Tiësto op de Maas 10-06-2006

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Tiësto op de Maas 10-06-2006

Zaterdagavond 10 juni verzorgt wereld's meest succesvolle DJ Tiesto een gratis openluchtconcert in het kader van de Volvo Ocean Race. Zijn concert 'Nature Challenge' is een multimediaal spektakel met vuurwerk, laser en videoprojectie op de omliggende kantoorgebouwen. Dit gebeurt op een ponton in de Maas voor de Veerhaven, ter hoogte van de Cruiseterminal. Het concert is geinspireerd door de etappes die de schepen van de Volvo Ocean Race afleggen. Van Vigo naar Kaapstad, Melbourne, Wellington, Rio, Baltimore, New York, Portsmouth en via Rotterdam naar de finish in Gotenborg. Het evenement duurt van 22.00 tot en met 23.00 uur.

wanneer : 10 Juni 2006
waar : op een ponton in de Maas voor de Veerhaven, ter hoogte van de Cruiseterminal.
tyd : tussen 22.00 en 23.00 uur

tiesto-tiesto1.jpg

Tony

Administrator
Medewerker
Dit zou weleens een leuke show kunnen worden. Vaak wordt er aardig wat geld uit de knip getrokken in Rotterdam voor dit soort evenementen. Is er al bij iemand bekend wie deze show gaat schieten ?

Ik denk gezien de plaats van het schieten dat het maximaal kaliber 75mm zal zijn want het gaat hier om dezelfde plek als waar het vuurwerk van de wereldhavedagen wordt weg geknald.

Tijger

Registered User
Ik weet het ook niet maar bij concerten gaat alles meestal via Mojo concerts, als dat zo is dan kan het zijn dat De Koster Pyrotechnics het verzorgt......

Feuerwerk

Registered User
Dit lijkt me een zeer leuke show ik ga hem dan ook zeker wel bezoeken, zowiezo altijd al een keer tiësto live willen horen ;)

HardCorDenHaag

Registered User
Ik denk niet dat Mojo Events dit doet, maar zijn eigen management team.

Dit kon ik er over vinden:

Gratis concert Tiësto op de Maas

DJ Tiesto geeft op zaterdag 10 juni een openlucht optreden in Rotterdam. Hij staat dan op een ponton op de Maas ter hoogte van de Veerhaven.

Het optreden, met als titel Nature Challenge, wordt gegeven in het kader van de Volvo Ocean Race. Tiësto draait een exclusieve DJ-set geïnspireerd door de etappes die de schepen van de Volvo Ocean Race afleggen.

De omliggende gebouwen zoals het World Port Center, de Cruiseterminal, het KPN gebouw, de Erasmusbrug, de Hoge Erasmus en het Wereldmuseum vormen het decor voor deze show en zullen speciaal voor deze avond op theatrale wijze worden uitgelicht. Ondersteund door laser en videoprojecties vanaf en op de gebouwen neemt Tiësto de toeschouwer mee op reis. Van Vigo naar Kaapstad, Melbourne, Wellington, Rio, Baltimore, New York, Portsmouth en via Rotterdam naar de finish in Gotenborg. De elementen van vuur, water licht, geluid en beeld worden door middel van de modernste techniek aangestuurd en met elkaar gesynchroniseerd, waardoor de skyline van Rotterdam zelf de hoofdrolspeler in een ongekende muziekshow wordt. Het evenement duurt van 22.00 uur tot en met 23.30 uur.

Speciaal voor deze show onderbreekt Tiësto zijn wereldtournee. 'Rotterdam heeft voor mij een speciale plek. Ik verleg graag grenzen en een show als deze is in Nederland nog nooit gedaan', aldus de uit Breda afkomstige Tijs Verwest. In 2004 verzorgde Tiësto nog de muziek tijdens de parade of the Athletes, tijdens de openingsceremonie van de Olympische Spelen te Athene. Op dit moment is hij op tournee door Zuid-Oost Azië, gevolgd in mei met een tour door de Verenigde Staten. Met het optreden op de Maas treedt DJ Tiësto in de voetsporen van Vangelis. Deze Griekse oscarwinnaar bond in 1991 tienduizenden Rotterdammers aan zich door in het kader van vijf jaar Eureka, een concert op de Maas te verzorgen

Bron: http://partyflock.nl/topic/865539.html

Hier staat dus dat hij zelf op het ponton staat, dus daar zal geen vuurwerk afgeschoten worden. Ik denk dus dat je van het vuurwerk niet al te veel moet verwachten ,maar dat het een onderdeel van zijn show zal zijn. Dus geen show maar op sommige momenten wat fonteinen etc. eigenlijk is dat standaard in zijn show.

Ik hoop dat ik het verkeerd heb want dan vind ik het misschien ook nog ff de moeite om te komen kijken.

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
HardCorDenHaag zei:
Hier staat dus dat hij zelf op het ponton staat, dus daar zal geen vuurwerk afgeschoten worden. Ik denk dus dat je van het vuurwerk niet al te veel moet verwachten ,maar dat het een onderdeel van zijn show zal zijn. Dus geen show maar op sommige momenten wat fonteinen etc. eigenlijk is dat standaard in zijn show.

Nou wij zijn vanavond wezen kijken.
het was werkelijk niet veel soeps.
wat wel mooi was dat verschillende gebouwen verlicht werd door rode en witte fakkels ( op 2 enkele momenten )
op het "vuurwerk ponton" stond bijna geen vuurwerk maar wat vlammenwerpers die op timing wat vuur spuugde.
en 3 of 4 one shot candels.
ojaa ik vergeet bijna de one shot candels van de daken van sommige gebouwen.
Dus voor de gene die nietgeweest zijn , hebben ook niks gemist.
hieronder toch wat van mijn foto's

Tiesto2006.JPG

Tiesto2006_1_.JPG

Tiesto2006_2_.JPG

Tiesto2006_4_1.JPG

Tiesto2006_5_.JPG

jaspertjuh

Registered User
Ik ben er ook geweest, en ik vond et erg vet ;)
vuurwerk was ietsje minder, maar de rest was erg mooi gedaan, vooral die projecties op dat "zeil" boven op het ponton.
maar ze kunnen natuurlijk ook geen grotere stukken vuurwerk boven de maas afsteken, (mag niet van gemeente) en da's wel jammer want ze zouden wat mij betreft best zoiets als in keulen (kolner lichter) in rotterdam organiseren ;)

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Tiësto draait bij volle maan
ROTTERDAM - De wereldberoemde dj Tiësto gaf zaterdagavond een spectaculaire show op een drijvend podium midden op de Maas in Rotterdam. Het optreden was een onderdeel van de evenementen rondom de Volvo Ocean Race. De boten van de zeilrace waren zaterdag de havenstad binnengevaren.

Met een indrukwekkende licht- en vuurshow, gaf Tiësto een ruim een uur durend optreden. Op de kades, in de haven en op de Erasmusbrug stonden mensen rijendik te luisteren naar de muziek van Tijs Verwest, zoals de dj eigenlijk heet. In totaal waren er zo'n 150.000 bezoekers bij het gratis concert.

Sleepboten

Met een aantal sleepboten werd Tiësto op een groot ponton naar het midden van de Maas gebracht. Hij draaide op een nagemaakte boot met lichtgevende zeilen. Daarop werden beelden van de dj en de Volvo Ocean Race geprojecteerd.

Ook op de gebouwen in de omgeving was een lichtprojectie met deze beelden. De Erasmusbrug was ook verlicht. Het concert werd afgesloten met vuurwerk.

2tiesto1_big.jpg

Bovenaan