Te Streng!!

Tony

Administrator
Medewerker
We hebben de afgelopen weken volop overleg gevoerd over het forum en het runnen van het forum. We zijn tot de conclusie gekomen dat we minder streng moeten optreden. We hebben het idee dat veel members niet posten of niet meer posten omdat ze bang zijn om fouten te maken.

Ook hebben we door irritaties die bepaalde members in het verleden veroorzaakt hebben te heavy gereageerd op andere members die net nieuwd zijn of een keertje in de fout gingen wat betreft de regels.

Daarom hebben we besloten om de teugels iets te laten vieren. Iedereen weet wel dat we hier zijn om informatie over vuurwerk en dat onzin niet gewaardeerd wordt maar dat houdt niet in dat we geen vragen zullen beantwoorden of zullen proberen de members zo goed mogelijk te helpen.

Hopelijk wordt het hiermee voor jullie gevoel wat "gezelliger" om te lezen en te posten...

Hou en netjes en leuk

FPM CREW

xavier

Registered User
Ik heb er geen problemen mee dat jullie af en toe tussenkomen. Soms wordt er heftig gereageerd op een post. Iederen mag zijn mening geven, maar hou het beschaafd. Niet iemand afbreken omdat hij/zij een andere mening heeft.

Moontan

Moderator
Medewerker
Hele goede beslissing mannen van FPM.
Een goede zaak. Elkaar in de waarde laten. Rekening houdende met elkaar.
Geldt mijn insziens ook voor members onder elkaar.
Succes met deze toch al topsite.
:cool: :cool:

weco1

Registered User
Ik vond dat stricte/serieuze ook wel wat hebben (het forum is zeer netjes ed.), maargoed als het maar niet té gezellig wordt :laugh:

weco1

thunderboy

Registered User
Fijn dat jullie hier eerlijk in zijn, er zit wel een kern van waarheid in...Regelmatig heb ik mijn eigen weleens ingehouden, omdat er toch vrij grof werd gereageerd in bepaalde topics, waardoor mijn zin om te posten gelijk weg was. Ik vind dat er op een volwassen manier gediscussierd moet kunnen worden, en ook noobs/nieuwe members hebben recht op een fatsoenlijk antwoord, ook al is de vraag nog zo dom. Ik ben zelf ook moderator, en ik weet dat het af en toe niet makkelijk is. Toch vind ik het goed van jullie, dat je zegt, oke, we zijn te streng geweest, en we proberen wat soepeler te zijn.
FPM is een schitterende site, en ik hoop dat het beter zal gaan op het forum. Ik vind het klasse dat dit topic geopend is hoor, respect, en veel sterkte de komende tijd Toon.

Thunderboy:cool:

GMP82

Zilveren Member
Ik vond dat strenge persoonlijk doorgaans wel meevallen, op een uitschietertje na, zo nu en dan. Misschien dat het oude beleid nieuwkomers inderdaad afschrikte (maar ja, dat krijg je als je de forumregels niet leest).

Enfin, ik vind het allemaal best ;) heb er volste vertrouwen in dat het nu niet opeens een speeltuin wordt.

appiehappie

Registered User
En het is beter om eerst de boel strenger te monitoren en pas later de teugels wat losser te houden.
Zo weet iedereen dat er gelet wordt op correct forumgebruik en dat er - indien nodig - passende en adequate maatregelen genomen zullen worden.

Zo "kneed" je nieuwe en oude members, zodat zij zich ook zonder er bovenop te zitten zullen gedragen. FPM kennende moet dit wel lukken (al is het nu geen november/december met alle "seizoensmembers".)

shooterbomb

Registered User
Hopen dat ze het voorbeeld van FPM ook bij de overheid volgen op het gebied van vuurwerk en flitspalen liefst ook!!

Streng of niet streng, FPM is gewoon top

Tractor

Registered User
Je kunt ook gewoon de eerste 7 maanden van het jaar iets losser moderaten. En zodra het grote volk weer komt kun je de teugels weer aantrekken. Dan verschijnt immers ook de grootste onzin op het board.

sebastiaantje

Registered User
Toen ik me aangemeld had op de deze TOP site, was dat net in de periode dat de vuurwerk kriebels bij iedereen kwam opzetten. Dus toen las ik ook al die waarschuwingen (zoals geen onnodige posts wat ook logisch is) enzovoort. Ik zat wel met bepaalde vragen , maar gebruikte vooral de search, dus ik hoef niet zo vaak een vraag te stellen. Maar ik ben vaak op deze site. Dus ik had wel eens een vraag die ik wou stellen en die uiteindelijk toch niet stelde , omdat ik bang was vanwege al die waarschuwingen ( bang om iets fout te doen en ben nogal bang aangelegd , trouwens voor vuurwerwerk absoluut niet hahaha). Dus ik stelde mijn vraag uiteindelijk nooit. Dat kwam omdat, ik nieuw was. Maarja, nu brand ik voortaan gewoon los als ik iets wil weten of met een vraag zit. FPM is de beste vuurwerk site. Mannen van FPM ga zo door. Dat meen ik serieus. Nu kan ik niet meer zonder deze site. Zeer informatief en leuk.

Groeten Sebastiaan

Vavoom

Registered User
Je kunt ook gewoon de eerste 7 maanden van het jaar iets losser moderaten. En zodra het grote volk weer komt kun je de teugels weer aantrekken. Dan verschijnt immers ook de grootste onzin op het board.

Dit vind ik een goede suggestie.

