Telegraaf: Amsterdamse dierenasiels vuurwerkvrij

sprinkhaan

Registered User
do 13 nov 2014, 17:06
Amsterdamse dierenasiels vuurwerkvrij

AMSTERDAM -
In opdracht van burgemeester Eberhard van der Laan gaat de Amsterdamse politie met de najaarswisseling het vuurwerkverbod in de omgeving van dierenasiels streng handhaven. Voorheen controleerde de politie nauwelijks op het afsteken van vuurwerk rond diereninstellingen.

Het is in Amsterdam verboden rond dierenasiels vuurwerk af te steken, maar volgens Van der Laan was het voorgaande jaren geen prioriteit van de politie om overtreders van dit verbod aan te pakken. Dat gaat dit jaar voor het eerst wel gebeuren, vertelde hij donderdag in de gemeenteraad.
Van der Laan heeft ook de mogelijkheid om vuurwerkvrije zones in de omgeving van ziekenhuizen en verzorgingshuizen aan te wijzen. De burgemeester wil eerst onderzoeken of het vuurwerkverbod bij dierenasiels helpt voordat hij nog meer gebieden in de stad aanwijst waar niet geknald mag worden.

Bron: Telegraaf

Laatst bewerkt:

sprinkhaan

Registered User
Dit vind ik een goed voorbeeld hoe je een apv goed en logisch kan inzetten.
Dit is wat de bestuurders te lang hebben nagelaten, het handhaven waar het ook nodig is.

Heb zelf twee honden die ik met de jaar wisseling naar een hondenhotel breng omdat het daar rustig is.
Maar ik kan me voorstellen dat niet ieder asiel zo vrij ligt en dan mag daar inderdaad van mij streng gehandhaafd worden.

Maar wat ik logisch vind hoeft niet iedereen logisch te vinden.....

boozebelly

Registered User
Lijkt me gewoon een goede zaak. Dat er überhaupt mensen zijn die daar gaan lopen knallen... Hoezo de kritieken op vuurwerk voeden?

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Eigenlijk is het gewoon erg dat er wettelijk vastgelegd moet worden, dat er niet gestookt mag worden bij dierenasiel's.
Je doet dat toch gewoon niet.
Ik hoor het ieder jaar wel dat dieren vuurwerk harder horen dan wij.

AWG

Registered User
die was ik inderdaad vergeten in mijn lijstje, maar inderdaad een prima besluit om daar gebiedsverbod in te stellen.

inderdaad triest dat het zo moet cigarman, maarja er is al zoveel over gezegd, en het zal alleen maar erger worden vrees ik.

Bovenaan