Super Vlinders

Centurion

Registered User
Vandaag een zogenaamde New Big Spanish Cracker getest. (witte doos per 5 visco lont, karton kleurig).
Knal was wel goed te noemen maar kwam op mij als een felle knal over, druk voelde ik wel maar geen echte dreun zoals ik verwacht had.
Komt waarschijnlijk door de omgeving (bossig zonder bebouwing).

Laatst bewerkt:

Invader

Nieuwe Member
Zaten er echt blauwe tussen geen groene zoals deze rechter supers?
Ze zijn iets langer dan de "op de leggen" supers,en ietsje slanker geloof ik.
Ze gaan ongerveer even hard als de bruine time fuse supers.
De bruine met visco gaan wel harder, maar die heb ik nog niet kunnen vinden dit jaar....
supervlinders.jpg

Deze heb ik ook. knal doet wel weer iets onder aan de zwarte doos time fuse.
15 euro per 10,.

hier mijn filmpje, let niet op het taalgebruik ik schrok
http://www.youtube.com/watch?v=B0RAzKv5Uws

mijn andere filmpje, hier krijg je wat betere informatie over hoe hard de knal nou werkelijk is.
http://www.youtube.com/watch?v=qIV5EOWHv1o

Laatst bewerkt:

calvinjansen

Registered User
De Super vlinder is altijd weer terugkomend fenomeen rond de jaarwisseling! De gene die nergens meer in Belgë te koop zijn zijn echter wel de beste en duiken nog altijd in grote mate op in ons land. Ik doel hiermee op de rood, blauw, geel gekleurde vlinders die in rode, groene, gele, witte en zelfs paarse dozen worden geleverd. Op de doos staat altijd de stikker met de oh zo bekende fout:
"OP DE LEGGEN"
De knal is goed, je voelt een goede druk alleen soms kan het voorkomen dat je stukjes beton tegen je aankrijgt! Dit stuk vuurwerk horen toch bij een goede afsluiting en inluiding van het oude respectievelijk nieuwe jaar!

Maar om nu eens een keer duidelijkheid te verschaffen wil ik toch wel eens weten waar deze vlinders nou precies vandaan komen?

Post hier dus alles over dit stuk vuurwerk! ]:)

heeft iemand een filmpje van deze vlinder want ik zou dat graag willen zien.

Vanquish

Registered User
even een vraagje , over dat beton dat weg schiet . bij ons op school steken ze ( NU ) al super vlinders af das natuurlijk wel leuk voor in de pauzes . maar er was een ruit geknapt en iedereen zegt dat dat van de druk kan omdat hij 2 ( of 3 ) meter van het raam lag maar dat geloof ik niet ik denk namelijk dat het gewoon beton was wat er was uitgeklapt . iemand een verklaring?

Wizz

Registered User
even een vraagje , over dat beton dat weg schiet . bij ons op school steken ze ( NU ) al super vlinders af das natuurlijk wel leuk voor in de pauzes . maar er was een ruit geknapt en iedereen zegt dat dat van de druk kan omdat hij 2 ( of 3 ) meter van het raam lag maar dat geloof ik niet ik denk namelijk dat het gewoon beton was wat er was uitgeklapt . iemand een verklaring?

Zal het beton zijn geweest, heb een filmpje gezien van een salute op 2 meter naast ramen en die waren helemaal intact ;)

Detonator

Registered User
sorry als ik het vraag en als het offtopic is maar dat filmpje zou ik ook weleens willen zien:p verder scheelt het ook nogal of een raam enkel of dubbel is uitgevoerd. Wat ook nog zo is is dat er verschillende soorten glas zijn, sommige breken heel snel, anderen krijg je niet eens kapot, wat dacht je bijv van kogel vrij glas?

Laatst bewerkt:

Vanquish

Registered User
het was enkel glas , bij ons op school al naar 8 mensen naar halt om vuurwerk op school . en die lompe concierge die dan naar buiten komt rennen en iedereen wilt gaan Foeieren.

MC82

Registered User
ik las en zag laatst iets over mega vlinders, 80gr kruit per stuk.
zoals deze er op het filmpje uitzien, is dat echt of is hier gewoon een zwart kokertje er omheen geplakt met wat folie?

Laatst bewerkt door een moderator:

FireFreak_R

Registered User
Dat betwijfel ik, je weet niet hoe oud het filmpje is.
Dat klopt ja, maar aangezien hij pas 24 oktober 2006 op video.google is gezet lijkt mij niet dat dit ding erg oud is.

Ik zie het meer als een zelf gemaakt ding met iets van een vuilniszak eromheen. Het lont ziet er ook niet echt geweldig uit. Maarja ik weet het ook niet zeker he (win)

krewruuV

Registered User
Er schijnt nogal verwarring te zijn wat nou gewone vlinders en supervlinders zijn. Zijn deze op de foto hieronder gewone of supervlinders?
Collectie%202006-2007%20(small).jpg

Groetjes(win)

happy4ever

Registered User
Als je ze nu nog kunt komen voor € 18,- is dit niet te duur. Een week of 2 geleden gingen ze nog voor € 15,- over de toonbank. Dus ik zou zeggen kopen.

]-[arry

Registered User
Ik had ff vraagje hoe duur zijn deze vlinders ong. want ik kan ze kopen 10 voor 18euro http://www.vuurwerkpunt.com/album_showpage.php?full=&pic_id=1196

Volgens mij zijn de prijzen al een aantal keren genoemd, maar dit is een goede prijs. Je kunt ze tussen de 14 -25 euro verwachten. ( heb ze nog nooit over de toonbank zien gaan tbh )

Heb gisteren deze Big Spanisch Cracker ook getest, en schrok van de kracht die er af komt. Veel harder dan de gekleurde supervlinder. Gelijk weer een autolalarm op grote afstand die afging. Heb het idee dat de druk die er af komt ook stuk groter is dan die van een timefuse vlinder. Heerlijk (tong)

Laatst bewerkt:
Bovenaan