Sta je lekker te stoken, word je weggestuurd! Mag dat?

bridge

Bronzen Member
Het beste kun je gewoon dermate stoken dat mensen vooral uit de buurt blijven. Dus geen dooie momenten, want dan krijgen mensen ook niet de gelegenheid om iets te zeggen. Dit is de meest praktische oplossing.

Mr_Mascleta

Registered User
De intolerante houding geeft aan in wat voor een maatschappij wij tegenwoordig leven helaas. Niks maar dan ook niks kan men tegenwoordig nog hebben. Het verdraagzame is al 20 jaar verdwenen. Mensen kunnen ook niet kijken naar wie je bent, nee men kijkt naar wat het is en ja vuurwerk, nou kom daar nog maar mee aanzetten anno 2012.
Stigma's tieren hier welig.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Vind zojuist nog een leuk artikel in de apv. ( van Rijswijk) Het kan je verhaal kracht bijzetten als je met de pet temaken krijgt.

Artikel 4.6 Overige geluidhinder1. Het is verboden buiten een inrichting in de zin van de Wet milieubeheer of het Besluit toestellen of geluidsapparaten in werking te hebben of handelingen te verrichten op een zodanige wijze dat voor een omwonende of overigens voor de omgeving geluidhinder wordt veroorzaakt.

2. Het college kan van het verbod ontheffing verlenen.

3. Het verbod geldt niet voor zover de Wet geluidhinder, de Zondagswet, de Wet openbare manifestaties, het Vuurwerkbesluit of de Provinciale milieu-verordening van toepassing is.[/SIZE]""

Geluidshinder hoort dus bij het vuurwerkbesluit. Hier kan mijn inziens op de 31ste niet over geklaagd worden.

Laatst bewerkt:

Steve88

Registered User
Het is inderdaad een warrig en lastig verhaal,
Persoonlijk denk ik dat mensen ook oudere mensen gewoon via de media op de hoogte moeite worden gebracht over het feit wanneer er vuurwerk afgestoken mag worden dat scheelt al een stuk. Daarnaast kan er natuurlijk bezwaar worden gemaakt omdat je heel de dag aan het stoken bent geluidsoverlast dus. Maar als je aan het stoken bent en er lopen mensen voorbij of dieren snap je natuurlijk zelf ook wel dat je even stopt tot dat ze voorbij zijn. En moet als er daadwerklijk geklaagd word meteen jij daar op worden aangepakt. Mensen zijn toch zelf ook bewust dat er deze dag vuurwerk mag worden afgestoken en kunnen ook eerst bij hun zelf kijken wat er mogelijk is om de herrie zoveel mogelijk te voorkomen.

Lekker een eind in bossen gaan wandelen of het gevaar niet opzoeken ?

maarja het blijft altijd een punt natuurlijk je kunt er vanalles op verzinnen, maar ik laat mezelf niet wegsturen ik heb net zo goed het recht om daar te zijn. En die ene dag in het jaar moeten ze dan maar voor lief nemen.

smilli

FPM Filmer
Dit soort mensen gelukkig niet in mijn omgeving.
vorig jaar kwam de overbuurvrouw naar buiten dat de kleintjes een middag dutje deden en of die mat die ik in me handen had veel herrie gingen maken. Ben maar even ergens anders gaan stoken:smiling:

PyroPlop32

Registered User
Ik heb het wel gehad dat een buurtbewoner naar ons toe kwam dat we moesten stoppen met vuurwerk afsteken en dat het allemaal niet kon.....vriendelijk gezegd dat het maar 1 dag per jaar is en dat het gewoon is toegestaan.

daar was de ouwe brompot nog steeds niet blij mee en dit was pas overdag om op te warmen....hij heeft het in de avond wel geweten want toen ging het compleet los met een stuk of 4 freaks bij elkaar.

blackpowder

Registered User
Ik heb een hekel aan dat burgertje pesten.
Er wordt tegenwoordig iets tegen je gezegd en dan komen de reacties hoor.
Zoals ik krijg hem wel of hij heeft jet geweten ook.

Ga om met je medemens zoals jij behandeld wilt worden.
Niet iedereen vindt vuurwerk leuk of kan het waarderen.

Ja je mag op deze dag afsteken en ja je heb ook rekening te houden met de mensen om je heen.

Niet dat ik hier de moraalridder wil uithangen want iedereen heeft flaws maar ik erger mij aan sommige opmerkingen dat die dag alles maar mag.

P.s. niet persoonlijk naar wie dan ook bedoeld.

Mvg blackpowder

blackpowder

Registered User
Ja dat snap ik ook maar soms zou je daar boven moeten staan.
Doe ik namelijk ook. Soms loop ik weg soms vertel ik de persoon in kwestie dat het tussen 10 en 02.00 uur mag en dat ik daar niet de hele dag sta en wel rustig mijn gang ga.
Daarom reageer ik zo goed als bijna altijd rustig en doe mijn ding. De 31e is mijn dag en laat deze door niemand vergallen.

Mvg blackpowder

Poziloc

FPM Hangouderen
Het verbaasd mij dat heel veel mensen niet de afsteek tijden weten, terwijl je dit de laatste dagen van het jaar zeer vaak op het journaal word gezegd, vooral in de stukjes als het over de voorverkoop gaat.

Tony

Administrator
Medewerker
Muziek, Scooters of vuurwerk etc. Het staat gewoon in de wet. Als je overlast veroorzaakt dan kan de politie je vriendelijke verzoeken om weg te gaan. Of je nou wel of geen vuurwerk mag afsteken heeft daar helemaal niets mee te maken. Verstoring van de openbare orde kan altijd toegepast worden.

Dus ja, je mag gewoon weg gestuurd worden.

Bolle Racegek

Registered User
Naast mij zijn 4 jaar geleden 2 mensen komen wonen die ook een huisje in Frankrijk hebben. Daar verblijven ze bijna het hele jaar. Behalve met de feestdagen. En iedereen voelt het aankomen, met Oudejaarsdag is hij druk in actie om iedereen erop te wijzen dat ze hier niet moeten knallen.
Mijn overbuurman is een maniak op vuurwerkgebied. Kerel van in de 50 maar als een klein kind de hele dag loopt te knallen en te stoken, prachtig gewoon. En hij trekt zich er niks van aan.
Ik sta dan met mijn maten lekker te dreunen met de carbidbussen. Ook wij moeten het dan ontgelden. Continu als we een rijtje hebben gedaan staat ie uit het raam te schreeuwen, ergens is het een vorm van vermaak. De politie komt steevast langs, we maken een praatje, die jongens krijgen van ons wat te eten en te drinken en ze gaan weer verder. Het hele jaar is het rustig, de hele buurt netjes en iedereen hard aan het werk. Dan mogen we ons toch wel 1 dag uitleven??? Oja, als er iemand met een hond langskomt, wordt alles netjes stil gehouden, want we zijn geen aso's.

mat96matje

Registered User
Mijn buren zijn 365 dagen per jaar op de meest achterlijke tijden aan het verbouwen! Dus 31-12 is mijn dag. Wij klagen niet over hun verbouwingen,dan hebben zij ook niet te klagen over m'n vuurwerk. Doe trouwens niet aan illegaal, dus op een knalcake na zullen ze er weinig last van hebben!

king of thunder

Registered User
Als je die ene dag in het jaar voor je bloedeigen deur niet kan knallen , blazen we volgend jaar twee keer zoveel de lucht in vanuit de tuin. Op priveterrein ipv stoep/openbare weg , dus geen APV van toepassing !!!

Laatst bewerkt:
Bovenaan