Thanks functie weer TERUG!

Tony

Administrator
Medewerker
Omdat we vinden dat er te weinig op berichten gereageerd word hebben we de thanks functie uitgeschakeld. Door de Thanks functie worden er heel veel goede post vergeten omdat er niet meer op gereageerd word.

Hoop dat het een beetje werkt!

Kobajo

FPM Filmer
Re: Thanks functie uitgeschakeld!

Was meteen al opzoek naar de thanks knop om je te bedanken voor dit geweldige nieuws. :nuts:

Wat mij betreft een goede actie, men vergeet vaak dat mensen een hoop tijd en moeite steken in filmpjes of info. Dan is het ook zo leuk als ze daar een reactie op krijgen. Een thanks is goed bedoeld maar een reactie door middel van een post zal meer gewaardeerd worden.

Monsterking

Registered User

Denkt dat het wel helpt inderdaad Toon, ik ben altijd al tegen de thanksfunctie geweest, mensen reageren niet en geven makkelijk een klikkie op de thanks knop meer niet, hoop dat er nu meer gereageerd wordt inderdaad. Bedankt

superknaller

Registered User

Vind inderdaad een Thanks op zijn plaats als iemand goede en bruikbare info en/of filmpjes of anderzins heeft en ons erin laat meedelen. Dus nu gaan we een geschreven Thanks posten.:cheesy:

KoenL

Registered User

Goede actie. Die thanks knop was altijd lekker snel en makkelijk, maar daardoor vergeet je (ik) soms wat er daadwerkelijk voor tijd en moeite is in gestoken.

Het valt mij wel op de activiteit op FPM (vanuit members, crew heeft altijd wel wat te doen) wat is afgenomen de laatste maand, hopelijk gaat het ook hierdoor weer meer leven op het forum.

magnolia

Registered User

ik van het lastig dat de thanks knop is uit geschakeld .
ik snap dat een goeie post met zorg is berijdt . recpect daar voor
maar meestal weet ik niet goed wat ik zeggen moet en dan is de thanks knop vaak de
oplossing van het probleem .
maar aan de andere kant heb je groot gelijk

Laatst bewerkt:

GMP82

Zilveren Member

Ik vond het juist een meerwaarde hebben, immers; aan een post met alleen maar "bedankt" erin heeft men ook niet bijster veel. Uiteraard is het prettig als iemand waardering uit voor hetgeen dat gepost is, maar heb geen behoefte om bijv. 10 bericht met bedankt, super, etc. te lezen.

Dat is volgens mij ook de reden waarom ie oiot ingevoerd is. Keerzijde is wel dat er minder reacties zijn, maar ik lees liever minder reacties met een goede inhoud, dan meer reacties zonder inhoud.

Als dit meer mensen trekt om écht deel te nemen aan discusies/threads, prima. De tijd zal het leren.

djara

Registered User

Vind het een goede beslissing! zo word het iets meer persoonlijker als iedereen een wat nuttigere post neerzet dan alleen maar thanks.

Volgens mij werd de thanksknop meer een automatische reactie dan een knop die je af en toe gebruikt.

Jie

Registered User

Vind het een goede beslissing! zo word het iets meer persoonlijker als iedereen een wat nuttigere post neerzet dan alleen maar thanks.

Volgens mij werd de thanksknop meer een automatische reactie dan een knop die je af en toe gebruikt.

Wat ik begrepen heb is dat de thanks knop is ingeschakeld om het spammen met "thanks" in de verschillende treads tegen te gaan. Ik heb vaak dat ik denk "tof en bedankt" dan was zo'n knopje makkelijk.

ifeelfine

Registered User

goede reden om weer eens te reageren,

ik ben er wel maar reageer meestal niet meer. Heb ik slechte ervaringen mee.
Toch hoop ik dat het forum wel wat actiever wordt, wat is freak zonder forum nou eenmaal. En het is altijd leuk om een geschreven reactie op je bericht te zien, of spreek ik mezelf nu weer tegen, ok het is altijd leuk om een positieve reactie op je bericht te zien.

Tony

Administrator
Medewerker

De mensen die zeggen dat de thanks knop makkelijk was en vooral omdat je dan geen thread vol bedankt krijgt hebben helemaal gelijk. Probleem is ook gelijk dat een hoop mensen die even niet op de site zijn geweest deze bewuste post die waarschijnlijk gewaardeerd word (vaak) niet zien omdat de thread niet meer naar boven komt omdat er geen nieuwe posts worden gemaakt. Ik hoop dan ook dat juist de hele goede threads meer bezocht gaan worden.

