Super Vlinders

xavier

Registered User
Alpeco verkoopt geen supervlinders omdat deze in 1.1G vallen. De supervlinders die op de markt te vinden zijn, zijn waarschijnlijk illegaal geïmporteerd. Knallers boven 2 gram flash vallen in 1.1G. Indien de U.N. keuring kan aantonen dat deze in een lagere klasse valt, mag men een lagere classificatie gebruiken. De meeste Chinese produkten zijn niet U.N. gekeurd en zouden eigenlijk de U.N. default lijst moeten hanteren wat meestal niet gebeurd. Om deze redene vind je Chinees vuurwerk met een lagere klasse dan eigenlijk zou moeten. Supervlinder is daar een goed voorbeeld van.

zink901

Registered User
Maar dan neem ik aan dat de Boller A ook in klasse 1.1G viel, deze werd wel gewoon met KvK verkocht.

near

Registered User
Deze zijn dus wel door de U.N geclassificeerd. Zou dit niet het geval zou het automatische in klasse 1.1 vallen. Dit legde xavier net uit.
Maar de klasse op supervlinders is dus eigelijk een neppe, dus hij is niet echt geclassificeerd?

(of heb ik dit nou mis?)

Laatst bewerkt:

markor

Registered User
ik had dit jaar andere supervlinders, deze waren gewoon bruin en wogen wel wat meer dan gewone supervlinders waar we het nu over hebben. de knal vond ik zeker ook een stuk beter. zat btw timefuse lont op. waar ze vandaan komen? ik zou het niet weten. maar wil ze dit jaar ook weer :9

Mattenfreak

Registered User
Ik weet het niet zeker of je deze bedoelt, maar ik herinnerde me deze 2 foto's nog:

PC150049fwf.jpg

PC150055fwf.jpg

poisonouspider

Registered User
Mattenfreak zei:
Ik weet het niet zeker of je deze bedoelt, maar ik herinnerde me deze 2 foto's nog:

PC150049fwf.jpg

PC150055fwf.jpg

Die op de eerste foto(bruin) komen volgens mij via duitsland binnen, vanuit china. Zijn super dingen, wat een dreun! Helaas zitten er wel fabricagefouten in, want het gips/beton wordt weleens verkeerd gegoten waardoor er een extra kamer wordt gecreerd. Die zorgt ervoor dat de timefuse nooit helemaal kan opbranden tot de kruitkamer. Hierdoor heb ik er wel 10 van de 100 weg kunnen gooien. Die timefuse vond ik trouwens ook niet echt stabiel. Maar als ze het doen!!!!!!!! BAMMM...lekkuurrrrr

near

Registered User
Deze heb ik dus ook gehad, en ondervond geen fabricagefouten.
Ook vrienden met deze vlinders niet. Hij geeft inderdaad een goede dreun.
Het time-fuse ging opzich wel makkelijk aan. Maar een sisser erover heen schuiven vind ik nog altijd het makkelijkste.
Trouwens dit ding geeft net als de groene vlinder met time-fuse boven die bruine, een wreed geluids bij het branden.

Maarjah de"Op de leggen" blijven togwel de bekendste denk ik.
Enjah de kwaliteit van ze ben ik nog steeds tevreden over.
Altijd wel wat doosjes voor oud en nieuw.(Nostalgie) :p

wouterfreak

Registered User
whu!

boiller A weg!
Ik kom al drie jaar niet meer bij Alpeco (vriend haalt het voor mij) maar ik heb vorig jaar nog drie van die pakjes gekocht!

Tony

Administrator
Medewerker
wouterfreak zei:
whu!

boiller A weg!
Ik kom al drie jaar niet meer bij Alpeco (vriend haalt het voor mij) maar ik heb vorig jaar nog drie van die pakjes gekocht!

Ja dAt klopt vorig jaar waren ze nog bij Alpeco te koop .
Het is zeer jammer dat Weco ze niet meer maakt .
Het waren de beste knallers van de laatste jaren ..

Nitraatthunder

Registered User
near zei:
Dan kunnen ze de super vlinders nog altijd met KVK verkopen. Want als ik het goed heb is daar geen regeling kwa decibels.(ik kan het mis hebben)
Maarjah zolang ze via via te krijgen zijn voor leuke prijzen :7

Het blijven geweldige dingen.

Mn eerste post op het forum ;)
Knallen de supervlinders harder dan de nitraatthunders?
Of scheelt dat niet zo veel?

Viber

Registered User
Zijn de supervlinders alleen bij Alpeco te krijgen of ook in Baarle? Het lijkt mij niet maar ben er niet zeker van, graag antwoord als iemand het weet. Alvast bedankt :w

Bovenaan