Thumping Thunder

Teletubbie

Registered User
Ik heb daarmee ook geen korte lontjes, die van mij zijn juist hartstikke lang! Maar als ze echt te kort zijn zou ik ze aansteken met een gebroken astro.

Jo440

Registered User
Ik heb van het weekend een aantal TT binnen gekregen.
In 1 karton zaten TT met roze crepe, met 1,95 gram, in een ander karton zaten pakjes TT met zowel roze als rood? crepe papier en pakjes met alleen maar rood crepe. Ook deze zijn 1,95 gram.

TT met rood crepe heb ik nog nooit gezien in al die jaren.Zijn er misschien meer mensen die deze hebben of wel eens hebben gehad?
Een foto plaats ik vanavond als ik tijd heb.

Braddock

Registered User
Op AVP zeggen ze dat ik nog de oude TT's heb. Ik zal er een foto van posten:

PRIJS; 15,-

Achterkant van de doos:
Achterkant%20mooi.jpg

Voorkant:
Doos%20los%20(2).jpg

Foto's van: www.tjpyrofreaks.tk

Filmpje op:
http://video.google.nl/videoplay?docid=-7934370915473523420
en:
http://video.google.nl/videoplay?docid=-2969164147308870835

Deze TT had ik 2 jaar geleden ook en ze gingen best lekker. Bij mij hadden ze ook een groene vlam die ongeveer 1,5 seconden brandt.

Ik weet niet, maar ik kom dit jaar hoofdzakelijke deze (nieuwe?) tegen. Met iets andere verpakking.
Maar als er geen beschrijving bij staat, mag het dan in België alsnog onder particulier vuurwerk verkocht worden.
Of moet op de versies in België ook overal een Nederlandse handleiding op staan wil het onder consumentenvuurwerk blijven vallen?

Gr. Fireworkaddict

TT_op_doosje1.jpg

Deze TT heb ik nu dit jaar ook en ze knallen naar mijn gevoel net zo hard als die van hierboven. Alleen hebben deze TT met blauwe creppe een veel kortere vlam en sommige hebben bij mij zelfs helemaal geen vlam. Als je het creppe weg haalt zie je een klein kloetje grijzig zwavel achtig materiaal. En bij de ene TT is het wat meer als bij de andere TT. Ik vindt de lonten trouwens wel een beetje kort, en het creppe zit soms eroverheen gedraaid.

Twista

Registered User
TT met paarse huls en donkergroene crepe papier is 1,95 gram.
Een stuk langer, dikker dan de Belgische lichtgroene TT.

nitraat15

Registered User
vandaag werden er een paar van dezelfde afgestoken door vrienden van me en zelfs de grond trillde!

Laatst bewerkt:

cheetah

Registered User
Vandaag dus de Thumping Thunders met blauwe crepe aangestoken. Deze gaat net zo hard als de Nitrate Thunder, maar dan soms met een fontein.

Wat mij opviel was dat sommige geen fontein hadden en al na 3 a 4 seconden hard knalden.

astronaut-pira

Registered User
had dit jaar 3 verschillende tt's
groene crepe
roze crepe
en blauwe crepe(deze waren echt heerlijk eerst een vlammetje en daarna een flinke dreun)
foto's:
photo0089apma8.jpg

photo0095lc7.jpg

gaittoet

Registered User
Kent iemand deze Thumping Thunder (Colour Thunder)
DSC06438.jpg

DSC06421.jpg

of heeft er al ervaringen mee?
Gr.Vwws!

Hebben die geen rood vlammetje?
Ik heb eens een keer een nitraat gezien waar ipv een groen (of turquoise) vlammetje een ROOD vlammetje vanaf kwam.
Bovendien ging die nog behoorlijk hard ook.

Marco_clappers

Registered User
ik had 2 jaar terug tt's met eerst groene vlam en daarna rode vlam deze vlam duurde totaal circa 3 a 4 sec deze knalde ook erg hard,, kent iemand deze?

Patrick

Registered User
zijn dit niet de nitraatjes van Ertbrand?

Klopt. Ik heb ze gisteren ook gehaald. Ze zijn afkomstig van Wimmers, dus zijn de echten, want de allereerste tt's kwamen ook van Wimmers af. Ze hebben 1.95 gram volgens de verpakking. Prijs is 7.95 euro bij Ertbrand, dus niet echt duur.

Hier nog een fotootje:

tt.jpg

Laatst bewerkt:

Minimized

Registered User
@ Afcajax Thanx (smile)
In de knal zit weinig verschil, tussen de 1,6 & 1,95 grams TT.

Neem aan dat je bedoelt dat er tussen de 1,6 en 1,95 grams TT weinig verschil zit ;) (begreep je zinsopbouw niet helemaal goed)..
Echter zeg je dat er weinig verschil inzit, dus welk verschil zit er wel in. Gaat de 1,95 grams (rode & roze crepe) van Ertbrand doffer dan de 1,6 grams TT (groene crepe) of is er een ander verschil (dus alleen naar de knal kijkend)
Zou je iets specifieker kunnen zijn aub

Edit: Mijn ervaring dit jaar over de 1,6 grams TT was dat ze redelijk knalden, vrij schel, alleen verre van dof. Verder zoals velen al hebben gezegd (op de verschillende fora) is dat ze echt bagger zijn afgewerkt: slappe huls, korte lontjes, de stop (beton) brokkelde erg veel. Vond de NT'2006' zelfs een stukje harder gaan.

Laatst bewerkt:

PatroontjeNL

Registered User
De TT's van mij hebben paars-achtig crepe en er komt geen vlam eer ie knalt (zoals bij de jcwt).
Vind wel dat ze érg kort lont hebben! En bij het lont zijn ze afgedicht met een wit/zilver poedertje wat een beetje loslaat.
Is geen flash want heb wat van dat spul op de grond aangestoken en reageerde niet op de vlam.
Is dat van die extreem korte lonten normaal?
Ben best wat gewend maar heb beetje kneip om ze uit de hand af te steken.....
Oja, ze zijn 1,9gr.
Das overduidelijk W026A, die gaan een tikkie harder dan de groene TT, ondanks wat iedereen zegt. Sommige zijn ietwat platjes en hebben korte lonten, maar de vertraging blijft toch meer dan 5/6 seconden!!! (wat ik erg knap vind), en de knal wordt er ook niet slechter van, gewoon doen als je ze voor +/-10,- kan krijgen (niet bij moerkant, die is nl. dicht tot september, qua vuurwerk).

Bovenaan