Als ik zie dat we top films hebben waar maximaal 200 keer naar gekeken is (Thread) dan kan ik dat bijna niet geloven. Sommige films zouden normaal gezien wel 1000 keer gedownload moeten worden. Ik merkte vooral dat mensen een hoop missen door msn gesprekken waarin ze vragen wanneer komt die en die film online terwijl deze al een tijdje online stonden.

Aan de andere kant; werkt het niet dan staat de thanks knop zo weer aan want hij staat alleen uitgeschakeld maar is dus nog wel aanwezig.

voix

Registered User

De mensen die zeggen dat de thanks knop makkelijk was en vooral omdat je dan geen thread vol bedankt krijgt hebben helemaal gelijk. Probleem is ook gelijk dat een hoop mensen die even niet op de site zijn geweest deze bewuste post die waarschijnlijk gewaardeerd word (vaak) niet zien omdat de thread niet meer naar boven komt omdat er geen nieuwe posts worden gemaakt. Ik hoop dan ook dat juist de hele goede threads meer bezocht gaan worden.

Als ik zie dat we top films hebben waar maximaal 200 keer naar gekeken is (Thread) dan kan ik dat bijna niet geloven. Sommige films zouden normaal gezien wel 1000 keer gedownload moeten worden. Ik merkte vooral dat mensen een hoop missen door msn gesprekken waarin ze vragen wanneer komt die en die film online terwijl deze al een tijdje online stonden.

Aan de andere kant; werkt het niet dan staat de thanks knop zo weer aan want hij staat alleen uitgeschakeld maar is dus nog wel aanwezig.
Is er in dat geval niet iets van een forum hack te implanteren welke aan de hand van thanks die worden gegeven een topic tot 'hot topic' kan maken of een optie dat wanneer een thanks word gegeven dit tevens als een reactie door het forum word gezien en de thread weer naar boven word geplaatst?

Kobajo

FPM Filmer

Is er in dat geval niet iets van een forum hack te implanteren welke aan de hand van thanks die worden gegeven een topic tot 'hot topic' kan maken of een optie dat wanneer een thanks word gegeven dit tevens als een reactie door het forum word gezien en de thread weer naar boven word geplaatst?

Op zich geen verkeerd idee, alleen is het met de thanks knop al gauw dat er niet meer gereageerd wordt op een filmpje of informatie. We willen nu juist zien dat mensen meer gaan posten en dan vooral hun eigen mening laten spreken of de kennis die ze hebben delen met de rest.

voix

Registered User

Ik begrijp de gedachte. Ik denk alleen dat het op zich nog wel meevalt met het niet meer reageren. Als ik zelf posts tegenkom waarbij ik enkel de maker van de post wil bedanken en verder niets nuttigs heb toe te voegen plaats ik een 'thanks', heb ik ook nog iets te melden nav de post plaats ik een 'thanks' en geef ik een reactie mee.

Ik ben zelf een beetje bang dat het verdwijnen van de 'thanks' knop misschien wel voor meer reacties zal zorgen maar misschien ook voor minder waardering. Immers, als ik een post zie die ik goed vind waarvoor ik normaal enkel zou bedanken zal ik nu eerder twijfelen te posten als ik enkel bedankt wil zeggen en niets nuttigs kan toevoegen.

Begrijp me niet verkeerd, deze gedachtegang is absoluut geen aanval op de beslissingen die hier zijn genomen. Ik probeer enkel door mee te denken de beste oplossing uit dit probleem te destilleren.

AWG

Registered User

ik vind het wel een goed idee dat ie uitgezet is.
sommige topics en reacties zijn zo goed dat de thanks knop het inderdaad kan verzieken.

misschien is het een idee om alleen in bepaalde hoofdtopics the thanksknop aan te houden??(als dat uberhaupt mogelijk is hoor ??? :embarrest:)
en hem voor de film en fototopics uitgeschakelt te houden.

Vavoom

Registered User

Wel of geen thanks-button voor beide opties is wat te zeggen. In ieder geval voorlopig geen thanks-button meer. Nu inderdaad maar hopen dat het het gewenste resultaat heeft (weer meer reacties en zonder dat de threads teveel vervuilen).

Monsterking

Registered User

Ik heb de voordelen al gemaakt, er zijn nu meer berichten over wat ze van de foto's, film of info vinden. Naar mijn idee is het dus beter.

Bovenaan