Negatief Strengere regels voor opslag vuurwerk

Richardus

Registered User
Voor mijn gevoel belicht de media bijna alles hoofdzakelijk vanaf één kant en dat is de kant die het meest sensationeel is en de meest reacties oproept. Wie het hardste roept krijgt een podium, niet wie de meeste en/of beste informatie kan verschaffen. Dan raadplegen ze een zelfbenoemde ervarings- of vakdeskundige die van alles aan het verkondigen is wat je met enige kennis van zaken zo onderuit kan halen.
Klinkt als een social media-algoritme, niewaer? 😉

firewire

Registered User
Dit jaar is het precies 50jaar geleden dat er in de kranten van 1974 voor het eerst berichten verschenen over een roep om een vuurwerk verbod.

Zo bekrompen is Nederland dus ook weer niet, maar wordt hier altijd wel gesuggereerd omdat er veelal met de vuurwerkbril op gekeken en gedacht wordt.

Als bijv een Enschede elders zou gebeuren is het direct schluss!

En de 25kg regel is niet ideaal maar wel beter dan de Belgische 1kg regel.

Van harte iedereen met dit fantastische 50 jarige jubileum!🥳

Laatst bewerkt:

JackS

Member
Freunde, blijven we on topic?
Goed punt. Als we on topic blijven, dan is me nu niet duidelijk of het een feit is dat de kooi eruit gaat of dat dit in overweging wordt genomen? Iets off-topic. Wat kunnen wijzelf als liefhebbers doen om strengere regels te voorkomen? Iemand een idee hoe we ons kunnen organiseren? Is er bijvoorbeeld een organisatie van vuurwerkgebruikers, volledig buiten de branche om en als die er is volstaat ie dan. Ik denk hoe meer gelijkgestemde maar aparte organisaties, hoe beter omdat de groep dan groter lijkt.

firewire

Registered User
Het is ‘nog’ níet feit (lees: officieel)

De ‘Vuurwerkgebruikers’ zoals jij ze noemt en bedoelt, komen niet uit het jaar kruik en er zijn dan ook sinds jaar en dag vele clubs gekomen en gegaan. Deze vragen geregeld via de socials om meer mankracht/support.

Wellicht iets voor jou om je daar ook bij aan te melden.👊🏼

Z@P

Registered User
Kwam laatst een filmpje tegen met als titel “without cage quality testing Lesli”
Helaas op facebook maar toch:

Nu geloof ik er helemaal geen reet van dat je dit straks zo in je straat komt te staan maar toch, stel ze evenaren of benaderen dit voor 90% dan is die hele kooi discussie ook wel ten einde. Wishfull thinking haha

Bovenaan