Stefanfreak in elkaar gezakt na show!!!

Stefanfreak

Registered User
Jah, Remi. Jij ook ontzettend bedankt voor het helpen de laatste maanden. En laten we member Twenteland || niet vergeten voor de hulp met het bezorgen van alle pakketten vuurwerk bij alle adressen die we gehad hebben en voor het helpen met opbouwen van de show. Dat bezorgen was op zich al een giga klus.

Ook iedereen die maar iets te maken had met de show (ongeveer 15 man) hartelijk dank voor de hulp!!!

Laatst bewerkt:

Vavoom

Registered User
Zwaar balen en een beetje zonde van al je voorbereidingen.

Maar niet helemaal verspilde moeite, je hebt ongetwijfeld weer dingen geleerd over het in elkaar zetten, doorverbinden,etc. en weer nieuwe ideeën opgedaan. En één ding doe je vanaf nu altijd.... als het regenachtig weer is, niet gokken maar altijd bescherming tegen vocht aanbrengen.

Het is een harde les, maar je vergeet 'm nooit. Trust me, I know. :)

Stefanfreak

Registered User
Zwaar balen en een beetje zonde van al je voorbereidingen.

Maar niet helemaal verspilde moeite, je hebt ongetwijfeld weer dingen geleerd over het in elkaar zetten, doorverbinden,etc. en weer nieuwe ideeën opgedaan. En één ding doe je vanaf nu altijd.... als het regenachtig weer is, niet gokken maar altijd bescherming tegen vocht aanbrengen.

Het is een harde les, maar je vergeet 'm nooit. Trust me, I know. :)

Heel veel hadden we al afgedekt, dagen er voor al. Maar de regen was niet eens zozeer het hoofdprobleem. Het was gewoonweg een gigantische tijdsdruk. Anders was ik zaterdag al begonnen met opbouwen, maar vanwege de storm die er geweest is kon dit niet, dus alles moest nu in één dag worden opgebouwd en dat lukte gewoonweg niet. En door de regels die ik in acht moest nemen kon ik niet al het vuurwerk afdekken.

Vavoom

Registered User
Heel veel hadden we al afgedekt, dagen er voor al. Maar de regen was niet eens zozeer het hoofdprobleem. Het was gewoonweg een gigantische tijdsdruk. Anders was ik zaterdag al begonnen met opbouwen, maar vanwege de storm die er geweest is kon dit niet, dus alles moest nu in één dag worden opgebouwd en dat lukte gewoonweg niet. En door de regels die ik in acht moest nemen kon ik niet al het vuurwerk afdekken.

De regels die ze je gesteld hebben vind ik eerlijk gezegd een beetje flauw, maar zo gaat dat nu eenmaal in een bureaucratisch land. Zie het maar als een nadeel/keerzijde van je bekendheid en succes.

Niet meer dan 10 kg per keer afsteken en dan nog steeds 30 meter afstand?
En dat geldt dan alleen voor jou en niet voor de rest van vuurwerkafstekend Nederland? Hoezo jurisprudentie?

Markie

Registered User
scheef ja :(

misschien dan toch is kijken naar wat er allemaal bij zo'n vergunning komt kijken zoals iemand hier al eerder zei? :)

Son-T

Registered User
Denk dat dan dezelfde regels moeten worden gehandhaafd als bij een normale Nederlandse vuurwerkshow. En dan bedoel ik de regels dat zoiets moet gebeuren met professionele personen met de benodigde papieren.

Laatst bewerkt:

Stefanfreak

Registered User
Een vergunning krijg ik zowiezo niet omdat ik geen bedrijf ben. De dertig meter afstand geld omdat ik kijkers heb, dus mensen die speciaal komen kijken. Doe jij je vuurwerk en je buurman kijkt mee dan geld dat niet omdat jij je buurman niet hebt uitgenodigd om te kijken. Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is.

De gemeente hield mij scherp in de gaten tijdens de voorbereidingen. Regelmatig had ik iemand van de gemeente of politie aan de telefoon hoe ik het een en ander ging regelen zoals de opslag van al het vuurwerk en het afsteken en ook het vervoeren van het vuurwerk.

