Knettermans
Bronzen Member
De afstand tussen de vuurwerkopslag en de dichtstbijzijnde voordeur van een woning.Radiusregel?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
De afstand tussen de vuurwerkopslag en de dichtstbijzijnde voordeur van een woning.Radiusregel?
En dit keer wel incl boven-en zijbewoning.De afstand tussen de vuurwerkopslag en de dichtstbijzijnde voordeur van een woning.
Zullen we het laten rusten? Ik heb Nederlands vuurwerk dat goed is, maar het is te schaars. That is it. Misschien kwam ik te negatief over, sorry. Dat was nou ook weer niet de bedoeling.Ja ikke.☝?
Van iemand die Nederlands Vuurwerk blijft afzeiken en volmondig aangeeft dat Nederlands Vuurwerk slecht is, krijg ik die zeker.
Maar je vergelijkt appels met peren omdat het niet haalbaar en kostendekkend voor de vuurwerk industrie is om allemaal zoals bijv je verhevene Funke/Iskra te produceren (met alle bijhorende negatieve gevolgen van dien).
Je vergeet daarbij ook nog ff dat de in jou ogen ‘belachelijke stap’ wbt het afschaffen van de kooi, tzt zeer waarschijnlijk ook van je ‘mooie’ (maar niet wbt qua prijs/kwaliteit) Funke/Iskra spulletjes af moet…
Helemaal goed.??Zullen we het laten rusten? Ik heb Nederlands vuurwerk dat goed is, maar het is te schaars. That is it. Misschien kwam ik te negatief over, sorry. Dat was nou ook weer niet de bedoeling.
Ik denk niet dat in Duitsland de kooi al is afgeschaft. Volgens mij kun je daar nog gewoon zonder kooi 1.3G kopen toch?
Ik zie in Duitsland ook weinig veranderen de laatste tijd qua regels, vuurpijlen blijven er gewoon te krijgen, single shots etc. Maar goed: een kooi die niet nodig is zal dan ook wel niet verdwijnen haha! Maar ze zouden natuurlijk wel simpelweg in een keer slechts 1.4 G kunnen toestaan. Maar Duitsland likt qua wetgeving stil te staan. In Belgie zie je wel wat veranderen, maar ook niet teveel.In Duitsland kun je inderdaad 1.3G gewoon kopen. Dus wat hier 1.4G met kooi is kunnen ze daar gewoon zonder kooi verkopen.
IK hoop het maar ik ben niet zo positief gestemd. Er zijn eerder meer dan minder importeurs die zonder wetgeving hun producten om zeep hielpen, maar wie weet.Ik ga er vanuit dat de importeurs hier zeker wel op gaan inspelen.
Sterker nog, ze zullen zich denk ik wel continue tegen de grens zitten straks.
In Duitsland hebben ze baat bij de kooien omdat het voor 1.4G toegestaan en relatief makkelijk is om het te verzenden. Je kunt je 1.4G vuurwerk dus gewoon thuis laten bezorgen. Voor 1.3G is dat volgens mij wel mogelijk (kan ik mis hebben) maar lastiger, duurder en in veel kleinere hoeveelheden.Ik zie in Duitsland ook weinig veranderen de laatste tijd qua regels, vuurpijlen blijven er gewoon te krijgen, single shots etc. Maar goed: een kooi die niet nodig is zal dan ook wel niet verdwijnen haha! Maar ze zouden natuurlijk wel simpelweg in een keer slechts 1.4 G kunnen toestaan. Maar Duitsland likt qua wetgeving stil te staan. In Belgie zie je wel wat veranderen, maar ook niet teveel.
Ik ben best benieuwd welke Nederlandse bakken zonder kooi toch nog goed presteren. Volgens mij zijn ze er wel en misschien moeten we eens een lijstje samenstellen van welke compounds dat dan zijn. Best lastig, want sommige verkopers zijn zo vriendelijk om ze er al af te knippen (maar niet allemaal).
Aha. vandaar dat verzenden. Dank voor de info! Persoonlijk vinden we het sfeersnuiven in winkels leuker dan dat ze het thuis bezorgen denk ik. Heeft wel wat, dat sfeertje.In Duitsland hebben ze baat bij de kooien omdat het voor 1.4G toegestaan en relatief makkelijk is om het te verzenden. Je kunt je 1.4G vuurwerk dus gewoon thuis laten bezorgen. Voor 1.3G is dat volgens mij wel mogelijk (kan ik mis hebben) maar lastiger, duurder en in veel kleinere hoeveelheden.
