Nou, om nog even verder te "zeuren" :tounge:, je zal mij echt nooit binnen een straal van 8 meter van een vurende cake zien en al helemaal niet zonder bril. En natuurlijk geniet ik ook altijd van de FPM films, maar als ik iets klote vind dan zeg ik dat net zo makkelijk als wanneer ik iets mooi vind en in dit filmpje is het met de veiligheid gewoon klote gesteld na mijn mening. Ik kijk naar een schoolvoorbeeld van hoe het niet hoort en dat vind ik zorgwekkend genoeg om te melden.
Bij die ontploffende cake is het gewoon mazzel hebben en dat heeft na mijn mening niks met "respect voor vuurwerk" te maken zoals Tony zegt. Zet de film in post 9, waarin ze staan te fakkelen maar eens stil op de grens van minuut 5:36/ 5:37. Dat is puur geluk hebben, niemand reageert sneller dan vuurwerk op zo'n korte afstand, laat staan als je er helemaal met je neus bovenop staat zoals bijvoorbeeld in minuut 0:17, 4:36 of 6:50. Als het recht op je smoel afkomt heb je gewoon dikke pech gehad, doorgewinterde freak of niet. Negenennegentig op de honderd keer ben je snel genoeg weg, maar die ene keer...
Maar goed, ik ben dan ook vrij veiligheidsgeil ingesteld. Als het ff kan neem ik zelfs 8 meter afstand van een grondbloem met crackling. Volgend jaar zien we ze fakkelen met een bril maak ik op uit het volgende stukje tekst van Tony. En voor mijn part alleen maar om van dit soort "gezeur" verlost te zijn :hehe!:
Nogmaals, ik bedoel dit puur als positieve kritiek en niet om een beetje te rellen ofzo. Dan mogen desgewenst de reacties nu komen, maar ik sluit de zeurdoos van mijn kant alvast af en gooi de sleutel weg.
Vrede op aarde!
Ja, als je veiligheid wilt dan heb jij aan je 8 meter ook niet genoeg hoor.
De effecten schieten zo een 25meter de lucht in en dus zal dit ook zo een 25 meter horizontaal zijn. Dus onze veiligheid is net zo goed als die van jou. Of niet? Daarbij, de effectlading ontploft aan het einde van zijn rit en dat is nou vaak de afstand die mensen van een cake nemen.
Dus jah, als je op safe wilt spelen moet je gewoon geen vuurwerk afsteken of op Nederlandse show afstanden gaan staan. Want die zijn uitererst safe
By the way! Ik hang er dus niet met mijn hoofd boven.
Jij ziet wat je misschien wilt zien maar ik weet dat ik met gestrekt arm de spullen aansteekt waarover jij het hebt. En als je goed kijkt dan zie je dit ook. Mijn hoofd is altijd achter mijn arm.