heb destijds de doosjes van no 3 en 4 uitgebreid bekeken maar niets gevonden over de kruitinhoud.
Aangezien een trueno no 4 tussen de 2,5 en 3 gram sas heeft verwacht ik bij de trueno no 3 iets van rond de 2 gram. Ik denk ook niet dat een inhoud van 2,4 gram kan kloppen (waar dat ook op het doosje mag staan).

Wellicht kan iemand hier nog duidelijkheid in verschaffen?

Ik kan je wel duidelijkheid verschaffen. De man in de winkel zei dat er inderdaad 2,4 op het doosje stond maar dat het netto kruitgewicht 1,83 gram is.. Ik heb er zelf ook 1 opengemaakt en de boel gewogen en kwam op bijna 1,8 gram uit maar ik morste volgens mij wel heel iets want dat spul is echt superfijn. Dus wat je zegt van rond de 2 gram klopt denk ik wel want volgens mij is het kruitgewicht neit helemaal vastgesteld zoals dat denk ik bij alle soorten vuurwerk gebeurt. Ze doen er waarschijnlijk een schepje kruit van 1,8 gram in maar het kan ook een keer 2 gram zijn.

gunner1001

Registered User
ik vind deze vlinders echt super .

heb er 1 pakje van gehad , en ze gaan harder dan de standaar vlinders , van bijv. zena.

wel vaag , want de trueno is super ligt.
weeg geen gram.

en ze knallen echt prachtig .

ik had een 12 shots pot van crown die leeg was , een trueno in het midden in een tube, die hele pot was weg :nuts:.

dit jaar weer deze vlinder.

arieolivier

Registered User
ik vind deze vlinders echt super .

heb er 1 pakje van gehad , en ze gaan harder dan de standaar vlinders , van bijv. zena.

wel vaag , want de trueno is super ligt.
weeg geen gram.

en ze knallen echt prachtig .

ik had een 12 shots pot van crown die leeg was , een trueno in het midden in een tube, die hele pot was weg :nuts:.

dit jaar weer deze vlinder.
volgens mij heb jij niet goed opgelet ze zijn er niet meer vriend..

Bovenaan