Thumping Thunder

vuurwerkdordt

Registered User
Volgens mij hebben ze dit jaar een iets ander kleurtje meegekregen.
De nitraat zelf, heeft dezelfde blauwe verpakking. Maar het crepe papiertje aan de bovenkant is babyblauw. En op de achterkant van de doos staat ook geen beschrijving meer. Er staat zelfs helemaal niets vermeldt op het doosje.
mijn tt's van dit jaar hebben groene crepe en op de achterkant staat er nog steeds beschrijving (mas)

Anthony_bomb.

Registered User
Ok, die persoon waar ik ze heb gehaald verklaart mij blauwe TT's te hebben verkocht. Ik kijken, nee hoor: ze zijn donker- groen/blauw achtig...

Het is niet dat ik hem niet geloof, maar kan het zijn dat die in de loop der jaren een beetje zijn verkleurd?

Deze:

63309.jpg

Dat zijn TT's met donkerblauw-groen achtig crepe papiertje.
Deze zul je dus niet meer tegen komen aangezien ze sinds eind 2003 niet meer geproduceerd worden. Als je ze tegenkomt zijn het restanten. Maar hele kartonnen zijn niet meer in omloop in elk geval.

Ik heb het even uitgezocht en er zijn dit jaar nieuwe TT's op de (illegale) markt. Dit zijn TT's met vlam en met een (baby)blauw crepe papiertje en geen tekst op de achterkant van het doosje. De kruitinhoud hiervan is mij ook nog helemaal niet bekend, aangezien er dus geen tekst of iets dergelijks op het doosje terug te vinden is.

Gr Anthony

jan1983

Registered User
Ik heb van die super tt's met roze crêpe die waren niks toch?
Als ik het goed heb..

Laatst bewerkt:

fireworkaddict

Registered User
Deze:

63309.jpg

Dat zijn TT's met donkerblauw-groen achtig crepe papiertje.
Deze zul je dus niet meer tegen komen aangezien ze sinds eind 2003 niet meer geproduceerd worden. Als je ze tegenkomt zijn het restanten. Maar hele kartonnen zijn niet meer in omloop in elk geval.

Ik heb het even uitgezocht en er zijn dit jaar nieuwe TT's op de (illegale) markt. Dit zijn TT's met vlam en met een (baby)blauw crepe papiertje en geen tekst op de achterkant van het doosje. De kruitinhoud hiervan is mij ook nog helemaal niet bekend, aangezien er dus geen tekst of iets dergelijks op het doosje terug te vinden is.

Gr Anthony

Inderdaad, en dat zijn degene waarvan ik een pagina terug een aantal foto's van heb geplaatst.
Deze zijn iets anders van kleur, en hebben een babyblauw crepe-papiertje. Er komt een klein vlammetje uit en dan een goede knal.
Lijken qua uitwerkingen exact op de 'ouderwetse' TT's. Kruit inhoud weet ik niet. (Heb geen precisie/0,001 gram weegschaal meer)

Zupah mahn

Registered User
ik heb dit jaar ook 2 doosjes TT´s gekocht zit 1.6 gram in en hebben geen vlam volgens mij ik heb ze nog getest maar dat zei de verkoper!
ik heb ze via via dus weet niet war ze vandaan komen!

vonk

FPM Moderator
Medewerker
ik heb dit jaar ook 2 doosjes TT´s gekocht zit 1.6 gram in en hebben geen vlam volgens mij ik heb ze nog getest maar dat zei de verkoper!
ik heb ze via via dus weet niet war ze vandaan komen!

als je ze getest hebt dan weet je toch wel of er een vlam bij zit of niet?...

doe in het vervolg ook wat aan je zins opbouw, moest het 3x lezen en weet nog niet zeker of ik het nou helemaal snap.

Teletubbie

Registered User
als je ze getest hebt dan weet je toch wel of er een vlam bij zit of niet?...

doe in het vervolg ook wat aan je zins opbouw
, moest het 3x lezen en weet nog niet zeker of ik het nou helemaal snap.

Als je dat zegt, moet je het zelf ook hanteren. Zelf doe je het net zo vaag, geen hoofdletters en je laat ook dingen weg.

Als je 2 pakjes hebt gekocht kan je er toch best wel 1 testen? Iedereen 'beleefd' een knal anders, maar je kan er pas iets over zeggen als je er 1 getest hebt. Want handelaren willen ook hun 'troep' kwijt, en dan kunnen ze ook zeggen dat jouw vuurwerk minstens net zo hard gaan als TT's.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Als je dat zegt, moet je het zelf ook hanteren. Zelf doe je het net zo vaag, geen hoofdletters en je laat ook dingen weg.

