St.Goar 2009

shadow13

Registered User
Reisverslag van een dagje St.Goar.

Nadat Pyroplop32(Fred) naar Shinji(Rick) is gereden om hem op te halen, komen ze naar het zuiden afgezakt om mij (shadow13) op te pikken.
Na eerst hier ff een bakkie koffie te hebben gedaan rijden we rond 12.15 aan naar St.Goar. Onderweg goed door kunnen rijden en over vuurwerk kunnen kletsen. Bijna bij St.Goar blijkt dit bijna tussen de bergen te liggen en krijgen we haarspeldbochten en hellingen tot 18%.Om 15.15 aan gekomen in St.Goar alwaar we met de veerpont naar de overkant moeten naar St. Goarshausen.Dit ivm parkeren en makkelijker weg kunnen komen 's avonds. ook kun je schijnbaar het vuurwerk vanaf St.Goarshausen het beste zien.Na de auto lekker dichtbij op een invalideparkeerplaats neergezet te hebben:laugh:(makkelijk zo'n invalidekaart) moesten we weer met de veerpont naar St.Goar alwaar het escalatieteam en andere vuurwerkliefhebbers zich hadden verzameld.

DSC04185.JPG

DSC04187.JPG

Dit was de veerpont en een blik vanuit St.Goarshausen op St.Goar
Op de volgende foto's zie je St.Goarshausen gezien vanuit St.Goar.
Mooie omgeving met hellingen en een kasteel vanwaar 's avonds vuuwerk werd geschoten.

DSC04188.JPG

DSC04189.JPG

Na met z'n allen op het terras in St.Goar enige alcoholische versnaperingen te hebben genuttigd:nuts:Het was dorstig weer:laugh: en al het mooie passerende vrouwvolk te hebben toegezongen werd het tijd om met de pont terug te keren naar St.Goarshausen.
Hier staan we op de pont te wachten die elke 15 minuten vaart.

DSC04190.JPG

DSC04191.JPG

Terug in St.Goarshausen werd het tijd voor wat te eten.Sommige mensen kozen ervoor een restaurantje op te zoeken,maar het merendeel wou de culinaire hoogstandjes van de aanwezige worstenkraam uitproberen om dat weg te kunnen spoelen met een verfrissend biertje.

DSC04192.JPG

DSC04193.JPG

DSC04194.JPG

Nadat Thunderboy(Wilfred) en Pyro.d(Derk) nog even op een reclame foto wilden om aan te tonen hoe goed de worsten waren geweest werd het tijd om naar het stamcafe van het escalatieteam te gaan.

DSC04195.JPG

Nadat we daar nog even wat hadden gedronken werd het tijd om een goed plekkie te gaan zoeken om de vuurwerkshow te zien. Deze show begon om 21 uur vanaf een kasteel achter ons aan de kant van St.Goarshausen. Dit vuurwerk was voor ons maar voor een deel te zien ivm gebouwen die hinderlijk in de weg bleven staan:bigsmile:
Daarna werd vuurwerk geschoten vanaf een ponton rechts van ons in de rijn. Dit hadden we niet verwacht omdat het voor het eerst was dat hier met 2 pontons werd gewerkt.
Hierna werd vuurwerk geschoten vanaf een kasteel rechts van ons aan de kant van St.Goar.
Daarna begon het hoofdvuurwerk vanaf een ponton recht voor onze neuzen in de rijn op minder dan 100 meter afstand.
Gaandeweg de show werd ook weer vuurwerk geschoten vanaf het tweede ponton in de rijn.De pontons schoten dan exact hetzelfde vuurwerk en het liep ook prima gelijk.Goed getimed van de schieters.
Het nadeel is alleen dat we maar naar 1 ponton tegelijk kunnen kijken tezijn we op grote afstand gaan staan.
Het was een lekkere goede show met mooie goede bommen en effecten,zoals smiley's, triple color ring,multicolor peony's,changing color peony's en italiaanse meerslagen.

Na de show besloten om nog een drankje te gaan doen in stamcafe Rheinblick waar het al snel erg gezellig werd.Dit doordat Mats zijn polkamuziek had meegenomen.

DSC04196.JPG

DSC04199.JPG

Na nog een drankje te hebben gedaan hebben we een poging ondernomen om de terug naar huis te gaan.Na eerst 20 km de verkeerde kant op te zijn gereden kwamen we weer terug in St.Goarshausen om vervolgens de goede weg naar Nederland te vinden.Daar werd ik tegen 2.30 afgezet door Fred en Rick die nog een stukje te gaan hadden.Ik ben total loss mijn bed in gekropen.Ik wil iedereen die gisteren aanwezig was hartelijk danken voor de leuke en gezellige dag.Ik heb me erg goed vermaakt en mooi vuurwerk gezien.Wat wil een mens nog meer:nuts: Fred en Rick in het bijzonder bedankt voor het rijden en jullie gezelschap.Het was toppie:idea:

Hier nog een filmpje van de polkasfeer in het stamcafe:laugh:

Groeten
Paul

Tigger74

Registered User
Tjonge jonge, wat een top weekend.......:nuts::blink::laugh::toung:

Hier een stuk film en een paar foto's van het vuurwerk gefilmd door Martin, eigenlijk alleen het gedeelte op het ponton voor ons.

Iedereen bedankt voor de mooie(n) dag.

Greetz de sjoHARMa man

en hier voor de liefhebber de escalatiefilm (geen vuurwerk)

Laatst bewerkt:

F16

FPM Fotograaf & Filmer
Gisteren naar St.Goar geweest, en ik heb me daar een schitterende show gezien, alleen het nadeel was dat er vanaf 4 locaties werd geschoten daarvan heb ik er twee gefilmd, 1 vanaf een kasteel en 1 vanaf een ponton dat ongeveer op 75 meter van ons vandaan lag waar ze denk ik wel 6 tot 8inch geschoten hebben.

Het vuurwerk vanaf het kasteel vond ik niet echt bijzonder er zaten leuke bommen tussen meer niet.

Het vuurwerk wat recht voor ons lag was in 1 woord geweldig, alles knalde recht boven ons, verder schoten ze heerlijke bommen, en wat ik vooral geweldig vond dat waren een soort mines die ze op het water schoten dat had ik nog nooit eerder gezien.:smile1:

Als de video`s niet werken gebruik dan deze links.

Hier de film vanaf het ponton.

Hier de film vanaf het kasteel.

Laatst bewerkt:

shadow13

Registered User
Gisteren naar St.Goar geweest, en ik heb me daar een schitterende show gezien, alleen het nadeel was dat er vanaf 4 locaties werd geschoten daarvan heb ik er twee gefilmd, 1 vanaf een kasteel en 1 vanaf een ponton dat ongeveer op 75 meter van ons vandaan lag waar ze denk ik wel 6 tot 8inch geschoten hebben.

Het vuurwerk vanaf het kasteel vond ik niet echt bijzonder er zaten leuke bommen tussen meer niet.

Het vuurwerk wat recht voor ons lag was in 1 woord geweldig, alles knalde recht boven ons, verder schoten ze heerlijke bommen, en wat ik vooral geweldig vond dat waren een soort mines die ze op het water schoten dat had ik nog nooit eerder gezien.:smile1:

Als de video`s niet werken gebruik dan deze links.

http://www.vimeo.com/6664929

http://www.vimeo.com/6665540

Hier de film vanaf het ponton.

Hier de film vanaf het kasteel.

@F16 je moet alleen de cijfercode tussen de aanhalingstekens zetten en de rest niet.Heb het ff aangepast

Mats

Registered User
Zo vanmiddag ook weer thuis gekomen van een weekendje St Goar.
Was natuurlijk weer super gezellig, prachtig weer gehad, kon niet beter.

Vrijdags op de camping aangekomen waar de rest gelukkig nog wat plek voor ons had bemachtigd door alle auto's er te parkeren, snel de tenten opgezet en meteen door naar de Waldgeist gegaan om effe onbeschoft te gaan vreten en zuipen, Snitzeltje van 1 kilo met een glaasje bier van 2 liter smaakte goed.

Zaterdagmiddag met z'n allen aan de andere kant gezeten in St Goar, de groep werd steeds groter tot een man of 20.
Daarna met de pont naar de overkant om wat te eten maar helaas miste Rick, Chris en ik de pont waardoor we een half uur lang bij een weinkraampje moesten staan, hebben we die man ook maar meteen even gesponsord.

Half uurtje voor de show begon zijn we maar een plekje gaan zoeken recht voor het ponton, aan de kant van St goarshausen is dat geen probleem want daar is het nog redelijk rustig.
Vond het een heel apparte show dit jaar van 4 locaties, 2 pontons die ongeveer een kilometer uit elkaar lagen en van de 2 burchten.
De show begon op de burcht achter ons waar we niet veel konden zien, toen van het ponton dat heel ver van ons vandaan lag en daarna burcht nummer 2.
Hier werd al heel mooi spul geschoten maar de afstand is eigelijk te groot om er echt van te genieten.
Daarna begon het op het hoofd ponton recht voor ons, er werd niet echt heel wild geschoten maar de show liep toch wel redelijk goed door.
Weer veel mooie bommen gezien en heel apparte watereffecten, soort van single shots die uit een blok het water opgeschoten werden en na een tijdje allemaal een mine uitspuugden,¨prachtig effect!

De finale was dit jaar stukken minder als vorig jaar maar toch klapte het wel lekker door, flinke bommen en de bekende salute finale met de salute blokken dat blijft gruwelijk.

Het raare was dat het 2e ponton ook af en toe synchroon schoot met het hoofd ponton maar vanaf het 2e pontont werd niet constant geschoten, kon het niet helemaal volgen, beter om alles bij elkaar te leggen midden op de rijn!

Wil iedereen bedanken die er bij is geweest dit weekend voor de gezelligheid en de escalatie.
Volgend jaar maar weer voor de 4e keer die kant op!:smile:

mafkaas

Registered User
hallo kruitvrienden
ik ben dit weekend ook in st goar geweest manman.. wat een weekend het bier vloeide rijkelijk en wat een sfeer hierbij de show en een sfeer inpresie

Laatst bewerkt:
Bovenaan