De Big Spanish Cracker van dit jaar de 20/10 karton lijkt mij zachter te gaan als de 30/10 karton van vorige jaar.
heb er 1tje afgestoken en vond de druk die eraf kwam minder dan van vorige jaar of licht aan mij dat ik er nog aan moet wennnen.
op de karton staat groot ART NO 350 packing 20/10 made in china
Helaas zijn er twee kartons te krijgen, diegene die jij hebt waarop denk ik eerder staat 450A 20/10 made in China. Deze doosjes hebben korte zijflappen.
Je hebt ook dozen met de opdruk TX6019 Big spanish cracker, 20/10 Made in China. Deze zwarte doosjes hebben grote zijflappen net als de doosjes van vorig jaar.
Er zijn dus 2 varianten, lijken identiek maar niets is minder waar. De 450A versie heeft vele weigeraars, en knallen minder lekker als die van vorig jaar. Het feit heb ik getest samen met mensen die beide of een van beide had.
En het verschil is merkbaar. Die TX6019 Gaan harder en meer druk ten aanzien van de 450A versie.
Hier heb ik een doosje uit de 450A serie waarvan er gewoon 7 weigerde te knallen, lont gaat het beton/gips in en hoppa uit met de pret. En nee het zijn geen knaller die vochtig hebben gelegen. Er zijn al meerdere forums waar deze serie naar voren komt met vele weigeraars.
TX6019 geen weigeraars naar mijn weten, deze heb ik zelf niet maar vrienden van me wel.
Mijn vermoeden zegt dat er neppers te krijgen zijn, dan wel hele goede namaak op het gebied van het uiterlijk maar slecht kwa kwaliteit. De handelaar waar ik ze vandaan heb neemt die van mij allemaal terug en gaat kijken of er betere ofwel andere te leveren zijn. Vind het jammer waarom juist dit soort dingen telkens gebeuren waneer er hele goeie knallers worden geintroduceerd.
Het betreft mijn mening en ervaring met de boven genoemde knallers uit verschillende serie kartons.