Als je 2 pakjes hebt gekocht kan je er toch best wel 1 testen? Iedereen 'beleefd' een knal anders, maar je kan er pas iets over zeggen als je er 1 getest hebt. Want handelaren willen ook hun 'troep' kwijt, en dan kunnen ze ook zeggen dat jouw vuurwerk minstens net zo hard gaan als TT's.

ik geloof niet dat het tegen jou gericht was dus waar bemoei je je mee?.
een type fout of het niet gebruiken van hoofdletters zal niemand over vallen, 10x een zin opnieuw moeten lezen om de zin te begrijpen daar vallen we wel over.

ik zal de persoon nog even quoten :
TT´s gekocht zit 1.6 gram in en hebben geen vlam volgens mij ik heb ze nog getest maar dat zei de verkoper.

hebben geen vlam volgens mij???
heb ze getest???
maar dat zei de verkoper??

is toch vaag allemaal, het begint zo onderhand erg vervelend te worden er word door fpm niets meer gevraagd om even je bericht te controleren. maar dit is zelfs teveel moeite voor een aantal members dus vandaar de berichten hierop van de moderator's.

dus nogmaals teletubbie ik snap echt niet waar je je druk om maakt, het forum is voor iedereen maar het moet wel leuk blijven.

maar goed we kappen ermee in het vervolg worden de berichten gewoon weggegooid.

Soepvork

Registered User
ik heb laatst ook paar dozen TT's gehaald. Deze zijn paars/blauw met een paars of groen crepepapiertje en met vlam. ik vind ze persoonlijk zeer goed, maar heb geen idee uit welk jaar ze komen en wat voor kruitinhoud ze hebben. Ik ben namelijk niet zo bekend met TT's. heb ze in ieder geval wel ingeruild voor de bruine met roze crepepapiertje die dit jaar in omloop zijn en dan heb ik het niet over die kloteversie, maar de redelijke versie met ik geloof 1,4 gram?

Teletubbie

Registered User
Ik maak me er niet druk om hoor, maar ik krijg een beetje het gevoel dat het de jongeren zijn die belabbert typen altijd. Ikzelf ben 16 en heb geen last van die 'msn ziekte'. Ik vind het juist irritant om zonder leestekens te typen, dan doe ik er alleen maar langer over.

Ik heb zelf (dacht ik 2 jaar terug) had ik ook nitraten van karton met roze crepe papier. Volgens mij kwam er toen een groene vlam met een (redelijke) knal. Ik had toen ook maar 1 doosje TT's en die gingen toch net wat harder. Dit jaar heb ik vrij onbekende nitraten (8 euro per 20), ze zijn van het formaat van een astronaut, en de ene keer komt er een vlam uit, en de andere keer komt er niks uit. Ik zelf vind de knal matig, het is in elk geval te doen. Geen weigeraars gehad van de +- 10 die ik heb afgestoken.

Hier een foto: (voor meer interesse maak ik nog een close-up;

img0768bx9.jpg

Ik weet niet of iemand deze herkent? Ik weet niet hoe ze heten, wat voor inhoud ze hebben of waar ze ook vandaan komen.

Laatst bewerkt:

Zupah mahn

Registered User
Sorry voor de typfouten.
Maar ik bedoel er mee dat ik 2 doosjes Thumping Thunders heb gekocht.
Nu heb ik ze getest en er zit geen vlam voor de knal wel goede knal, maar dat is voor iedereen anders

Nog een keer sorry voor de slechte tekst opbouw.

mvg Zupah Mahn

Laatst bewerkt:

]-[arry

Registered User
Inderdaad, en dat zijn degene waarvan ik een pagina terug een aantal foto's van heb geplaatst.
Deze zijn iets anders van kleur, en hebben een babyblauw crepe-papiertje. Er komt een klein vlammetje uit en dan een goede knal.
Lijken qua uitwerkingen exact op de 'ouderwetse' TT's. Kruit inhoud weet ik niet. (Heb geen precisie/0,001 gram weegschaal meer)

Deze heb ik dus ook, het zijn dus idd nieuwe TT's die erg op de ouderwetse lijken. Eerst een vlam, en de knal is redelijk te noemen. Wat is een normale prijs hiervoor?

Laatst bewerkt:

Dcrack

Registered User
Deze heb ik dus ook, het zijn dus idd nieuwe TT's die erg op de ouderwetse lijken. Eerst een vlam, en de knal is redelijk te noemen. Wat is een normale prijs hiervoor?
Kon aan een karton komen voor 200,- euro. Er zitten 50 pakjes in, dus 4 euro per pakje. Losse verkoop zal wat euros hoger liggen, tussen 6 en 10 is normaal vind ik.

Panzerfaust

Registered User
De TT's van mij hebben paars-achtig crepe en er komt geen vlam eer ie knalt (zoals bij de jcwt).
Vind wel dat ze érg kort lont hebben! En bij het lont zijn ze afgedicht met een wit/zilver poedertje wat een beetje loslaat.
Is geen flash want heb wat van dat spul op de grond aangestoken en reageerde niet op de vlam.
Is dat van die extreem korte lonten normaal?
Ben best wat gewend maar heb beetje kneip om ze uit de hand af te steken.....
Oja, ze zijn 1,9gr.

Laatst bewerkt:
Bovenaan