Ja maar als je wat aan het stoken bent let je daar niet altijd op he, ik toch niet. En een handschoen brand echt snel. :blink1:Als je de lont van je afhoudt moet dat toch niet het probleem zijn?
Ik krijg als het goed is van de week de ricasa trueno no4 binnen. Vorige week heb ik er 1 voor proef gekregen. Er stond 1,4gram op.
Filmpje van de bewuste no4
http://nl.youtube.com/watch?v=nzWQ6BnCZ9M
Er was hier iemand die de Spanish Thunder 408 bij zich had en we besloten te testen welke van de 2 vlinders nou harder was. De knal van de 408 doet niet veel onder dan die van de Trueno No.3.
Ondanks de populariteit van de Ricasa's geloof ik dat ,mochten ze besluiten deze niet meer te gaan verkopen, Alpeco het bij de 408 houdt omdat deze natuurlijk van Bonbridge zijn.
Ja tuurlijk wat dat betreft heb je helemaal gelijk maarja de trueno is toch stukken beter ze zijn 1 goedkoper want 25 trueno n3 kosten 12 euro en 25 spanish 408 kosten 15 euro of als je het omrekent naar een doos 11 euro. 2 de knal is duidelijk harder. 3 de kwaliteit van de trueno is beter want ze lekken geen kruit. 4 de vertraging van de trueno is zeer goed en die van de spanish erg slecht zoals bekend. Soms had ik er tussen zitten die na 2-3 seconden klapten. Dat is toch echt te snel. het moet minimaal een seconde of 5 duren. Oftewel de keuze lijkt me snel gemaakt. En trouwens, de trueno bevat maar 1,83 gram knalsas ondanks dat er 2,4 op het doosje staat. Ik denk dat de rest voor het lontje ofzo bedoeld is.
Mijn voorkeur is ook nog steeds de Trueno no 3 t.o.v. Spanish Thunder 408 maar deze laatste is met z'n 0,8 gram zeker een topknaller!
Jammer dat nog steeds niet duidelijk is hoeveel gram kruit de no 3 heeft. Ik heb destijds de doosjes van no 3 en 4 uitgebreid bekeken maar niets gevonden over de kruitinhoud.
Aangezien een trueno no 4 tussen de 2,5 en 3 gram sas heeft verwacht ik bij de trueno no 3 iets van rond de 2 gram. Ik denk ook niet dat een inhoud van 2,4 gram kan kloppen (waar dat ook op het doosje mag staan).
Wellicht kan iemand hier nog duidelijkheid in verschaffen?
volgens mij heb jij niet goed opgelet ze zijn er niet meer vriend..ik vind deze vlinders echt super .
heb er 1 pakje van gehad , en ze gaan harder dan de standaar vlinders , van bijv. zena.
wel vaag , want de trueno is super ligt.
weeg geen gram.
en ze knallen echt prachtig .
ik had een 12 shots pot van crown die leeg was , een trueno in het midden in een tube, die hele pot was weg :nuts:.
dit jaar weer deze vlinder.