The Best of 10 years Freakpyromaniacs - Wat willen jullie zien?

mickeyzegtboem

Registered User
Zoals de titel al aangeeft, is het de bedoeling nu FPM 10 jaar bestaat, een verzamel dvd te maken met het allerbeste wat we in 10 jaar aan filmmateriaal gemaakt hebben.
Dit dan compleet opnieuw gerenderd, dus de hoogste kwaliteit die er nog uit het bronmateriaal te halen is

We vinden het erg belangrijk om van iedereen te weten wat jullie graag op de verzamelaar zouden willen zien, dus daarom de vraag:

Welke 5 (als je echt geen keuze kan maken mag het meer zijn) films zouden jullie op deze verzamelaar willen verschijnen?

Het kan niet gek genoeg, zolang het maar een eigen opname van FPM is geweest, en het bronmateriaal nog beschikbaar is. (maar met 327 tapes in toon z'n kast kan het bijna niet mis)

Dus Mascletà europla fallas 2005? of toch paleis het loo? of de pyromusical van ricasa in sueca 2008? of.. of...

pyrotrick

Registered User
1 Mascletà europla fallas 2005
2 Mascletà europla fallas 2005
3 etc

Dit is er een die ik graag zou hebben in de best mogelijke kwaliteit, tjonge jonge wat een meesterlijk digitaal begin.

scania

Registered User
1 Mascleta Antonio Caballer Fallas 2007.
2 Castillo Antonio Caballer Fallas 2007
3 Macro mascleta Alaquas 2007 Europla Belgida

Dit zijn voor mij de drie die ik bij de verzameling zou willen zien,vooral het begin van de Castillo is meesterlijk.

Laatst bewerkt:

vonk

FPM Moderator
Medewerker
De eerste Turis show die gefilmd is...met die heerlijke fluitbommen, de symposium show.. weet even geen jaartallen meer maar dat waren wel de eerste show's die gefilmd werden in Valencia. Lijkt mij leuk om die weer eens in zijn geheel en goede kwaliteit terug te zien.

gietjo

Registered User
Volgens mij is die symposium show uit 2003 vonk. Dit is indd wel en optie om erop te zetten, ook omdat er een stukje opbouw van de show inzit. (vooral die cilinders zijn briljant).

Kobajo

FPM Filmer
Welke er sowieso verlicht in moet komen is het showtje van Vicente Caballer tijdens het Internation Symposium of Fireworks. Ik meen 2003. Er zijn mijn weinig mensen die de finale niet meerdere keren gezien hebben. Deze is gebruikt in het goodbye filmpje van Fpm.

HIJ GAAT DOOR!!!

Geweldig is ik eraan denk krijg ik al kippenvel.

Daarnaast vindt ik de mascleta Nocturna in Poble de Vallbona 2007 van Vicente ook een ware topper.

Mascleta Nocturna Pobla de Vallbona Vicente Caballer 2007

- Paleis het Loo uiteraard.

- Falla 99 2007

Er zijn er eigenlijk zoveel dat ik er nog even over na moet denken. Dit zijn er een paar die bij mij meteen te binnen schieten.

Ow ja de show van La Rosa in Taragonna. Ja die achter het huisje. Een echte klassieker.

bridge

Bronzen Member
- de lunig-films.

- mss films van de profblokken van alpeco uit de goeie oude tijd, dus voor de ommezwaai naar Bonbridge.

- Parente Knokke 2005. (t jaar dat ze wonnen, ik dacht 2005).

Tony

Administrator
Medewerker
- de lunig-films.

- mss films van de profblokken van alpeco uit de goeie oude tijd, dus voor de ommezwaai naar Bonbridge.

- Parente Knokke 2005. (t jaar dat ze wonnen, ik dacht 2005).

De bedoeling is om er een show dvd van te maken. Ik ben aan het kijken of ik een compilatie dvd kan maken van de eerste 5 oud en nieuw dvd's. Deze worden niet meer verkocht en zijn ook niet meer van deze tijd qua kwaliteit en editing.

Die show van Parente in Knokke is niet van mij en kan ik ook zo niet vinden in onze film database.

Mystifying Sage

Registered User
wow dat zijn er teveel om op te noemen...

maar de oudste castillo's en nit del fogs die je kan vinden...Vooral 1 met een errug mooie finale...welke je ook in The END movie verwerkt had... Dat je een schorre stem hoort roepen HET GAAT DOOR.....

BTW Dat The END MOVIE zou er puur uit nostalgie ook op mogen van mij...

Z@P

Registered User
Fallas 2004 mascleta Vicente Caballer
Op een of andere manier is deze me altijd bijgebleven, zo knetterhard. Geweldig gewoon.

tarragona 2006 La Rosa Lorenzo
ook live gezien deze show, gewoon echt heerlijk geweld.

