Super Vlinders

kruitsnuiver

Registered User
nickskuhh-hmd zei:
Die bruine knalle veel harder dan super vlinders.. bij mij dan.

Ik had die bruine''100 gram'' vlinders 20 euro per pakje van 10.
Is dat een beetje een goeie prijs?

is te doen maar een beetje aan de hoge kant..
en hoe kom je er bij dat er ''100 gram'' in zit? er zit namelijk ongeveer even veel kruit in als in de ''op de leggen'' super vlinders ( ongeveer 6 gram dus ).

kruitsnuiver..

RBA

Registered User
poziloc zei:
ik snap zo en zo niet wat er leuk aan deze vlinders zijn?
ik vindt die dingen levens gevaarlijk met dat rond vliegende beton...heb nu al 3 keer meegemaakt, dat ik gewonde heb zien vallen door dat klote beton.
zo ook bij een vriendin van me...die kreeg een paar jaar terug, zo'n stuk beton op haar onderarm.....ze bleef daar lang last van houden.......bleek achteraf, dat ze een scheurtje in haar bot had!!!
nee ik hoef die dingen niet meer!!!

de supervlinders die ze vroeger bij alpeco verkochten met dat lichtblauwe crepe papier....dat waren goeie.....daar zat tenminste geen beton in

dat vind ik inderdaad ook wel lomp.
laatst hadden we er een afgestoken naast een garage deur. 8 meter er van af ..
flinke knal en vlak daarna ''pats''.. dat beton knalde kej hard tegen die garage deur .. zat een kleine deuk en witte plek op van het beton |:(
mee uit kijken dus !

vonk

FPM Moderator
Medewerker
kruitsnuiver zei:
en hoe kom je er bij dat er ''100 gram'' in zit? er zit namelijk ongeveer even veel kruit in als in de ''op de leggen'' super vlinders ( ongeveer 6 gram dus ).

kruitsnuiver..

geloof dat er nog al wat verwarring aan het ontstaan is.

de bruine vlinder heeft van iemand de naam 100 grams vlinder gekregen omdat het totaal gewicht schijnbaar 100 gram blijkt te zijn.
vandaar deze naam.
zou wat zijn een vlinder met 100 gr erin.;)

remio

Registered User
vonk zei:
geloof dat er nog al wat verwarring aan het ontstaan is.

de bruine vlinder heeft van iemand de naam 100 grams vlinder gekregen omdat het totaal gewicht schijnbaar 100 gram blijkt te zijn.
vandaar deze naam.
zou wat zijn een vlinder met 100 gr erin.;)

die theorie klopt dus helaas ook niet...... een grootverpakking weegt 26 kg. als 1 vlinder 100 gr weegt, zou een karton dus 30kg moeten wegen;)

gegroet remio

Jo440

Registered User
K heb die bruine, 10 in n pak ook, zal er vd week eens 1 afsteken, ik zie alleen nauwelijks een lont aan die dingen,maar goed...

die rondvliegende stukjes..tsja, ik heb eens een gat in mn been gehad door een stukje van een Spinning Salvo grondbloem...en dat is gewoon legaal,denk dat je rondvliegende stukjes toch houdt...illegaal of legaal

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Jo440 zei:
K heb die bruine, 10 in n pak ook, zal er vd week eens 1 afsteken, ik zie alleen nauwelijks een lont aan die dingen,maar goed...

die rondvliegende stukjes..tsja, ik heb eens een gat in mn been gehad door een stukje van een Spinning Salvo grondbloem...en dat is gewoon legaal,denk dat je rondvliegende stukjes toch houdt...illegaal of legaal

vind dit totaal geen vergelijking.. het stuk beton wat in een bruine vlinder zit is gewoon 4cm dik en 4cm doorsnee (ff gegokt) dus er zit wel degelijk verschil tussen plus nog het feit dat het stukje beton van een bruine vlinder vele malen harder aankomt dan van een spinning salvo grondbloem.

Jo440

Registered User
ja oke , das waar :)

maar over dat rondvliegende beton,maakt het uit hoe je die vlinder dan neerlegt en het waar het beton heen vliegt?
ik heb met die grote nog geen ervaring, alleen met spanish crackers en Trueno's.

RBA

Registered User
superweeg2tl.png

op deze foto zie je dat de time fuse vlinder ongeveer 100 gram weegt :) dus vandaar dat somige mensen die ik ken ze 100 grams vlinders noemen:w:p

Laatst bewerkt:

superfer

Registered User
nickskuhh-hmd zei:
Die bruine knalle veel harder dan super vlinders.. bij mij dan.

Ik had die bruine''100 gram'' vlinders 20 euro per pakje van 10.
Is dat een beetje een goeie prijs?
dit is wel aan de dure kan ja ... ik heb er zelf 12 euro voor moeten betalen

nickskuhh-hmd

Registered User
kruitsnuiver zei:

kruitsnuiver..

antwoord is eigenlijk al gegeven:)
Omdat ze ongeveer 100 gram zijn.
maar zou ik dus beter de ''op de leggen'' vlinders kunnen kopen voor 15 euro?
dan de bruine voor 20?

bij de bruine gingen er trouwens 2 niet af.
Eentje leek het ook niet te doen,dus die liete we ligge ineens 10minuten daarna knalde hij|:(

TIELE!!!

Registered User
ik snap niet waarom er zo ''bang'' word gereageerd op rond vliegend beton. Heb het zelf nog nooit meegemaakt. Vlinders zijn naar mijn mening behoorlijk veilig.. als je het papiertje om het lontje er al afhaalt dan kun je zien hoelang die lont nog is. En je hebt tijd genoeg om weg te lopen. Ze zijn vind ik een stuk veiliger dan strijkers enz.

Maar nu heb ik nog niet antwoord op mijn vraag. Hoe zit die lont van de time fuse vlinders in elkaar. Is dat een vertraging?.. kan het dus ook zijn dat die eerder knalt dan bedoeld doordat de vertraging niet goed is?..

en ik heb een plaatje van da lontje ergens gezien en het lijkt wel een schietlont?. klopt dit?. En hoe zit het nou precies met de knal en de felheid van de flits, tussen de normale super vlinders en timefuse vlinders.

Bovenaan