Super Vlinders

fireworkaddict

Registered User
Ik begrijp je post niet helemaal.
Maar degene waar dus een prodcutiefout in zit.. die steek je aan-->
Je verwacht een knal. Maar er komt niets, na een aantal seconde gewacht te hebben denk je het is een weigeraar. En dan kan die echt na een halve minuut nog knallen.
Er zitten sowieso ook veel weigeraars tussen. Al helemaal vergelijken met de 'op de leggen'.

LightingPyro

Registered User
ok bedankt allemaal voor de informatie, ik hoop alleen niet dat dit bij mij het geval is. Ik heb inderdaad die in witte doos met folie eroverheen.

Kobajo

FPM Filmer
Kan je ook een zin maken zónder één of meer uitroeptekens?

Bijvoorbaat dank.

[/ot]

Wat is er mis met uitroeptekens, stoor je je daaraan?
Hij gebruikt ze niet voor niets.
Blijkt maar ook weer, want aan die post die jij nu plaatst hebben we ook niks aan.

Ik ben er in ieder geval een voorstander van om deze thread te sluiten!!!!

Laatst bewerkt:

fireworkaddict

Registered User
Ja, er komen ook weinig aanvullende en/of verbeterende reacties op mijn overzichts-post.
Als mensen blijkbaar alleen nog maar kunnen melden wat ze wel niet hebben, of hoe hard het wle niet knalt. En verder geen nuttige info hebben te vermeldden kan dit topic inderdaad net zo goed gesloten worden.

Ik had op meer reacties gehoopt, om zo een COMPLEET overzicht te maken, deze bij de openingspost te plaatsen, en daarna het topic op slot gooien.

Gr. fireworkaddict

Rizla

Registered User
Ja, er komen ook weinig aanvullende en/of verbeterende reacties op mijn overzichts-post.
Als mensen blijkbaar alleen nog maar kunnen melden wat ze wel niet hebben, of hoe hard het wle niet knalt. En verder geen nuttige info hebben te vermeldden kan dit topic inderdaad net zo goed gesloten worden.

Ik had op meer reacties gehoopt, om zo een COMPLEET overzicht te maken, deze bij de openingspost te plaatsen, en daarna het topic op slot gooien.

Gr. fireworkaddict

-ONtopic-

Je zou de spanish cracker 405A aan je lijstje toe kunnen voegen:blink1:

DjTerence

Registered User
Als je niks toe te voegen hebt hou dan lekker je muil als moderator zijnde, mijn post was duidelijk toch, kan ik niet van de jouwe zeggen..

Hij probeert er alleen maar mee te zeggen dat je wat meer op TT, BSC etc. moet letten.

Je afkortingen dus.
zeg gewoon Thumping Thunder, Big Spanish Cracker en Etcetera.
Dat staat toch echt duidelijk in de regels!

Terence.

Rizla

Registered User
Bedankt voor je heldere toelichting Terence!.
Had hem wel door maar vond het miereneukerij.
Afkortingen zijn makkelijk en gemak dient de mens.

En nu weer gauw ONTOPIC! :)

GRTZ = Groetjes ;) Rizla

hee weer zo'n vervelende afkorting

Laatst bewerkt door een moderator:

blackpowder

Registered User
Dit wordt echt slotje tijd of gewoon het overzicht plaatsen en opnieuw beginnen .

overzicht is weg en iedereen lijkt zich ergens aan te storen .

mvg blackpowder

Teletubbie

Registered User
Het is toch geen informatie topic of wel dan, ik dacht dat een forum was voor hulp en voor discussies, hier is het dat elke topic word gesloten omdat je een vraag stelt. Als iemand een vraag stelt die al is gevraagd, zal hij dat heus niet expres doen.

Tony

Administrator
Medewerker
Het is toch geen informatie topic of wel dan, ik dacht dat een forum was voor hulp en voor discussies, hier is het dat elke topic word gesloten omdat je een vraag stelt. Als iemand een vraag stelt die al is gevraagd, zal hij dat heus niet expres doen.

Hey Tubbie..Die discussie van "het is toch een forum etc etc" heb ik geen boodschap aan. Wij zijn inderdaad een forum en 1 van de regels is dat je moet zoeken. Maar dat doen mensen niet en al helemaal niet in deze thread. Want ik denk dat zo goed als alles wel besproken is over de super vlinder. Het vervelende vind ik zodra iemand een vlinder met rose papiertje heeft die eigenlijk hetzelfde als alle andere vlinders is (kwa inhoud) daar dan weer een hele discussie over gaat beginnen.

DjTerence

Registered User
Bedankt voor je heldere toelichting Terence!.
Had hem wel door maar vond het miereneukerij.
Afkortingen zijn makkelijk en gemak dient de mens.

En nu weer gauw ONTOPIC! :)

GRTZ = Groetjes ;) Rizla

hee weer zo'n vervelende afkorting

Ja, dat kan je wel vinden, maar als je de hele woorden opschrijft, snapt iedereen ze, ook mensen die de afkortingen nog niet snappen of iets dergelijks.
Ik denk dat ze het daarom zo gedaan hebben met de afkortingen ;)
En het is natuurlijk overzichtelijker.

Terence.

