Super Vlinders

pyro devill

Registered User
het zijn zeker geweldige dingen :) k heb vorig jaar toen ik m`n hond uit ging laten op nieuwjaarsdag `n hele doos (met plastic er nog omheen!) gevonden bij de voordeur van iemand die ieder jaar vuurwerk in belgie haalt :D

Tony

Administrator
Medewerker
Als ze nergens meer legaal dus over de toonbank worden verkocht dan is het Illegale Handel en daar willen wij het niet over hebben.

niels007

Registered User
hey mensen, ik had vorig jaar 5 van die dozen...maar 1 iemand zei dat er bij hem 8 het niet deden, en bij de andere drie weigerden er ook 2 of 3....bij mij zelf trouwens ook 2...maar goed...ze gaan wel super hard..maar tis niet echt kwaliteit...

Laatst bewerkt door een moderator:
P

poziloc

Guest
Deze zijn al een paar jaar op de markt(Illegale handel)
Voorheen waren ze met time fuse uitgevoerd
Deze hebben een goedkope Chinese flashvulling van 6 gram

Hier een duidelijke foto:

timefuse_visco.jpg

Laatst bewerkt:

iLLuH

Registered User
met supervlinders is het al een tijdje oppassen beton schiet inderdaad om je oren gewoon recht opzetten die dingen of zorg dat er naar niemand beton kan vliegen, trouwens met de nitraten kan je daar ook weleens last van hebben

Freddy

Registered User
klopt, en waarschijnlijk bedoel je de big spanish cracker. Althans dat heb ik zien staan op de karton. Deze komen ook uit een stevige zwarte kartonnen doos, met 10 st. erin. afmeting vlinders is: 9cm x 35 mm doorsnee
Moet zeggen dat ze erg zwaar zijn qua gewicht in vergelijking met de gekleurde vlinders.
Weet iemand hoeveel gram deze bevatten?

mvg Freddy(win)

gantpoplin

Registered User
Die kartongekleurde vlinder, vond ik persoonlijk erg slecht. Als je al jaren vlinders afsteekt moet je haast wel tot die conclusie komen. Veel weigeraars, want dat lont gaat soms zo uit. Doe mij maar vlinders met visco lont. Dit jaar kan ik spaanse vlinder no. 3 krijgen, iemand hier ervaring mee?

B

bollie

Guest
die kartonkleurige vlinder heb k ook gezien maar toen lieten ze ook kartonkleurige vlinders zien die net iets groter waren.
t scheelde niet zo heel veel dus t zijn geen immitatie giga's ofzo.
iemand die al tegen gekomen?

Ivanhoe

Registered User
Je hebt tegenwoordig ook hele nieuwe, zwarte doos en ze zijn nog dikker dan de vlinders waar we het hier over hebben, ze hebben visco en op de 10 die iemand die ik ken getest heeft zat geen 1 weigeraar, knallen gingen harder dan de gekleurde visco vlinders. de kleur van die vlinders zelf is bruin...

groeten
De nieuwe kartonkleurige vlinders met visco zijn precies dezelfde als die vorig jaar met time fuse kwamen. Exact dezelfde maat en gewicht alleen ander doosje en lontje erop. Knallen prima trouwens.

Panicsville

Registered User
De nieuwe kartonkleurige vlinders met visco zijn precies dezelfde als die vorig jaar met time fuse kwamen. Exact dezelfde maat en gewicht alleen ander doosje en lontje erop. Knallen prima trouwens.

Waarschijnlijk bedoel jij de kartonkleurige die in een witte doos zitten, de in de zwarte doos daarentegen zijn een stukje dikker.

kooimens

Registered User
Hmm, interressant. Is er toevallig iemand in het bezit van een foto van deze 'waarschijnlijk' dikkere vlinder?

Mvg,

Kmens

Cornel

Registered User
827418992060927161921.jpg

Foto komt van avp,

Zoals je ziet is de vlinder uit de zwarte doos stuk dikker dan diegene uit de normale witte doos,

Ze gaan ook stuk harder, oftewel er zit stuk meer druk achter

Detonator

Registered User
ik snap zo en zo niet wat er leuk aan deze vlinders zijn?
ik vindt die dingen levens gevaarlijk met dat rond vliegende beton...heb nu al 3 keer meegemaakt, dat ik gewonde heb zien vallen door dat klote beton.
zo ook bij een vriendin van me...die kreeg een paar jaar terug, zo'n stuk beton op haar onderarm.....ze bleef daar lang last van houden.......bleek achteraf, dat ze een scheurtje in haar bot had!!!
nee ik hoef die dingen niet meer!!!

de supervlinders die ze vroeger bij alpeco verkochten met dat lichtblauwe crepe papier....dat waren goeie.....daar zat tenminste geen beton in

De oplossing lijkt mij redelijk simpel: Haal de papier rotzooi eraf, zet hem recht op ergens waar redelijk ruimte is, steek hem dan aan. Het beton wat er onder zit zal niet ver en hard horizontaal schieten, het bovenste karton zal ook niet hard horizontaal schieten (lijkt mij dan).

(het topic is aardig lang, dus weet niet of het al gezegd was.)

Laatst bewerkt:

nickskuhh-hmd

Registered User
@ Cornel zou je die foto nog eens willen uploaden hij is dood.
Heeft iemand meer info over die vlinders in een zwarte doos? of zijn het gewoon ''op de legge'' vlinders?

Bovenaan