Er bestaat nu eenmaal een soort van algemene gouden "regel" op het internet en dus ook in forums dat je eerst zelf leest en zoekt, voordat je een vraag stelt.

Geen enkele vraag is dom, maar het is wel dom om niet zelf te zoeken naar een antwoord op je vraag. Bovendien is het voor de crew en bezoekers uit de "harde kern" soms frustrerend om keer op keer dezelfde vragen te moeten beantwoorden. Ook vragen in de trant van "Wat knalt het hardst?" kunnen al snel gefrustreerde reacties uitlokken.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Dit vind ik een goede suggestie.

Er bestaat nu eenmaal een soort van algemene gouden "regel" op het internet en dus ook in forums dat je eerst zelf leest en zoekt, voordat je een vraag stelt.

Geen enkele vraag is dom, maar het is wel dom om niet zelf te zoeken naar een antwoord op je vraag. Bovendien is het voor de crew en bezoekers uit de "harde kern" soms frustrerend om keer op keer dezelfde vragen te moeten beantwoorden. Ook vragen in de trant van "Wat knalt het hardst?" kunnen al snel gefrustreerde reacties uitlokken.

wat ik begrepen heb is dit ook de bedoeling dat zodra we tegen het einde van het jaar lopen de teugels weer wat strakker gaan.

wat de members niet zien is dat er zeker met de vraag o.a. van wat knalt het hardst al heel veel posts verwijderd worden.

Tony

Administrator
Medewerker
wat ik begrepen heb is dit ook de bedoeling dat zodra we tegen het einde van het jaar lopen de teugels weer wat strakker gaan.

wat de members niet zien is dat er zeker met de vraag o.a. van wat knalt het hardst al heel veel posts verwijderd worden.

We zullen alleen weer strenger worden op het moment dat het uit de hand begint te lopen. Punt is dat we ook nieuwe members niet meer af willen schrikken want die weten nog van niets en na 1 post direct op de vingers getikt worden op de FPM manier is misschien iets teveel van het goede..:bigsmile:

ifeelfine

Registered User
ook "oude"members worden hier op hun vingers getikt op een manier waar ze een beetje boos van/over worden. gelukkig voor jullie kan ik het niet laten en ben ik na een maand terug gekomen. ben benieuwd hoe het loopt. In ieder geval de wil is er zo te lezen en dat is positief.

ze broc ski²

Registered User
ik heb hier vroeger problemen mee gehad dat jullie te streng waren... ik was toen nog jong en toen keken jullie helaas nog veel naar de leeftijd:(. maar ik heb me nu opnieuw geregistreed en ik vind het nu ook een stuk gezelliger:D

Pyromaster2

Registered User
ik heb hier vroeger problemen mee gehad dat jullie te streng waren... ik was toen nog jong en toen keken jullie helaas nog veel naar de leeftijd:(. maar ik heb me nu opnieuw geregistreed en ik vind het nu ook een stuk gezelliger:D

Zolang bestaat FPM nog niet hoor?:blink1:

Ik zie namelijk dat jij als eigen leeftijd 42 in hebt gevult en je verklaart dat toen je jonger was dat er teveel naar de leeftijd gekeken werdt, naja oke je kan 42 jong vinden maar ben inmiddels 21 en vindt me al redelijk oud:toung:

Maar denk dat je dit tevens gedaan hebt omdat er toen teveel naar de leeftijd gekeken werdt is het niet?

Tony

Administrator
Medewerker
Leefdtijd heeft er niet veel mee te maken want er zijn genoeg jonge members. Deze members posten niet zomaar. Ze lezen de forums door en als ze het niet kunnen vinden vragen ze het pas en dat doen de meeste jonge mensen niet. Als een oudere member dit ook doet dan zeggen we er ook wat van. Ik geloof niet echt dat er een lijn getrokken wordt kwa leefdtijd.

ze broc ski²

Registered User
Zolang bestaat FPM nog niet hoor?:blink1:

Ik zie namelijk dat jij als eigen leeftijd 42 in hebt gevult en je verklaart dat toen je jonger was dat er teveel naar de leeftijd gekeken werdt, naja oke je kan 42 jong vinden maar ben inmiddels 21 en vindt me al redelijk oud:toung:

Maar denk dat je dit tevens gedaan hebt omdat er toen teveel naar de leeftijd gekeken werdt is het niet?

Dat klopt ja :blink1: de echte leeftijd licht onder de helft zoiets :blink1: (ongeveer de jouwe).
Tony, ik heb het zelf meegemaakt dat er veel naar mijn leeftijd gekeken werd. Maar volgens mij is dat nu een beetje weg, maar eerst was het toch echt wel zo.

Tony

Administrator
Medewerker
Dat klopt ja :blink1: de echte leeftijd licht onder de helft zoiets :blink1: (ongeveer de jouwe).
Tony, ik heb het zelf meegemaakt dat er veel naar mijn leeftijd gekeken werd. Maar volgens mij is dat nu een beetje weg, maar eerst was het toch echt wel zo.

Wat jij wilt!!!
Misschien voelde je dit zo omdat je waarschijnlijk posts plaatse die nergens over gingen en wij jou daar op aangesproken hebben.

ifeelfine

Registered User
en ik had het geeneens over leeftijd alleen dat ik al lang"er" op het forum rondzwerf, zoals vanacht als ik weer eens niet kan slapen. maar goed. streng maar rechtvaardig zei (en zegt) mijn vader altijd...

Bovenaan