Nu maar weer echt On-Topic!

gigavlinder20

Registered User
De Big Spanish Cracker van dit jaar de 20/10 karton lijkt mij zachter te gaan als de 30/10 karton van vorige jaar.
heb er 1tje afgestoken en vond de druk die eraf kwam minder dan van vorige jaar of licht aan mij dat ik er nog aan moet wennnen.

op de karton staat groot ART NO 350 packing 20/10 made in china

Laatst bewerkt:

fireworkaddict

Registered User
Beide zijn exact hetzelfde..
Qua gewicht, uiterlijk en knal. Ze hebben er alleen voor gekozen om ze per 20doosjes in een karton te stoppen, in plaats van de 30 doosjes zoals vorig jaar.

Duveldg

Registered User
De Big Spanish Cracker van dit jaar de 20/10 karton lijkt mij zachter te gaan als de 30/10 karton van vorige jaar.
heb er 1tje afgestoken en vond de druk die eraf kwam minder dan van vorige jaar of licht aan mij dat ik er nog aan moet wennnen.

op de karton staat groot ART NO 350 packing 20/10 made in china

Helaas zijn er twee kartons te krijgen, diegene die jij hebt waarop denk ik eerder staat 450A 20/10 made in China. Deze doosjes hebben korte zijflappen.

Je hebt ook dozen met de opdruk TX6019 Big spanish cracker, 20/10 Made in China. Deze zwarte doosjes hebben grote zijflappen net als de doosjes van vorig jaar.

Er zijn dus 2 varianten, lijken identiek maar niets is minder waar. De 450A versie heeft vele weigeraars, en knallen minder lekker als die van vorig jaar. Het feit heb ik getest samen met mensen die beide of een van beide had.

En het verschil is merkbaar. Die TX6019 Gaan harder en meer druk ten aanzien van de 450A versie.

Hier heb ik een doosje uit de 450A serie waarvan er gewoon 7 weigerde te knallen, lont gaat het beton/gips in en hoppa uit met de pret. En nee het zijn geen knaller die vochtig hebben gelegen. Er zijn al meerdere forums waar deze serie naar voren komt met vele weigeraars.

TX6019 geen weigeraars naar mijn weten, deze heb ik zelf niet maar vrienden van me wel.

Mijn vermoeden zegt dat er neppers te krijgen zijn, dan wel hele goede namaak op het gebied van het uiterlijk maar slecht kwa kwaliteit. De handelaar waar ik ze vandaan heb neemt die van mij allemaal terug en gaat kijken of er betere ofwel andere te leveren zijn. Vind het jammer waarom juist dit soort dingen telkens gebeuren waneer er hele goeie knallers worden geintroduceerd.

Het betreft mijn mening en ervaring met de boven genoemde knallers uit verschillende serie kartons.

Laatst bewerkt:

fireworkaddict

Registered User
Ik hoor dit verhaal nu ook steeds meer. Echter niet bij alle 'slechte' artikelnummers, om het maar even zo te omschrijven. Er zitten namelijk ook gewoon goede kartonnen tussen.
Misschien dat er hier ook een fout zit in het productieproces... Zoals vorig jaar bij de time-fuse supervlinders, in de witte doos met open bovenkant, overtrokken met plastic folie. (hier zaten ook zeer veel weigeraars bij)

Ik heb zelf echter alleen ervaring met de TX6019 versie. Geen idee of de kartonnen van vorig jaar (30/10) ook deze code bevatten.
Maar ik heb vorig jaar totaal geen slechte verhalen gehoord over de supervlinders in de zwarte doos.

Ik denk dus niet dat het daadwerkelijk namaak betreft, maar eerder een fout in het productie-proces.
Maar je zit in ieder geval goed met de TX6019versie...

Duveldg

Registered User
Vorig jaar stond op de doos:
Art no. 450A
BIg Spanish Cracker
30/10
Made in china,

Dit jaar twee varianten:
Art no 450A
20/10
Made in china

Art no. TX6019
Big spanish cracker
30/10
Made in china

Het vreemde is dat de art no's van vorig jaar overeen stemmen met de slechte doos die ik dit jaar had. Daarintegen komen de doosjes uit de TX6019 exact overeen met de doosjes van vorig jaar.

Denk dat hierover moeilijk antwoord valt te krijgen. Je weet nooit waar ze exact vandaan komen. Maar het valt gewoon veel op dat er weigeraars zijn. Het is gewoon erg jammer. En zeker voor de mensen die 20 euro of meer betalen.

Ach ja misschien krijg ik andere of betere die wel normaal werken. Ben erg benieuwd. Wordt vervolgd.

Laatst bewerkt:

fireworkaddict

Registered User
Dit jaar zitten er in de TX6019 kartonnen toch echt 20 doosjes.

In ieder geval bedankt voor je informatie. Maar volgens mij is niet de hele 450A-Serie slecht. Maar als er klachten zijn, gaat het inderdaad wel altijd over die lijn.

Hier zie je een karton Big Spanish Cracker, uit de TX6019-lijn,
productiejaar 2007. 20/10 verpakt (20 doosjes / 10stuks per doosje)

PICT0174.JPG

Daar komen deze doosjes uit:

DSC02257.JPG

Deze hebben zoals je kunt zien de lange zijflap. (Handig voor de mensen die niet helemaal begrijpen waar we het nu daadwerkelijk over hebben ;) )

Gr. Fireworkaddict

Laatst bewerkt:
Bovenaan