tips voor mij en mo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schuim

Moderator
Medewerker
nou als je het via de veiligheidsnormen doet kan er eigenlijk weinig mis gaan met de mensen, die regeltjes zijn er eigenlijk niet voor niets..

consumenten vuurwerk de mensen op een kleine 150 meter afstand houden, en met de prof klassen op 250/300 en shells zou ik niet eerder schieten dan dat ik minimaal 400 meter het liefst meer, want 400 meter is voor mij echt het minimum en dan schiet ik ook niet grooter dan 3 inch.

maar als je het zelf te riskant vind moet je het natuurlijk niet doen.. helemaal niet als je deze veiligheids afstanden helemaal niet kan aanhouden.

daar naast is het altijd verstandig om de blokken een stukje in te graven of deze vast te zetten met zand zakken, wat minder veilig maar ook een hele goeie is de blokken vast te tapen aan palen, of dit met spanbanden te doen. zo hebben de blokken wat minder kans om om te vallen, en met het ingraven is het ook wat veiliger, mocht het gebeuren dat er een productiefout in een van de blokken zit.

steek het vuurwerk ook het liefst in een weiland af, en eventueel anders van een plat dak, of het dak van een parkeergarage, maar zorg er dan wel voor dat er geen auto's in de buurt staan.

hier wat tips van mij.

met vriendelijke groet,
Schuim :w

TheChain

Registered User
Heb op mijn bruiloft in 2000 het vuurwerk laten verzorgen door Jaco uit Ede. Is wel iets duurder (ik was er toen 3000 gulden voor kwijt), maar je hebt er verder geen gezeur mee. Het wordt immers allemaal geregeld. Politie kwam gezellig meekijken. Verder kun je ook dan je eigen show samen stellen (natuurlijk wel afhankelijk van de lokatie).

Ik denk dat je voor 1500 euries wel een leuk showtje af kunt laten steken.

TheChain

condor27

Registered User
[consumenten vuurwerk de mensen op een kleine 150 meter afstand houden, en met de prof klassen op 250/300 en shells zou ik niet eerder schieten dan dat ik minimaal 400 meter het liefst meer, want 400 meter is voor mij echt het minimum en dan schiet ik ook niet grooter dan 3 inch.]

dat zijn pas afstanden als het dan nog mis gaat weet ik het ook niet meer |:(
voor consumentenvuurwerk 150 meter dan weet je 150% zeker dat je niemand raakt want dat spul komt vaak niet eens aan 35 meter hoogte toe :w

en voor 3" 400 meter minimaal speel je ook aardig op safe bijna 3 keer de normale afstand wat door de overheid wordt verplicht.

al met al wel goed bezig alleen bijna nergens te halen :w

Alexy

Registered User
Zoals iedereen al zegt; als er politie komt ben je gewoon machteloos. Bel gewoon een bedrijf dat alles legaal regelt...

En als je het dan toch zelf doet, zou ik iets met single-shot candles aan het begin doen! Dat pakt meestal érg leuk uit:w! En als je ze dan fan-shaped laat eindigen, kan je daarna 1/2 blokjes chrys-crackling af laten gaan. Vervolgens kan je bijv. 2 fluitblokjes aan de zijkant neerzetten, en in het midden een mooie flowerbed, dan wat cakes met dezelfde soort effecten, en op de grond wat mines (zelfde kleur als lucht effecten), dan wat effecten met luide knallen (gevaar: politie), en daarna romeinse kaarsen fan-shaped opgesteld, met op de achtergrond 2 consumentenbokjes, en ga zo maar door. Verzin gewoon wat leuks, of bel een bedrijf]:)!

Veel succes!
Mazzel, Alex!

vuurwerkfreakz

Nieuwe Member
Alexy zei:
Zoals iedereen al zegt; als er politie komt ben je gewoon machteloos. Bel gewoon een bedrijf dat alles legaal regelt...

En als je het dan toch zelf doet, zou ik iets met single-shot candles aan het begin doen! Dat pakt meestal érg leuk uit:w! En als je ze dan fan-shaped laat eindigen, kan je daarna 1/2 blokjes chrys-crackling af laten gaan. Vervolgens kan je bijv. 2 fluitblokjes aan de zijkant neerzetten, en in het midden een mooie flowerbed, dan wat cakes met dezelfde soort effecten, en op de grond wat mines (zelfde kleur als lucht effecten), dan wat effecten met luide knallen (gevaar: politie), en daarna romeinse kaarsen fan-shaped opgesteld, met op de achtergrond 2 consumentenbokjes, en ga zo maar door. Verzin gewoon wat leuks, of bel een bedrijf]:)!

Veel succes!
Mazzel, Alex!

Waarom kick je een topic van meer dan een half jaar oud |:( ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan