Naast mij zijn 4 jaar geleden 2 mensen komen wonen die ook een huisje in Frankrijk hebben. Daar verblijven ze bijna het hele jaar. Behalve met de feestdagen. En iedereen voelt het aankomen, met Oudejaarsdag is hij druk in actie om iedereen erop te wijzen dat ze hier niet moeten knallen.
Mijn overbuurman is een maniak op vuurwerkgebied. Kerel van in de 50 maar als een klein kind de hele dag loopt te knallen en te stoken, prachtig gewoon. En hij trekt zich er niks van aan.
Ik sta dan met mijn maten lekker te dreunen met de carbidbussen. Ook wij moeten het dan ontgelden. Continu als we een rijtje hebben gedaan staat ie uit het raam te schreeuwen, ergens is het een vorm van vermaak. De politie komt steevast langs, we maken een praatje, die jongens krijgen van ons wat te eten en te drinken en ze gaan weer verder. Het hele jaar is het rustig, de hele buurt netjes en iedereen hard aan het werk. Dan mogen we ons toch wel 1 dag uitleven??? Oja, als er iemand met een hond langskomt, wordt alles netjes stil gehouden, want we zijn geen aso's.