Steward gewond door vuurwerkbom op training Cambuur

Moontan

Moderator
Medewerker
Steward gewond door vuurwerkbom op training Cambuur

De laatste training van Cambuur voor het beladen duel met provinciegenoot sc Heerenveen is zaterdag ontsierd door een vuurwerkbom die een steward raakte. De getroffen vrouw werd van het veld gedragen en met een ambulance afgevoerd.

De laatste training voor de Friese derby werd traditiegetrouw bezocht door duizenden fans. Terwijl de spelers hun opwachting maakten werd er uit een vak met fans een vuurwerkbom op het veld gegooid. De vrouwelijke steward (21) probeerde het vuurwerk weg te trappen, maar raakte daarbij zwaargewond aan haar voet.

Cambuur meldt op de clubsite dat de geraakte steward verwondingen heeft aan haar voet en voor nader onderzoek naar het ziekenhuis is gebracht. ,,Het mag voor zich spreken dat we er alles aan gaan doen om de dader(s) op te sporen en te straffen. We doen hierbij ook een beroep op de dader en/of getuigen om zich te melden bij de club."

Steward zegt dat gooier van vuurwerk is gepakt. Geen bevestiging van Cambuur.

http://www.ad.nl/ad/nl/5610/Eredivi...nd-door-vuurwerkbom-op-training-Cambuur.dhtml

Bonbridge

Registered User
Ik kan maar niet begrijpen wat dit soort figuren bezielt!

Dan ben je toch niet goed bij je hoofd als je vuurwerk gooit op een veld.

Mensen die knalvuurwerk afsteken bij voetbal of tijdens het uitgaan moeten ze aanklagen voor poging tot doodslag of zware mishandeling.

bridge

Bronzen Member
Wat maakt dat deze dame het nodig vond de vuurwerkbom weg te trappen?
Niet overdreven verstandig.

Maar voor jou blijft het Rod Stewart!

RedBaron

Registered User

waarschijnlijk gedacht dat het "maar" een fakkel was misschien.. Ik blijf het echt bizar vinden dat er zieke geesten zijn die dit meenemen en dan doodleuk op een veld smijten.. Heb gelezen dat de dader zich inmiddels gemeld heeft. 31 jaar oud.. en dan doe je dit soort dingen.. Echt die ene herscencel die je dan blijkbaar nog hebt die gebruikt je nog verkeerd. Ik blijf me verbazen hoe sommige volwassenen zich maar blijkbaar niet kunnen gedragen.. Het IQ van een korrel zand.

Plum Bloom

Registered User

Cambuur heeft kunstgras. Deze steward was ongetwijfeld bang voor brandschade aan het veld. Wellicht dacht ze dat het een stadionfakkel was.

Dim

Product Beheer
Medewerker
Helaas gebeurd dit vaker... Kan me echt nog als de dag van gister dit voorval in de kuip herrineren.

Als ze de mensen kunnen pakken die dit soort troep op het veld gooien dan moeten ze ze echt goed straffen!

Bonbridge

Registered User
Helaas gebeurd dit vaker... Kan me echt nog als de dag van gister dit voorval in de kuip herrineren.

video

Als ze de mensen kunnen pakken die dit soort troep op het veld gooien dan moeten ze ze echt goed straffen!

Citaat van een voetbalfan en vuurwerkliefhebber hier op het forum: Wij verraden geen eigen mensen, Cobra's zijn geen uitzondering, 3 inch salutes komen ook regelmatig voorbij. Er wordt altijd gestookt daar. Het hele jaar door.

Ik vraag mij af of diegene er nog steeds zo over denkt?

Dim

Product Beheer
Medewerker
Hier op het forum? Dit gebeurde recht voor het vak waar ik zit... Kreeg er echt de kriebels van... Vreselijk. Voetbalfan en liefhebber, maar dit hoort niet.

3inch salutes? Damn... Wil niet weten hoe die mee naar binnen komen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

adgertic

Registered User
Hier op het forum? Dit gebeurde recht voor het vak waar ik zit... Kreeg er echt de kriebels van... Vreselijk. Voetbalfan en liefhebber, maar dit hoort niet.

De fakkels kwamen vroeger tussen de frika(n)dellen.... kan me dit voorval ook nog goed herinneren ja... ik zat schuin aan de overkant. Brrr. Nare beelden weer.

È La Mia Vita

postvoordennis

Registered User

Dit is inderdaad niet de eerste keer dat iemand een cobra aan ziet voor een stadionfakkel. Triest dat het nodig is, maar wat betere voorlichting/training van de stewards kan een hoop ellende besparen.

