Thunderboy's Movie Topic

KoenL

Registered User
snc12654tv5.jpg

Eerste reactie na het zien van die foto; WOW! :nuts:

Leuk verslag en goede foto's. Bedankt.

Tony

Administrator
Medewerker
Eerste reactie na het zien van die foto; WOW! :nuts:

Leuk verslag en goede foto's. Bedankt.

Dit zijn foto's gemaakt met een korte sluitertijd. Iedereen gebruikt tegenwoordig een lange sluitertijd. De gedachte is al eens in me opgekomen om het ook met korte sluitertijden te gaan doen alleen is het me nog niet gelukt. Ik vind het moeilijker dan met een lange sluitertijd.

De foto's met korte sluitertijd laten zien wat je met het oog ook ziet en ik vind dat ook erg mooi!

blazuhhh

Registered User
Het maken van deze foto's was niet meer werk dan bij het nemen van normale foto's. Knopje half indrukken zodat deze zich automatisch scherp stelt en op het gewenste moment doordrukken. De kwaliteit van de fotocamera die Thunderboy heeft is wel bijzonder goed te noemen. Er komt tijdens het scherpstellen ook een rechthoekje in het midden van het scherm en met het formaat van het aanwezige schermpje waren de bommen makkelijk te volgen:smile:

Hierdoor zijn sommige foto's er bijzonder mooi uit komen te zien:love:

Laatst bewerkt:

vuurwerkman19

Registered User
Op deze manier heb ik ook foto's gemaakt in scheveningen, maar wist niet precies wat het allemaal was.

als je met een lange sluiterstijd foto's probeerd te maken van het vuurwerk is er een grote kans dat het alweer weg is of je het effect niet netjes op de foto krijgt.

2 foto's:
1x kortesluitertijd
1x langesluitertijd

Op de foto met de kortesluitertijd zijn ook de salutes bij de finale van de show best goed te zien. En bij de andere foto zijn de effecten nog niet helemaal open.

De foto's die hier gepost zijn, zijn echt scherp. Gebruiken jullie hier speciale camera's voor?

Aan de foto's te zien waren het echt vette shows!

Bijlagen

• IMGP2673.JPG
    IMGP2673.JPG
    2,5 MB · Weergaven: 18
  • IMGP2671.JPG
    IMGP2671.JPG
    2,3 MB · Weergaven: 15

blazuhhh

Registered User
De shows zijn inderdaad zeer zeker de moeite waard om te bezoeken:amuse: Zeker een aanrader. Morgen gaan we weer voor de laatste show van het festival. Zo gelijk even nieuwe batterijen in mn camera doen :laugh:

De camera die gebruikt is voor deze foto's is de Samsung NV10 met 10.1 Megapixels. Klein en erg makkelijk in de bediening.

samsungnv10zoomlt2.jpg

Laatst bewerkt:

KoenL

Registered User
Op deze manier heb ik ook foto's gemaakt in scheveningen, maar wist niet precies wat het allemaal was.

als je met een lange sluiterstijd foto's probeerd te maken van het vuurwerk is er een grote kans dat het alweer weg is of je het effect niet netjes op de foto krijgt.

2 foto's:
1x kortesluitertijd
1x langesluitertijd

Op de foto met de kortesluitertijd zijn ook de salutes bij de finale van de show best goed te zien. En bij de andere foto zijn de effecten nog niet helemaal open.

De foto's die hier gepost zijn, zijn echt scherp. Gebruiken jullie hier speciale camera's voor?

Aan de foto's te zien waren het echt vette shows!

Waar het bij jou fout gaat is dat je geen statief gebruikt. Dit is echt de basis bij het fotograferen van vuurwerk! Tegenwoordig heb je voor 30 euro al een heel goed statief, de Hama Star 63. Heb hem zelf ook.

Genoeg over fotografie haha, ontopic Thunderboy's Movie Topic!:blink1:

HURBY

Registered User
ben ook 3 keer geweest in knokke maar von italie mooiste en de meeste variatie hebben snap nie dat africa heeft gewonnen ,staat er ook echt dicht bij das erg lekker als je die klappen hoort en voelt :nuts:

Laatst bewerkt:

Thomaaa

Registered User
Wat een geweldig topic thunderboy. Ik heb al je filmpjes bekeken. Was er ook lang mee bezig. Maar ik heb er van genoten. Echt heel mooi gedaan allemaal. Je had een grote collectie. Kende de big 3 pijlen nog niet, wat een pijlen zeg. Echt complimenten man!

Bovenaan