Dit vind ik eigenlijk ook niet zo gek dat de gemeente dit doet omdat bedrijven duizenden euro's kwijt zijn aan vergunningen voor vuurwerkopslag en vergunningen voor vervoeren van meer dan 10kg vuurwerk, en dan zou ik alles kostenloos kunnen doen.

Maargoed, alles is nu gedaan precies volgens de regels die je bij en show kunt bedenken. Ik wil de gemeente daarom ook bedanken dat dit mogelijk is geweest en volgend jaar huur ik een bedrijf in voor de show.

Ik ga vanmiddag bezig met de film en dan kunnen jullie zien hoe het allemaal verlopen is op de 31ste. Helaas is het vuurwerk zelf ingezoomd gefilmd waardoor het niet helemaal in beeld is.

USRRobiwan

Registered User
I feel your pain.. Heb ook wat lopen vloeken toen 11:30 in ene een enorme storm opstak en het met bakken uit de hemel kwam. En dan bedenken dat er nog 30 pottten waarvan er 20 500grammers waren, in de schuur staan. Dan slaat je hart een stukje sneller... Om 1 voor 12 was het in ene minder wind en ging de regen over in wat motteren toen wij om 12:30 weer verder gingen was het geheel droog tot de ochtend :D

Laatst bewerkt:

Firespree

Registered User
Ik leef met je mee Stefanfreak en ik weet precies hoe je je voelt... jammer genoeg....
Heb ongeveer 2 jaar voorbereiding zitten in de show van afgelopen oud en nieuw nouja een half jaar echt intensief eraan besteed samen met een vriend van me. Al het vuurwerk in belgie gekocht op paar kleine dingen na en het geheel kostte ons zo een 1800 euro...Het hele gebeuren zou elektronisch (zelfgemaakt schietkist) op muziek geschoten worden... We hadden de hele buurt uitgenodigd en ben die laatste dagen alleen maar hele dagen lang bezig geweest met doorlonten en de laatste voorbereidingen....

Hier het verhaal wat ik gepost heb op vwc over hoe het ging:
Nou bereid je voor komt een heel verhaal....
30 december,
Vandaag kwam matthijs (degene met wie ik samen de show heb voorbereid maar hij was in Oostenrijk werken) thuis en zouden we nog even flink aan de slag gaan met de voorbereidingen. Eerst nog wat vuurwerk gehaald bij mantel wat ik de dag ervoor niet had meegekregen. Rond twaalven zijn we naar presikhaaf gegaan voor onze truien en nog een aantal benodigdheden voor de show, videoband batterijen en nog wat kleine dingen. Truien opgehaald waarvan ik nog wel een foto zal posten (erg mooi (bigg) ) Rest van de middag en avond met nog een vriend bezig geweest met doorlonten en stellages verstevigen en dergelijke...
En een oefenscenario voor de schietkist gemaakt namelijk 20 meter snoer dubbelaags naar mijn fieldbox en daar vandaan naar een rotje... werkte perfect helemaal blij natuurlijk
31 december,
DE dag gelijk de buurt wakker geknald met wat treuno's hier en daar vervolgens doorgegaan met doorlonten en begonnen met het opstellen van ons schietterrein (foto's volgen allemaal nog)
Vuurwerk plaatsen veld afzetten palen de grond in touw ertussen zandzakken verplaatst tafel neergezet voor hapjes en de muziekinstalatie de hele ratteplan...
Alleen de wind was nogal een vervelende factor aant spelen aangezien we een partytent en parasol wilden opzetten tegen de regen maar die continu weg geblazen werden ...
Uiteindelijk rond 5en al het vuurwerk op het schietterein en de hoofddraden voor de elektrische ontsteking genummerd en gelegd....
Vanaf toen heel wat uurtjes bezig geweest met al het vuurwerk aansluiten en gelijk weer bedekken en beschermen voor de regen...
In die tijd de accu's opgeladen en de draden verdubbeld omdat ik voer had...
Toen gebeurde het........testen met de kabels... Gebeurde helemaal niks op PRECIES dezelfde afstand als de dag ervoor fiueldbox uit elkaar gehaald aantal contactjes hersteld nog steeds niks allerlei dingen geprobeerd en uiteindelijk om 12uur ofzo besloten het voor gezien te houden met pijn in me hart(frown) (frown) (frown) (cry) (cry) (cry)
Vervolgens overal lonten geregeld en samen met matthijs geprobeerd nog een beetje de taken te verdelen omtrent het ontsteken van het vuurwerk....
uiteindelijk om 10 over half begonnen met het vuurwerk en het begon op zich goed al liep het gelijk in het begin alweer uit....
Reactie uit het publiek toen we begonnen was overigens wel goed maarja...
We begonnen al gelijk met de lijst in de hand lampje op het hoofd aansteeklont in de andere hand en mobiel er ook nog eens bij handen vol dus.... nou konden we in het begin nog redelijk bovenstaande lijt volgen maar al snel was het gewoon van: "welk nummer is het?? oh dan moet dat aan", "wat hebben we nog?? steek dat maar aan"
Erg jammer maarja en toen begon het ook nog eens te miezeren waardoor er potten niet aan gingen....resulterend in lege stukken erg jammer maar helaas
En toen ik op een gegeven moment een lontje aanstak waaraan met schietlont verbonden 2 Z05 potten in V shape stonden...maar aangezien ik elektrisch zou schieten was het lontje erg kort... en ik kon niet afstand nemen aangezien ik moest zien of ik het lontje wel raakte....En toen ging die plots aan en werd ik door het vuur van het schietlont en de flits in mijn ogen verblind en strompelde ik met me handen voor mijn ogen naar de zijkant waar toen gelijk aantal mensen aangerend kwamen.... Toen ik mijn ogen weer open deed zag ik bar weinig alleen wat wazige stukken licht...maar helemaal vol met adrenaline riep ik naar mijn moeder vader buurman en nog een aantal die aan kwamen dat ik het wel weer zag en dat ik het eerst af ging maken ik nauwelijks ziende en de blaren op me ogen voelde nog een new spring wind oude versie aangestoken matthijs orders gegeven een mat en pot aan te steken en nog treuno's aangestoken en op de grond gegooid....helemaal niks van gemerkt dat ik nauwelijks zag trouwens...wel nog gehoord dat de muziek op nieuw gestart moest worden omdat we nog dingen niet afgestoken hadden... en pas op het eind toen ik weg bij het vuurwerk was me ogen dichtgedaan en door een vriend van me en me moeder naar de auto gesleept en naar het ziekenhuis gereden alwaar ik nogal snel geholpen werd omdat ik er nogal bagger uitzag... rode ogen op de grond zittend helemaal onder de modder... vervolgens moesten we wel lang wachten op de oogarts maar toen voelde ik me op zich wel weer wat beter op de pijn shceuten af en toe na....toen heeft de oogarts mijn ogen schoongemaakt kruitresten verwijdert allerlei druppels in me ogen heeft gegooid en uiteindelijk nog een oog heeft afgeplakt en me met zalf naar huis heeft gestuurd....
thuis nog even langs het schietveld gegaan wat nog bijna helemaal stond omdat het hard begon te regenen....
Volgende ochtend ging het al beter ondanks dat i keen van me ogen niet open kon krijgen en de ander dichtgeplakt zat.....
Die middag met zonnebril op(iedereen keek me raar aan maar licht deed ongelofflijk pijn aan me ogen...) het hele veld opgeruimd en alle potten en dergelijke nog even gefotografeerd... er ook nog achter komende dat de potten die niet afgegaanw aren meegenomen waren door paar k*tkindjes uit de wijk (con)
Maar alleen maar positieve reacties gekregen!! iedereen vond het geweldig was trots op ons vond de muziek goed de verscheidenheid van vuurwerk en muziek heeelemaal super!! stond ook zo een 100 man te kijken dat was wel kicken uiteindelijk ook nog eens zo'n 300 euro opgehaald in totaal die avond....
Nou dat was het wel zo een beetje als ik nog wat bedenk edit ik wel...
Foto's komen allemaal nog en de video ondanks dat die niet super is gefilmd ook nog...
Maar dan moet ik eerst mijn beeldscherm laten maken want diezelfde rampdag is mijn jaar oude lcd scherm geknapt en deed beneden de computer het opeens niet meer (goed begin van het jaar....)

Denk dat dat het was....
Groetjes van de man met zonnebril op in de winter in het donker achter de computer

Ik weet hoe je je voelt (con) (frown)
Firespree

GMP82

Zilveren Member
Wat een pech allemaal :s Lijkt de wet van Murphy wel.
Één voordeel, de rest van het jaar kan bijna alleen nog maar beter gaan.
Sterkte met je oog...

Stefanfreak

Registered User
Poeh, ook al niet zo een succes oud en nieuw gehad. Donders geluk gehad dat je nog kan zien en niet blind bent!!!

Ik hield er weinig aan over, op een licht verbrande vinger na...

Eén dezer dagen komt de trailer online van mijn show. Deze duurt ruim negen minuten waarin alle hoogtepunten voorbijkomen..van de voorbereidingen tot het vuurwerk zelf...

gerwin

Registered User
Ik had ook last van regen met mijn showtje was helemaal droog dus alle neergezet begon het te plensen :s 2 potten waren helemaal kapot en met veel geluk heb ik de super 500 nog aan de praat gekregen volgend jaar dus 5 rollen plastic halen want dit laat ik me niet weer gebueren (mad)

BoomBong Ranger

Registered User
Beste Stefan, wat moet dat een enorme kater voor je zijn geweest. Al die uren werk je hele ziel en zaligheid erin gestopt en dan zoiets!
Na het zien van je blacklightshow was ik erg benieuwd naar het resultaat en dat dat dan zo om zeep geholpen wordt.
Kop op kerel, ik weet zeker dat aan het eind van dit jaar jij je met glans kunt revancheren en ik zie weer uit naar je volgende project.
Veel sterkte!

Laatst bewerkt:

nismo

Registered User
Poeh, ook al niet zo een succes oud en nieuw gehad. Donders geluk gehad dat je nog kan zien en niet blind bent!!!

Ik hield er weinig aan over, op een licht verbrande vinger na...

Eén dezer dagen komt de trailer online van mijn show. Deze duurt ruim negen minuten waarin alle hoogtepunten voorbijkomen..van de voorbereidingen tot het vuurwerk zelf...

He stefanfreak staat je filmpje toevallig al op het form ???
Heb gezocht maar kan hem niet vinden . Als hij er nog niet op staat zie ik hem vanzelf wel een keer voorbij komen gr

kamikaze

Registered User
rot zeg...

zoveeeel werk, zoveel gedachten, zoweinig geluk...

er zijn ergere dingen in het leven, zoals overleden familie e.d.

gelukkig ging alles los wel af:blink1:

misschien een paar tips:
-zet alles op een paar pallets VAST, zodat het niet omvalt en makklijk(er) te verplaatsen is.
-doe over die pallets een groot stuk zeil.
- sleep alles pas echt om 23.45 of 00.00 naar buiten, niet al om 23:00: dan wordt de verleiding toch erg groot...

enja:
hier ook rot weer hoor...
om 9:45 begon de ellende: REGEN EN WIND...
om 10:15 gelukkig afgelopen en zo tot een uur of 20...
om 23:00 komt er toch een stortbui... om 23:30 werd het al weer minder ( gelukkig) en om 23:55 STOPTE HET! ( net optijd)

succes voor 2007-2008 als je dan wat gaat doen!

Stefanfreak

Registered User
uuuh, alles wat klaarstond was afgedekt (70 m² plastic) en alles voor de tijd klaarzetten ging niet omdat alles volgens de regels ging en dan mag je niet meer dan 10 kg per persoon afsteken en klaar hebben staan. En mijn show was al om 22.00 uur!!!

Alles was verder tot in de dtails voor elkaar, zelfs de schieters hadden nog helmen op en was de gehele locatie afgezet, alleen het weer....dat was het probleem

kamikaze

Registered User
ow...

had niet alles even goed gelezen :embarrest:

dacht dat je voor €100 tot €200 is de straat als show bedoelde...

maar nee, 250 KILO...
het mag wat kosten! maar niet als het mis gaat...

lijkt de wet van Murphy wel ( of je het ook schrijft)
ALS HET MIS KAN GAAN, GAAT HET OOK OOIT MIS. en in dit geval op de mooiste dag van het jaar...

en aan het weer kan je niks doen... hoogstends je show cancellen, maar dan zit je weer met heel veel vuurwerk... en misschien een zeurende gemeente....

Laatst bewerkt:
Bovenaan