Ik dacht toch echt dat de Platinum Sensation met kooi was. Maar het klopt wel dat er mooie producten zonder kooi zijn. Ze zijn alleen zwaar in de minderheid, zeker in 30mm.Jammer van deze ontwikkeling idd maar past wel in lijn om vuurwerk nog strenger aan te pakken en om termijn helemaal te laten verdwijnen.... Hopelijk hebben we in Duitsland/België nog wat jaren te gaan. Voor de mensen die in NL shoppen zoeken naar de pareltjes! Zijn best wel wat producten die zonder kooi goed presteren( bijv. Platinum Sensation Broekfhoff).
Waarschijnlijk ook de reden dat een batch was afgekeurd verleden jaarIk dacht toch echt dat de Platinum Sensation met kooi was. Maar het klopt wel dat er mooie producten zonder kooi zijn. Ze zijn alleen zwaar in de minderheid, zeker in 30mm.
Iets met een blad en een boom.??Een voordeel, we hoeven dan nooit meer te stressen of het met of zonder kooi is. Alles dan gewoon zonder.
Het is pure stemmingmakerij maar dei onwetende burger word meegetrokken insr het verhaal en dan krijg je dit:https://www.tubantia.nl/enschede/gr...ents-rapport-dit-kan-niet-waar-zijn~a741cde7/Ik vraag mij af: is het onderzoek van de universiteit Twente wel representatief. In hoeverre is er rekening mee gehouden dat vuurwerkbunkers in NL binnen een x aantal minuten vol met water staan? Is die kans op massa-explosie dan nog reëel of verwaarloosbaar?
Net als de bouwconstructie van de bunkers. Zijn de gevolgen van een massa-explosie van consumentenvuurwerk in een Nederlandse bunker vergelijkbaar met die van deze proef?
Misschien mis ik het, maar in de berichtgeving lijkt niemand stil te staan bij de veiligheidsmaatregelen die er al zijn en die de gevolgen van een eventuele explosie (mogelijk) beperken.
Nog los van of de politiek hier iets mee gaat doen...je kan de petities (weg met de vuurwerkverkoop uit mijn straat) nu ook wel gaan verwachten.
Ik denk dat het toch wel iets anders in elkaar zit.DEN HAAG – Er komen strengere regels voor de opslag van vuurwerk in Nederland. Gaasverpakkingen rond vuurwerk worden niet meer toegestaan. Dat heeft staatssecretaris Chris Jansen (OV en milieu) vandaag gemeld aan de Tweede Kamer.
Vuurwerk tot een bepaalde gevaars klasse mag in Nederland worden vervoerd en opgeslagen. Door vuurwerk van een hogere klasse te voorzien van een speciale verpakking, wordt het vuurwerk lager geclassificeerd en kan het toch worden gebruikt in Nederland. Maar uit onderzoek van de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) blijkt dat de gaasverpakking onvoldoende functioneert en dat er een risico is op massa-explosieve reacties.
Regelgeving aangepast
Deze gaasverpakkingen worden daarom niet meer toegestaan. De regelgeving wordt aangepast. In de tussentijd zijn er afspraken gemaakt tussen de ILT en de branche over het gebruik van dit soort verpakkingen.
Chris Jansen: “Ik ben voorstander van een veilig en handhaafbaar vuurwerkbeleid. Veel mensen ontlenen plezier aan de vuurwerktraditie. Maar het moet wel veilig kunnen. Dat geldt ook voor de opslag van vuurwerk. Daarom stoppen we met de gaasverpakkingen.”
Ook worden de huidige veiligheidsmaatregelen uit het Vuurwerkbesluit (dat stamt uit 2002) tegen het licht gehouden. De resultaten kunnen mogelijk leiden tot verdere aanpassing van de regelgeving.
Bron: https://www.transport-online.nl/60611/strengere-regels-voor-opslag-vuurwerk/#google_vignette
Dat is allemaal onderzocht en getest in de laatste Duitse onderzoeken, waarna Twente heeft gekeken. Die onderzoeken zijn zorgwekkender dan de Twentse.Ik vraag mij af: is het onderzoek van de universiteit Twente wel representatief. In hoeverre is er rekening mee gehouden dat vuurwerkbunkers in NL binnen een x aantal minuten vol met water staan? Is die kans op massa-explosie dan nog reëel of verwaarloosbaar?
Net als de bouwconstructie van de bunkers. Zijn de gevolgen van een massa-explosie van consumentenvuurwerk in een Nederlandse bunker vergelijkbaar met die van deze proef?
Misschien mis ik het, maar in de berichtgeving lijkt niemand stil te staan bij de veiligheidsmaatregelen die er al zijn en die de gevolgen van een eventuele explosie (mogelijk) beperken.
Nog los van of de politiek hier iets mee gaat doen...je kan de petities (weg met de vuurwerkverkoop uit mijn straat) nu ook wel gaan verwachten.