Koetje

Registered User
Het lijkt mij handig als er een soort van protocol wordt opgenomen voor stewards om geen brandend vuurwerk meer op te rapen. Puur door de vlam denken ze met een fakkel of fontein van doen te hebben. Met verwoestende gevolgen.
De idioten die dit op het veld gooien levenslang stadionverbod en alle medische kosten op ze verhalen. Plus smartegeld.

Dennis010

Registered User
Citaat van een voetbalfan en vuurwerkliefhebber hier op het forum: Wij verraden geen eigen mensen, Cobra's zijn geen uitzondering, 3 inch salutes komen ook regelmatig voorbij. Er wordt altijd gestookt daar. Het hele jaar door.

Ik vraag mij af of diegene er nog steeds zo over denkt?

LOL, ik wist dat dit ging komen van jou, je bent zo voorspelbaar. Daar heb je wel ff voor moeten zoeken hè? Leuk dat je je zo voor me interesseert. :grin:

Een duidelijk geval van de bel horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.

Op VARKENOORD (dit is dus buiten het stadion, op het trainingscomplex aan de overkant van de weg) wordt er het hele jaar vuurwerk afgestoken VOOR wedstrijden van Feyenoord. Dit vuurwerk wordt niet afgestoken in de buurt van mensen of stewards. Dit wordt juist van de mensen af gegooid.
De laatste jaren is dit al veel minder geworden omdat er schade ontstond aan het trainingsveld en men zich realiseerde dat dit niet wenselijk is omdat op andere dagen op dit veld door de jeugdelftallen gevoetbald wordt.

En nee ik ben nog steeds geen matennaaier. Ik zal geen mede Feyenoorder verraden. Ik ben na 2012 (gepakt voor het afsteken van een Cobra op Varkenoord) van mening veranderd omdat ik mijn lesje wel geleerd heb en in ben gaan zien dat de aso-knallers onze traditie om zeep helpen. Vandaar dat ik er voor gekozen heb niet meer naar Varkenoord te gaan dan zie ik ook geen gekke dingen meer gebeuren.

Verder nog vragen?

Dennis010

Registered User
Het lijkt mij handig als er een soort van protocol wordt opgenomen voor stewards om geen brandend vuurwerk meer op te rapen. Puur door de vlam denken ze met een fakkel of fontein van doen te hebben. Met verwoestende gevolgen.
De idioten die dit op het veld gooien levenslang stadionverbod en alle medische kosten op ze verhalen. Plus smartegeld.

De stewards hadden in dit geval specifiek de opdracht meegkregen tijdens instructies vooraf "om vuurwerk van het veld te trappen"
Hoe dom kan je zijn als voorlichter....

Dennis010

Registered User

Dim, jij weet net zo goed als ik dat ALLES mee naar binnen zou kunnen komen. 3 inch heb ik nog niet meegemaakt (ivm ronde vorm) maar het zou heel makkelijk kunnen.
Ik ben ook een boefje geweest 20 jaar geleden dus ik weet precies hoe het werkt.

Even uitgelegd hoe "men" iets mee naar binnen neemt wat eigenlijk niet mag: Men verstopt hetgeen wat mee naar binnen moet in de onderbroek en gaat naar de poortjes waar men gefouilleerd wordt. Daar staat dan een steward van een jaar of twintig die uit clubliefde daar staat zodat hij gratis de wedstrijd kan bekijken. Zodra bij het fouilleren RICHTING het kruis gegaan wordt door de steward, begint de groep waar je mee bent allemaal te schreeuwen "heyyy homoooo, lekker aan mn ballen zitten!!!, homoooooo" en men begint te duwen en agressieve taal te uiten naar de steward.
Dan is de steward ineens niet meer zo happig om goed te fouilleren en hopla, de spullen zijn binnen.

Uitwedstrijden exact hetzelfde....er mag niks mee naar binnen, "zegt men". Ik heb het meegemaakt dat we in de trein zaten naar een uitwedstrijd en dat alles gecontroleerd werd. Blikjes inleveren (kan je mee gooien) enz enz... Een slimmerd had een zak met witte broodjes bij zich en beklaagde zich tegen oom agent dat hij "toch niet heel de dag zonder eten kon omdat hij twaalf uur onderweg was voor een uitwedstrijd"
Broodjes mochten mee naar binnen. Eenmaal in het vak ging de zak broodjes open, de broodjes werden open gevouwen en voila 6 x 8 nitraten in het vak. Er wordt gewoon niet goed gecontroleerd door tijdsdruk, (a)sociale druk en tekort aan mensen.

Dim

Product Beheer
Medewerker
Ik weet inderdaad dat VEEL mee naar binnen kan, erg veel meer als een fakkel in m'n mouw heb ik nooit gedaan. Moet er serieus niet aan denken om met een cobra of 3" salute in m'n onderbroek te lopen! Hahaha! [emoji23]

Bovenaan