Super Vlinders

superfer

Registered User
near zei:
12 euro voor 10 vlinders moet bijna wel altijd een super zijn, en even over de maat van giga... dat is 2maal de lengte van een super.

Maar geloof dat over zo'n prijs al eens gesproken was van iemand die dacht dat die giga's kon kopen voor dat geld dus eventjes beter lezen.;)

ik moet ze nog wel eerst krijgen ... eerst zien en dan geloven hahaha:p ze zijn wel besteld in elkgeval .. als ik ze binnen heb zal ik trachten een foto op de site te gooien ;-)

superfer

Registered User
hier dan een foto van de vlinders . het is geen giga vlinder maar wat dan wel???kan iemand me dat vertellen?
IMG_0042.JPG

de gene met dat bruine wikkel is zwaarder dan de supervlinder ik heb een kruitweegschaal de supervlinder weegt zo'n 42 gram en die bruine kon ik niet wegen was te zwaar voor de schaal.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
naar mijn weten hebben die bruine vlinders niet een speciale naam.. ze heten gewoon bruine vlinders, dit omdat ze ook nog niet zo lang verkrijgbaar zijn. (dit weet ik niet zeker)

remio

Registered User
superfer zei:
hier dan een foto van de vlinders . het is geen giga vlinder maar wat dan wel???kan iemand me dat vertellen?
IMG_0042.JPG

de gene met dat bruine wikkel is zwaarder dan de supervlinder ik heb een kruitweegschaal de supervlinder weegt zo'n 42 gram en die bruine kon ik niet wegen was te zwaar voor de schaal.

dit zijn de supervlinders met timefuse, staat op het karton "spanisch cracker" dus kan je hem wel zo noemen;)

gegroet

RBA

Registered User
iedereen die ik ken noemt ze time fuse vlinders :p en anderen noemen ze weer 100 grams vlinders omdat ze in totaal 100 gram weegen geloof ik :p

gantpoplin

Registered User
Nou geloof mij mar er zit op zeker geen 100 gram in een vlinder! Daarnaast heb ik uit betrouwbare bron vernomen dat deze vlinder smoeilijk aan te steken zjin maar dat ze de ne ekeer harder knallen dan de andere. Ik heb het dan over de bruine vlidners. Die op de leggen, heb ik altijd goede ervaringen mee gehad nooit een weigeraar in 6 a 7 jaar tijd en dan heb ik toch elk jaar wel een stuk of 5 dozen.

RBA

Registered User
ik zij ook niet dat er 100 gram kruit in een vlinder zit maar dat deze vlinder in totaal 100 gram weegt.
ik heb er een probeeren aan te steken maar dat ging lastig dus ik heb er gewoon een stukje visco op geplakt.. gaat prima

NLsandman

Registered User
Tip voor het afsteken van time fuse:
Bij veel doe het zelf zaken kun je van die pen gas branders krijgen, die zijn uitermate geschikt om time fuse mee aan te steken.
Ook de aansteek kaarsen werken goed.
Een aansteker vlam heeft een te lage temperatuur om de time fuse direkt te laten ontbranden.

TIELE!!!

Registered User
Hier zou ik dus ook meer over te weten willen komen. Ik bedoel dan die bruine vlinders ( ook wel time fuse vlinders genoemd geloof ik). Ik kan het makkelijkst aan de bruine vlinders kome, maar ook nog wel aan de super vlinders (kleuren geel, paars en rood).
Ik zou graag willen weten welke vlinders ik nou moet nemen, want met de bruine vlinders ben ik verder niet bekend. De Supervlinders heb ik al een aantal jaren en die bevallen me erg goed, hebben een goede knal en ook grote druk.

Ik zou dus wat meer te weten willen komen over hoe die lont naar binnen gaat bij de bruine vlinders. Het is me dus allemaal nog niet duidelijk. Ik heb namelijk het gevoel dat de supervlinders veiliger zijn.
Daarnaast zou ik ook graag advies willen hebben over de keuze tussen de 2 genoemde vlinders, dus welke het beste en hardste knal heeft.

bij voorbaat dank,

vlinder freak

Registered User
heeft iemand meschien een filmpje van de bruine vlinders hier boven genoemd..? en van de op de leggen..? kunnen de mensen het verschil zien..? zou leuk zijn:p alvast bednakt..ahah

TIELE!!!

Registered User
Ik denk dat je meer leert over de vlinders uit ervaringsverhalen door anderen, filmpjes geven soms een ander beeld weer van het vuurwerk. O.a door geluid en filmkwaliteit.

superfer

Registered User
remio zei:
dit zijn de supervlinders met timefuse, staat op het karton "spanisch cracker" dus kan je hem wel zo noemen;)

gegroet
op de doos staat dus eigenlijk helemaal niets ;) is een witte doos met plastic er om heen ook staat er geen gebruiks aanwijzing op .

P

poziloc

Guest
ik snap zo en zo niet wat er leuk aan deze vlinders zijn?
ik vindt die dingen levens gevaarlijk met dat rond vliegende beton...heb nu al 3 keer meegemaakt, dat ik gewonde heb zien vallen door dat klote beton.
zo ook bij een vriendin van me...die kreeg een paar jaar terug, zo'n stuk beton op haar onderarm.....ze bleef daar lang last van houden.......bleek achteraf, dat ze een scheurtje in haar bot had!!!
nee ik hoef die dingen niet meer!!!

de supervlinders die ze vroeger bij alpeco verkochten met dat lichtblauwe crepe papier....dat waren goeie.....daar zat tenminste geen beton in

nickskuhh-hmd

Registered User
Die bruine knalle veel harder dan super vlinders.. bij mij dan.

Ik had die bruine''100 gram'' vlinders 20 euro per pakje van 10.
Is dat een beetje een goeie prijs?

Bovenaan