7Th Symposium of Fireworks Playa Malvarrosa display
Eerste keer dat ik zulke grote bommen op film zag.

Zijn een paar van mijn favorieten, vanwege het geweldige vuurwerk maar ook door het commentaar op de achtergrond Tony en de andere freaks die keihard uit hun dak staan te gaan, dat maakt voor mij de beleving nog beter. Ik heb dat liever dan dat je op 350 meter staat en muisstil om het goed in beeld te krijgen.

krijg nog steeds kippenvel van bovenstaande films.

Titan

FPM Hangouderen
De eerste Turis show die gefilmd is...met die heerlijke fluitbommen, de symposium show.. weet even geen jaartallen meer maar dat waren wel de eerste show's die gefilmd werden in Valencia. Lijkt mij leuk om die weer eens in zijn geheel en goede kwaliteit terug te zien.

2003 en 2004 is dit geweest, in 2005 floten ze al minder. (mijn eerste fallas)

Titan

FPM Hangouderen
Een pyromusical van ricasa uit september en een show met 450 of 500mm uit adelfia mag er op.

Edit: Marco mascleta in alfafar sept 2007 me eigen film moment :) en vincente in pobla de valbonna in oct 2007 of 2008

Laatst bewerkt:

Moontan

Moderator
Medewerker
Ik zou wel eens de koppies willen zien van die jongens die er tien jaar geleden bij waren haha.
Ik ben de man van vooral het consumentengebeuren. Dus ik zou het leuk vinden als daar aandacht aan kan worden besteed.
Freaken by freaks for example, en jullie eigen consumentenshows vanaf den beginne.
Veel succes met het produceren van de dvd. Zal een behoorlijke klus worden

Vavoom

Registered User
Van alles wat zou mijn insteek zijn.
Wat te denken van:
- show van Apogee in Chantilly 2006
- show van Gamma P in Tarragona 2006
- batteria in San Severo 2007 (waar Sont meerende)
- dagshow Paolelli in Adelfia 2006 (bizarre finale voor die tijd)
- show van Tamaya, Europla of Luso in Berlijn 2009
- avondshow van Romano in Adelfia 2006 (in 2005 schoot Bruscella & Pellicani daar een mega-bom)
- iets uit Malta (van Vin in 2004?)
- Despertá Valencia 2008
- Fallas-show Valenciana in 2008
- pyromusical Ricasa 2008?

En ga zo maar door.

DioR

Registered User
Ik kan me een film herinneren waarbij er nog een vuurwerker onder de mascleta ziet wegrennen. Kan even niet op de mascleta komen. Maar dat vond ik een topper.... met een dikke finale ook!

Titan

FPM Hangouderen
Ik kan me een film herinneren waarbij er nog een vuurwerker onder de mascleta ziet wegrennen. Kan even niet op de mascleta komen. Maar dat vond ik een topper.... met een dikke finale ook!

Is dat misschien deze geweest? Een macro mascleta in alfafar in 2007, je heb hier tenminste wel een reactie geplaatst. :hehe!:

elmo

FPM Moderator
nou mijn top5 dan maar (willekeurige volgorde)

1- Paleis het Loo
2- Mascleta Europla Fallas 2007
3- Mascleta Ricasa Fallas 2009
4- Macro Mascleta Europla Alaquas 2006
5- Castillo Antonio Caballer Fallas 2007

Laatst bewerkt:

shinji

Moderator
Medewerker
Zal ik ook maar dan,
1: Mascleta Europla 2005,
2: Castillo Nit de Foc Ricasa 2004,
3: Pyromusical Parente, NDF 2008
4: Dagshow Paolelli, Rotello 2010,
5: Mascleta Nocturna Vicente Caballer Pobla 2007

Natuurlijk moeten de Castillo's van Antonio 2007 , Valenciana 2008 en La Rosa in Rotello er ook op, maar ik mag maar een top 5 maken

Laatst bewerkt:

RoYvette

FPM Filmer
Hier dan ook mijn/onze aanbevelingen voor de dvd.
In ieder geval met stipt op de eerste plaats, :lub:

1) Macro Mascleta Alaquas 2007 by Europla de Belgida
Klik Hier

2) Sueca 2009 Pyromusical by Ricardo Caballer (Ricasa)
Klik Hier

3) Fallas 2008 Castillo Pirotecnia Valenciana
Klik Hier

4) Nuits de Feu 2006 Apogee Fireworks
Klik Hier

5) Tarragona 2006 by Gamma P
Klik Hier

Gr. RoYvette

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan