Archief Spinning Flowers With Bang

FPM ProductBOT

Registered User
1236_Wolff_Overig_Spinning_Flowers_With_Bang_new_2012_groot.gif

[tbl][tr][th]Meer informatie over Spinning Flowers With Bang[/th][/tr][tr][td]Importeur[/td][td]Wolff Vuurwerk[/td][/tr][tr][td]Collectie[/td][td]Overig[/td][/tr][tr][td]Artikel nummer[/td][td]1236[/td][/tr][tr][td]Advies verkoopprijs[/td][td]€ 4,95[/td][/tr][tr][td]Oude prijzen[/td][td][/td][/tr][tr][td]Netto kruitgewicht[/td][td] gram[/td][/tr][tr][td]Karton eenheid[/td][td][/td][/tr][tr][td]Aantal schoten[/td][td][/td][/tr][tr][td]Effect beschrijving[/td][td]36 grondbloemen MET knal in een pakje.[/td][/tr][tr][th]Laatste wijziging: 19/12/2012[/B[/th][/tr[/tr][/tbl][tr]

Verkleinde foto; klik voor een vergroting Verkleinde foto; klik voor een vergroting Verkleinde foto; klik voor een vergroting Verkleinde foto; klik voor een vergroting

Klik hier voor de database link

[/tr]
[tr]

In onze database vind je nog veel meer informatie over andere producten. Klik hier om naar de database te gaan.[/tr]

DeejayTim

Registered User
Hoe kan dit nieuw op de markt worden gebracht met de CE-keuringen? Ik heb werkelijk geen idee.. (wel tof natuurlijk als er nog steeds flash in zit).

jetztgehtslos

Registered
En twee jaar terug werd iedereen wijs gemaakt dat je snel pakjes moest kopen van twisters met knal, omdat ze er uit zouden gaan. Bewuste verkooptruc of is er alsnog iets veranderd? Hier ben ik inderdaad erg nieuwsgierig naar.

mickeyzegtboem

Registered User
Dat ze er toen uit zouden gaan, was een "gentleman's agreement" tussen de importeurs en de bevoegde instanties.

Volgens de regels zijn ze nooit verboden, en zeker nu met een RACT wat (bewust of onbewust) aan alle kanten rammelt, zullen er zeker importeurs zijn die de maasjes daarin opzoeken.
Men zal waarschijnlijk iets gevonden hebben waardoor een spinner in een stuk knalvuurwerk wel is toegestaan... :hehe!:

DeejayTim

Registered User
Het lijkt me inderdaad logisch. Ik heb de EU Defaultlist er weer bijgehaald, en daar staan inderdaad een paar typen grondvuurwerk "Spinners" en "Groundspinners", waarbij alleen voorwaarden worden gesteld aan het totale kruitgewicht. Er staat niks als "No reportcharge allowed" bij. Dit artikel zal wel onder één van deze 2 typen vuurwerk vallen. Mazzelgeval, ga ze zeker weer kopen dit jaar!

Laatst bewerkt:

DeejayTim

Registered User
Volgens de RACT mag een grondtol niet knallen, maar volgens de Europese normen staat er niks over bij Ground spinners of Spinners. Al het vuurwerk wordt in China (of in Europa) in de eerste instantie gekeurd op grond van de Europese normen, waarna het in een categorie wordt geplaatst en een CE-sticker krijgt.
De Chinesen gaan echt niet speciaal buskruit in grondtollen doen met knal omdat Nederland dat zo nodig wil. Die dingen hebben meestal flashkruit, en in de EU-Defaultlijst brengt een rotje (Banger of Flashbanger) hoofdzakelijk een knal ("report") en mag niet voortbewegen of tollen.
Ik denk gewoon dat deze volgens de Europese normen is gekeurd en dat er weer iets niet klopt in de RACT.

De ADR (gevarenclasses) heb ik er ook bij gehaald en daar staan typen grondtollen in beschreven met knallading (flash) (report charge) als 1.4G.

Met andere woorden: deze tol is goedgekeurd voor de Europese Unie (CE) en mag gewoon in Nederland worden verkocht, de RACT mag geen aanvullende eisen stellen aan artikelen die zijn toegestaan (Ground Spinners). Als dat wel mocht had Duitsland dit bijvoorbeeld ook gedaan. Daar zijn nu bijvoorbeeld ook 75-grams pijlen (Rockets, categorie 2) te koop (voorheen totaal 20 gram/10 gram effect).

Bedenk ook, de RACT is alweer 2 jaar oud en in een tijd gemaakt toen er nog net geen sprake was van CE-keuringen, daarbij geldt ook: Europese afspraken en verdragen gaan boven nationale wetgeving:hehe!:

Laatst bewerkt:

mickeyzegtboem

Registered User
Bedenk ook, de RACT is alweer 2 jaar oud en in een tijd gemaakt toen er nog net geen sprake was van CE-keuringen, daarbij geldt ook: Europese afspraken en verdragen gaan boven nationale wetgeving:hehe!:

De RACT is 2 jaar geleden opgesteld, maar is dit jaar eigenlijk pas in werking gegaan.
Dit puur omdat de situatie onhoudbaar werd met het vuurwerkbesluit wat niet meer geldig was vanwege het verlopen van de datum.
Uiteindelijk ik het RACT dus gekomen met al zijn fouten erin, en met slechts een beperkte implementatie van de CE normen en overige europese regels m.b.t. pyrotechniek.
Uiteindelijk maakt het nog niets uit, aangezien we nu met een krakende plaatselijke wetgeving zitten, en zullen importeurs alsnog elke keer moeten strijden om de RACT van tafel te krijgen.

En precies dit artikel zal er eentje zijn waar ze zoiets van hebben van, kom maar op, wij staan sterk hiermee.

DeejayTim

Registered User
Dit lijkt me inderdaad typisch zo'n artikel. Het is inderdaad gewoon een feit dat die RACT niet klopt en niet kan met de CE-regelgeving.

Deze situatie is inderdaad perfect om te kijken of er belaalde type artikelen kunnen blijven of bijkunnen in Nederland.

We blijven hopen op soepelere bepalingen m.b.t het toestaan van keuringsfamillies/typen vuurwerk. ;-)

D

Deleted member 17038

Guest
Ze staan niet meer op de site van wolff. Als je ze vorig jaar hebt gekocht kan je altijd die winkel bellen en het vragen. Ik ben ook wel nieuwschierig.

RickGAE

Registered User
Ik zie ze dit jaar voor het eerst staan :(
Ik probeer het zodra de webshop open in wel even :)

Verstuurd van mijn LG-E610 met Tapatalk

Bovenaan